Waves software

Origineel geplaatst door erol
misschien is dit wat !

The APA is a hardware solution that lets you easily run multiples of Waves’ most CPU-intensive plug-ins. For example, the APA32 lets you run 6 IR-1 Reverbs, or 9 Linear Phase Equalizers, or 12 C4 Multiband Parametric Processors at 44.1KHz. The APA44-M is even more powerful, giving you up to 30% more plug-in power than the APA32. What’s more, the APA units don’t require a PCI card or a Firewire or USB connection. You simply connect them to a standard Ethernet port, install the new NetShell software, and cut loose.

http://www.waves.com/content.asp?id=1622
das excl. software

deze is schandalig duur, en er zijn veel betere opties zeker voor de prijs/kwaliteit : UAD en powercore
en voor 1000 euro steek je al een vreselijk snelle PC (de nieuwe Intel core 2 duo) in elkaar

kan ik hieruit opmaken dat als je een software bunde van waves aanschaft, je er gelijk nog een hoop kosten bij krijgt aangezien ze schijnbaar zoveel cpu vreten dat menig pc het niet trekt..? :confused:

Sommige Waves plug-ins trekken wel aardig wat cpu ja...ligt er aan welke je wilt gebruiken en hoeveel tegelijk...

In het voorbeeld van de APA noemen ze ook de plug-ins op die je eigenlijk maar 1 keer gebruikt...IR-1 is een convolutie-reverb waar ook een Light versie van is (IR-L,die bij veel bundels zit)...die gebruikt al minder cpu en is ook nog eens aan te passen voor nog minder verbruik...

Linear Phase eq gebruik je eigenlijk alleen op een eindmix,net als C4 trouwens...

Ikzelf heb de Gold Bundle,dat is op dit moment een zeer aantrekkelijke bundel omdat nu IR-L en Doubler er ook bij zit...(en nog een paar extra)...vind het erg goede en zeer bruikbare plug-ins en bovendien makkelijk om mee te werken...

Ik werk met een P4 2.8 pc en heb nooit problemen met cpu,maar ik doe wel het meeste met hardware natuurlijk...als je een beetje moderne pc hebt denk ik dat je je over dat cpu vreten niet zo'n zorgen hoeft te maken...

Als je van plan bent om alles ITB te mixen en dan op elk kanaal eq en dynamics te gebruiken kun je idd beter kijken naar UAD of Powercore....of je moet een heel krachtige pc hebben,dan zijn de Waves SSL bundel of bijv. URS plug-ins een goede optie...of kijk eens naar Voxengo...

ik heb een amd 2.08 ghz met maar 512mb ram die ik als mn audio pc gebruik, heb nog nooit problemen met plugins gehad, ook die van waves niet..

Mijn pc moet wel voldoende power hebben om het aan te kunnen als ik dat zo lees. Toevoeging: AMD Athlon 64 processor 3000+ 2.00 GHZ, 1,00 GB + 1024 mb ram

Ik zal wel een hoop in the box afwerken, aangezien mijn setup niet zo heel groot is en ik voor een groot deel software gebruik, maar ik ga er vanuit dat dat niet zo'n probleem zal zijn. Als ik in de huidige situatie b.v. veel fx op mijn kanalen zet geeft dat geen problemen.

Misschien een domme vraag, maar ik ga er vanuit dat je die plugins natuurlijk wel meerder malen kunt laden?

bedankt voor de reacties :)

overigens, ik ga wel op zoek naar voorbeelden van de alternatieven die Dione noemt.

Laatst gewijzigd:
moet je zeker doen!!!

UAD vind ik persoonlijk beste prijs/kwaliteit
Powercore komt op de tweede plaats (vind de plugs soms iets minder, vooral de Sony oxford en de System 6000 plugs zijn ongelooflijk, maar die moet je extra kopen) check ook eens de powercore unplugged bundles.

Origineel geplaatst door 1pauluzz1

Misschien een domme vraag, maar ik ga er vanuit dat je die plugins natuurlijk wel meerder malen kunt laden?

Natuurlijk kan dat...

moet eigelijk onder te koop maar vindt deze thread ook wel van toepassing. De waves APA 32 te koop vr 500 euro, let me know guys...

Wegens gebrek aan een computer ben ik maar gegaan voor een hardware-familielid ;) Errug fijn apparaat hoor; maakt het digitaal opnemen een stuk simpeler :okdan:

Attachments

• attachment.jpg
    attachment.jpg
    58,5 KB · Bekeken: 119
Origineel geplaatst door bitkit
een analoge L2????? (kwijl) waar heb je die gevonden? en betaald?

Nou, analoog......hij is net zo digitaal als de software variant hoor :D Maar hij heeft wel o.a. analoge ingangen, misschien dat je dat bedoelt.

Gevonden heb ik hem gewoon hier op het forum. Maar ik moet er wel bij zeggen dat het de eerste was die ik ooit ben tegengekomen in het 2e hands circuit.

is de productie van de waves hardware compressor niet stopgezet ?
Op de website is enkel de hardware maxxbass te vinden en de alrounder bcl( bass, comp,lim)

Origineel geplaatst door the tall lad
is de productie van de waves hardware compressor niet stopgezet ?
Op de website is enkel de hardware maxxbass te vinden en de alrounder bcl( bass, comp,lim)
voor zover ik weet is er een jaar of 2 geleden uitverkoop geweest (of bij MSK of bij thomann) en sindsdien heb ik ze nooit meer nieuw gezien

Origineel geplaatst door jaccis
Is er geen bundle dat je ze allemaal hebt ??

Dus ook die; renaissance, etc.... ??

Is dit diamond bundle ??

De Mercury bundle, maar ik weet niet of daar de SSL en IR bundles ook al bij zitten + mag je er geloof ik een €urootje of 9500 voor neertellen *D Ik kan het dit jaar net niet van me statements betalen ( :P ! )

Back