[track] rm1x track.

wel leuk spul, nog leuke sound uit die rm1x

vind het zelf een beetje jammer dat die melodie uit n andere plaat komt (of in elk geval in n andere plaat zit)

hmm. ik ben altijd jaloers op mensen die met een apparaat een heel nummer kunnen maken.

maar verder mooi gemaakt goede structuur leuke arangement beetje droge mix.
maar zeker gezienm de middelen die je gebruikt heb heel netjes gedaan!!

vind het zelf een beetje jammer dat die melodie uit n andere plaat komt (of in elk geval in n andere plaat zit)

Volgens mij zijn alle trance-deuntjes al uitgevonden :eureka: , ff serieus, er is een eindige hoeveelheid lekkere deuntjes van 8, 16 of 32 maten lang, gezien van de wiskunde-solfege-kant dan. Is dit duidelijk?? Ik heb een tijdje echt moeilijke solfege lessen gehad, en daar kwam uit voort dat je puur wiskundig lekkere deuntjes kunt maken, omdat het in je hersenen al vast ligt wat 'algemeen' lekker klinkt qua arrangement/deuntje/schema.

technomauriesje ik geloof er niet in dat t "op" is. En dan nog kun je bepaalde melodien in een context plaatsen zodat die onherkenbaar is (zal ik eens een technoplaat baseren op een beatles-nummer?). Maar dat ene deuntje kon ik van een stamp plaat die ik op vakantie vaker gehoord had vandaar.

True, maar ff puur technisch gezien, alleen uitgegaan van een bepaald arrangement, een riedeltje noten van 8, 16 of 32 maten, zoals dat in trance wel regelmatig voorkomt. Qua klanken en context waarin zijn we gelukkig nog lang niet klaar...

Mooi gemixed op die rm1x (hé dat rijmt) :) Ook mooi hard opgenomen!

Mijn rm1x begint volgens mij gaar te worden, hij distort op een gegeven moment enorm! En krijg ik niet eens 16bits volume vol!

Mooie melodielijnen, tenminste objectief gezien. Loopt best lekker in elkaar over. Niet mijn stijl, maar wel respect.

PS: technomauriesje: als er wiskunde is voor melodielijnen (intresting!), dan kan je het dus ook programmeren op een computer! Dus weet jij of er software bestaat om trance te berekenen?

op zich klopt het wel. het is niet zo dat we alles maar mooi vinden er is wel een maatstaaf te vinden. voor melodien en akkorden. zeker bij trance worden de meeste melodie volgens een aantal ritmische patronen gearangeerd. of kijk naar akkorden de noten liggen altijd heel dicht naast elkaar en het liefst worden (als er een zelfde noot als in het vorige akkoord in het volgende gespeeld) steeds de zelfde noten gepakt als dat mogelijk is.

maar gelukkig is het absoluut waar wat pjotr zegt. er zijn zoveel dingen aan een bepaald melodietje te doen waarbij twee zelfde eigenlijk niks meer met elkaar te maken hebben.

leuke track8). Ik vind de geluiden van rm1x trouwens niet eens zo slecht!

de geluiden in de rm1x zijn ook helemaal niet slecht..is weer zo'n mythe die ooit ontstaan is door mensen die niet met het apparaat om konden gaan en/of dachten dat er een instant top40 hit uit kwam

Klinkt erg lekker!

Beetje jammer van die mastering dat wel.

Origineel geplaatst door technomauriesje
...met wat andere geluidjes erbij zou het een prima uk hardhouse-stomper kunnen worden

hoe bedoel je.. sampletjes of stemmetjes ofzo? is het nummer niet vol genoeg?

pjotr: "vind het zelf een beetje jammer dat die melodie uit n andere plaat komt (of in elk geval in n andere plaat zit"
juh inderdaad gejat. maar volgens mij is die melodie al een paar keer gejat ook door anderen dus ik dacht laat ik die er meteen instoppen. want dat nummer had toevallig dezelfde bassline.

EDP: "beetje droge mix.."
betekent dat dat het nog voller kan volgens jou?

maxdox: "En krijg ik niet eens 16bits volume vol!"
bedoel je daarmee dat ie nóg harder zou kunnen?

bedankt voor de (positieve) reacties :)

PS. trouwens opgenomen op een AWE32 hehe..

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door TraiZor

EDP: "beetje droge mix.."
betekent dat dat het nog voller kan volgens jou?

nee nee nee!!

ik bedoel toch meer qua effecten. het arrangement is verder goed. alleen (zeker het begin) klinkt droog.

nou moet je natuurlijk niet er een hele bak galm over heen gooien maar subtiel over bepaalde geluiden kan heel vervrissend werken. als je het goed doet kan je ook een hele brede mix krijgen daardoor.

wat moeilijker misschien maar met eq kan je ook een hoop doen.

ik bedoel eigenlijk van die kleine subtielen dingen die het allemaal wat laten sprankelen. overigens weet ik niet of dat met een rm1x mogelijik is maar je zou bijvoorbeeld de verschillende sporen kunnen opnemen op de pc en dan met behulp van wat plug ins kijken wat je allemaal kan doen

Origineel geplaatst door TraiZor

maxdox: "En krijg ik niet eens 16bits volume vol!"
bedoel je daarmee dat ie nóg harder zou kunnen?

PS. trouwens opgenomen op een AWE32 hehe..

Nee was meer een uiting van frustratie van mijn eigen jammetje die ik een paar dagen geleden met mijn net aangeschafte wamibox heb opgenomen. Ik vond jouw opname juist best ok! Mijn rm1x lijkt namelijk een beetje verneukt te zijn. Ik kan gewoon het volume niet meer helemaal openzetten, dan gaat ie distorten en valt de dynamiek helemaal inelkaar. Dit gedrag heeft ie pas de laatste tijd.... was dus offtopic :)

Maar de mastering zou natuurlijk wel verbetert kunnen worden. Ik ben daar ook leek in, en kan daar dus weinig commentaar op geven....

rm1x roeleert gewoon!

Back