AKAI AX-73 voor €175?

talkboxert

De man achter Exceeder
Jullie hebben m vast al op MP zien staan ....Onderwerp zegt t al... is dit de moeite waard? Of ga ik balen? ps. ik heb er binnekort wel de ruimte voor.....

Coen

Zit een beetje in het zelfde hoekje als al die andere polyfone bakken die je al hebt.
Vind het wel een van de betere 6 stemmige polyfone analoogjes hoor.

ax73

ax73

heb de module versie, vx90. Erg ranzig bakkie. Met chorus, aanslaggevoelig en audio input voor je sampler. Ik heb er al heel wat fijne geluidjes mee gemaakt. Hij kan in Unison en Dual mode. dus 2 osc of gewoon de gehele 6 onder 1 toets. Flink bruut.
Dit mag ik eigenlijk niet zeggen maar ik denk dat ie tussen mijn juno106 en mijn jupiter 6 in zit qua sound.
kopen!

en of ie de mooite waard is :)
dat ding is bruut
m verglijken met roland vind ik niet echt kunnen, maar goed.. hij veel kouder.. niet dun, rete dik juist (vco he) maar ijskoud snerpend knalhard door je trommelvliezen :D
ranzige scheurbak.. dikke achterlijk brute sounds.. erg veel identiteit.. vooral t filter/de reso

de bediening is gewoon kut.. maar das echt t enige minpuntje.. heb m gisteren weer even over een PA gehoord en dan schrik je je helemaal de tering
die ax gaat nooooit weer weg

doen!

Verschikkelijke bak...ooersaai en inspiratieloos met een dysentrie rennies sound. IMO.

Dit mag ik eigenlijk niet zeggen maar ik denk dat ie tussen mijn juno106 en mijn jupiter 6 in zit qua sound.

Dat mag je inderdaad niet zeggen want dat slaat helemaal nergens op :D

Zoek beter een akai AX80...

smackos

smackos

qua mogelijkheden zal die ax73 de jupiter nooit kunnen benaderen maar die ranzige klank die ik met mijn vx90 maak heeft echt wel een flinke vleug jup6.
Ieder zijn mening maar waar is jou afkraakpoging op gebaseerd. Kortom, geef eens wat argumenten...

argument vOOr:

argument vOOr:

hij is gebaseerd op 6 Curtis CEM 3394 chips. Niet de minste, onder andere gebruikt in:

Akai AX60 6x
Akai AX73 6x
Sequential Circuits Max 6x
Sequential Circuits Multi-Trak 6x
Sequential Circuits Six-Trak 6x
Sequential Circuits Split-8 6x
Simmons Drums SDS9 & SDS1000 3x

OK

OK

Ok ik zie dat de meningen verdeeld zijn..... Als ik die geluidsfragmenten zo hoor moet ik wel concluderen dat t allemaal een beetje hetzelfde klinkt. Niet echt strak en behoorlijk "zwevend" ......

Het lijkt mij in ieder geval geen slechte koop toch voor 175 ? Dat is het vooral, ik wil niet teveel betalen zodat ik er zelf mee kan klooien, mocht t dan toch niks voor mij zijn dan kan ik m altijd weer doorverkopen lijkt me....

250 is te veel. 200 max.. maar dan heb je ook veel voor je geld.

die mp3tjes vind ik de ax73 geen recht doen eerlijk gezegd.. hij is veel breder dan dat

ik vraag me ook af van welke planeet smack komt eigenlijk

Ik weet van welke planeet smackos komt daarom neem ik m zeker serieus.... :)

Verder ben ik per mail 175 euro overeen gekomen dus daar kan ik m aan houden (nou niet ineens allemaal 200 gaan lopen bieden he?)

Maar toch bedankt voor de waarschuwing, je wil niet dat je langsgaat en dan voor onverwachte verassingen komt te staan dus ik ga t nog ff dubbechecken!! :halleluja

To be continued........

heb ook een ax-73. Vind hem wel nog eenvoudig werken, je hebt er heel rap resultaat mee. Ik mis juist nog een paar knopjes. Zou het mogelijk zijn een paar potmetertjes erop te solderen voor sommige parameters?

Ik denk dat de microprocessor van de AX73 zo gemaakt is dat je in principe niet meer dan een parameter tegelijk kunt veranderen. Waarschijnlijk zul je een soort 'slimme potmeter' moeten maken die eerst de parametercode uitstuurt en dan pas de waarde gaat veranderen.

Van de andere kant, misschien dat 'ie intern wat overeenkomsten heeft met de AX60, die wel wat meer potmeters heeft.

Naar verluid zou hij zelfs vrijwel hetzelfde zijn als de AX60 op het aantal toetsen en de inderdaad potmeters na.

Wat die geluidsfragmenten betreft: het is natuurlijk een kwestie van smaak of je de fragmenten in kwestie kunt waarderen, maar zoals gezegd valt er veel meer variatie uit het apparaat te halen dan wat je hier kunt horen.
In ieder geval is het een hoop synth voor 175 euro! :koffie:

Allemaal hartelijk bedankt voor het openlijk delen van jullie meningen. ik ga t maar gewoon doen, en als ie niet bevalt zie ik dat er waarschijnlijk altijd nog genoeg geinteresserden rondlopen.

Ik ben benieuwd!

Back