Welke module voor warme, brede, zoete, ademende pads?

Ja. Maar na deze constatering heb je wellicht suggesties voor niet-romplers met brede warme pads?
Check pagina 1.

Ik zou Spectrasonics Atmospheres aanschaffen. Als je geen software kunt of wilt gebruiken lijkt me een Oberheim een goede keuze. Zelfs uit de Viscount OB-12 komen mooie pads en die kun je al voor niet al teveel krijgen.

Maar qua veelheid en kwaliteit zou ik voor Atmospheres gaan.

O, en ik durf het bijna niet te zeggen maar ik vond dat de Virus ook geen slechte pads produceerde. De Moonpad (een van de eerste presets) vond ik persoonlijk erg mooi. Ik heb geen virus meer, zoals je al begrijpt.

Virus zit niet in die prijsklasse.

Niet in rackvorm: micro modular (tegenwoordig ook in OSX te editen)

Nee, ik had even de richtprijs uit het oog verloren.

Dan de OB-12 maar.......

Ik zou zeggen: Novation A-station.

De Juno 1-2 verbaast mij trouwens ook wat betreft zijn pad capaciteiten. Redelijk wat modulatiemogelijkheden qua chorus, lfo's, pwm.
Maar is dus geen 19 inch.
Dit heb ik vaker gehoord. Kunnen nog meer mensen dit bevestigen? Vind de Juno 2 zowieso wel wat en als ie ook nog eens warme pads kan produceren is voor mij de keuze wel gemaakt..

Dit heb ik vaker gehoord. Kunnen nog meer mensen dit bevestigen? Vind de Juno 2 zowieso wel wat en als ie ook nog eens warme pads kan produceren is voor mij de keuze wel gemaakt..

Mijn mening is dat de Juno 1 / 2 zich absoluut niet leent voor pads en warme tapijtjes!

Ik heb zelf de Juno 2 en gebruik hem voornamelijk als scheurbak, of voor echte typische jaren 80 synthsounds / synthbasjes.

Je kunt er natuurlijk wel string/pad sounds uithalen, maar die klinken echt niet zo warm en vol zoals je volgens mij zou willen!

Wat iemand eerder schreef is Spectrasonics Atmosphere wel DE pad-generator, maar helaas bestaat die niet in hardwarevorm.

De Novation synths zijn naar mijn mening ook niet echt warm / vol van klank.
Een Virus wel (en is 19" rackmountable), dus een goed optie, maar duur.

De Kawai K4r is een mooi beestje, maar zet daar wel even een goede fx processor achter!

Ik blijf toch ook wel bij de Wavestation SR (heb zelf een AD). Hij is qua programmeerwerk niet te doen als je geen editor hebt, maar er zijn wel zodanig veel goede klanken op het internet te vinden en velen daarvan zijn waanzinnig mooie pads.

:doei:

Absoluut mee eens, heb zelf ook een wavestation a/d en er zit alles in wat je nodig hebt.

Een producer's secret....

Van Depeche Mode tot Underworld...

Overigens kun je met een goed geprogrammeerde MKS70 ook dreampads maken!

:maffia:

kawai K1r
4_K1r.jpg

onder 100 e, rack, geen filter :( even lastig met editen maar wel 4 voices, wavetables, 4DADSR envelopes 4 part multitimbraal

http://www.vintagesynth.com/index2.html

Back