mijn studio annex crib IX [studiofoto's]

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
En een update van mn desktop:

Nieuw zijn de zoutlampen, mixer en monitors. Laat mij nu maar lekker musiceren. *D

Attachments

• sly dog desktop nieuw.jpg
    sly dog desktop nieuw.jpg
    123 KB · Bekeken: 121
Origineel geplaatst door Sly Dog
En een update van mn desktop:

Nieuw zijn de zoutlampen, mixer en monitors. Laat mij nu maar lekker musiceren. *D
Hoei! De mixert heeft een nieuw plaatsie gevonden! Waar heb je je monitor nu gelaten?

Enneh... bevallen de Genelec's al wat?

Hier een plaatje van mijn hoekje..

Let vooral niet op de klok waar geen batterij in zit en de AN1x en het keyboard die niet echt aangesloten zijn :P

Op de computer de mooie studio van Alan :)

Studio_licht.jpg

En in het donker:

Studio_donker.jpg

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Hoei! De mixert heeft een nieuw plaatsie gevonden! Waar heb je je monitor nu gelaten?

Enneh... bevallen de Genelec's al wat?

Die monitor heb ik nu voorlopig rechts in de hoek van mn werkblad gedrukt, tzt maar een tft-scherm aanschaffen om boven de mixer te plaatsen. :)

Genelecs bevallen goed, met name het mid en laag is goed vertegenwoordigd.
Het hoog vind ik echter wel een klein beetje aan de mindere kant tov mid en laag. In de handleiding is ook te zien dat het hoog inderdaad een wat aflopend verloop heeft. Dit heb ik nu aangepast door met behulp van eq en een spectrum analyser het hoog 'bij te schaven' (klinkt nu naar mijn weten prima).
Het kan er natuurlijk ook mee te maken hebben dat de monitors vrij dicht bij de muur staan.

Maar kom anders dit weekend maar even langs als je tijd hebt, kunnen we het gebeuren even goed testen. :)

Origineel geplaatst door Sly Dog
Die monitor heb ik nu voorlopig rechts in de hoek van mn werkblad gedrukt, tzt maar een tft-scherm aanschaffen om boven de mixer te plaatsen. :)

Genelecs bevallen goed, met name het mid en laag is goed vertegenwoordigd.
Het hoog vind ik echter wel een klein beetje aan de mindere kant tov mid en laag. In de handleiding is ook te zien dat het hoog inderdaad een wat aflopend verloop heeft. Dit heb ik nu aangepast door met behulp van eq en een spectrum analyser het hoog 'bij te schaven' (klinkt nu naar mijn weten prima).
Het kan er natuurlijk ook mee te maken hebben dat de monitors vrij dicht bij de muur staan.

Maar kom anders dit weekend maar even langs als je tijd hebt, kunnen we het gebeuren even goed testen. :)
Goed idee! Ik ben dit weekend toch in Leeuwarden :eureka:.

Origineel geplaatst door Rauzi
Alan, heb jij nu serieus kerstverlichting achter de virus B en novation KS5 (en overigen) ? :D

Jazeker das erg gezellig licht! Net niet te fel maar net genoeg om de synths te kunnen bedienen. En op die synths zitten sowieso weinig lampjes ;) dus moet ik dat een beetje compenseren. De pitch en modulation wieltjes van de ion zijn trouwens de mooiste lampjes in de hele studio :halleluja

Origineel geplaatst door Hanz
Tijd voor 'n update... :)
... al met al een vrij drastische re-organisatie sinds de vorige keer.

Midi-masterkeyboard verdween, en maakte plaats voor een meer computer / monitoring georienteerde opstelling.
Wat spulletjes in het rack zijn gegaan en gekomen, en het vintage hoekje is een beetje uitgebreid.

Gek eigenlijk, de grootste verandering zie je eigenlijk het minst... akoestische behandeling van de kamer met basstraps, gordijnen en vloerkleed maakte van een dreunende echo-kamer een prettige studio waar ik weer met plezier muziek kan maken.

En omdat ik de vorige keer zoveel leuke reacties kreeg... de IKEA stoeltjes zijn gebleven! :D

Wat heb jij een ploert van een beeldscherm zeg! :) Wil ik ook!!!!:D

Mijn nieuwe setup in de W.A.H.-Studio (komt alleen nog een Boss DR3 drumcomputer bij):

*schop!* het mooiste topic teruggezakt naar pagina 3, schandalig! ;{

dan post ik ook maar eens mijn klein maar fijn experimenteer hoekje 8D

gear.jpg

Origineel geplaatst door Jellow
*schop!* het mooiste topic teruggezakt naar pagina 3, schandalig! ;{

dan post ik ook maar eens mijn klein maar fijn experimenteer hoekje 8D

gear.jpg
Last van te lange kabels? :D

jazeker :D ze hadden niet kleiner en had geen zin om meer winkels langs te gaan. Ach, zo kan ik ook eens op mn bed tweaken :okdan:

heej

kheb eens foto genomen
ben nog niet zolang bezig, nog geen jaar

IMG_3770.jpg

IMG_3772.jpg

IMG_3775.jpg

IMG_3776.jpg

de pop zit op een microkorg je ziet er niet veel van door het licht dat erop zit

groeten

Dan maar eens mijn hok, heb er eindelijk weer tijd voor:

Attachments

• q_bw2.jpg
    q_bw2.jpg
    56,7 KB · Bekeken: 111
Specs:
Soundcraft 328XD mixer, Mac Mini, Amiga 500, SH-32, Nord, MFC42, ER-1, Xboard, Motu 828 en 128, Trace Eliot/Ashdown basinstallatie, Alesis M-1, Ableton Live 5 en nog een hoop prut :D.

Attachments

• q_bw.jpg
    q_bw.jpg
    81,7 KB · Bekeken: 115
Laatst gewijzigd:
updeetje... morgen extra dwarsbalk afhalen waarmee ik de N5 weer boven de Promega kan zetten

ParadiseGateStudios_2006.jpg

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back