een aantal vragen betreffende..
een aantal vragen betreffende..
.... waves software! Ik wil investeren in een betere sound. Ik zoek een goede reverb, delay, compressie mogelijkheden etc, de 'standaarden' waarbij imo de freeware/goedkope vst's vaak onder de maat klinken. Toch wel frustrerend als je een goede mix wilt neerzetten. Vandaar wat vragen voor diegene met ervaring met deze software:
- Draaien deze plugins op een fatsoenlijke pc, helaas geen specs bij de hand, goed zonder problemen te krijgen met b.v. latency, cpu gebruik?
- De IRL convolution reverb, de light versie dus, biedt hetzelfde geluid als de IR1 enkel met minder tweak mogelijkheden. Beperkt dit je werk niet behoorlijk, of zijn er nog voldoende mogelijkheden om de reverb naar wens aan te passen?
- Is los kopen een optie? Ik kom het nergens tegen dus ben bang van niet
- Ik hoor hier weinig over het renaissance deel van de waves collectie, worden deze minder toegepast binnen dancestijlen? Heeft iemand ervaring met de renaissance plugins?
- De compander die bij de Native power pack zit, is die geschikt om dienst te doen als compressor?
- Kortom, een goede aanvulling voor een betere, professionelere sound? (voor zover dit afhankelijk kan zijn van de tools die je gebruikt natuurlijk)
- Paul
overigens, ik werk met FL. Studio