van keyboard naar pc?

Danielair

Nieuwkomer
ik heb nu een keyboard,aleen ik vraag me af hoe krijg ik deze aan geslote op me pc hie ronder heb ik een foto..

dit.jpg

bij vorbaat dank...

p.s gelieft de makkelijkste manier

en wat voor kabel heb ik nodig?

Wat wil je in je pc krijgen vanuit je keyboard? Midi of audio? Als dit al je uitgangen zijn dan is midi in ieder geval onmogelijk (en audio lijkt me nauwelijks de moeite waard gezien het keyboard... :bekdicht: ).

ik wil geluid zo dat ik hem kan gebruike in fruityloop en reason,

en dan het geowon kan in spelen snap je?

Yep, ik snap 'm. Je wilt het geluid van je computer gebruiken en dat bespelen via je keyboard. Daarvoor heb je dus midi nodig, een protocol dat elektronische instrumenten met elkaar laat communiceren. Dat vereist echter speciale pluggen, die zo te zien niet op je keyboard zitten (behalve als op die foto niet al je aansluitingen zitten). Ofwel: een ander midi-keyboard kopen als je zoiets wil!

Oh: als je meer info over midi wilt moet je even de zoekmachine gebruiken (zie de knop rechtsboven), want daar is al zó veel over geschreven, en zo vaak hetzelfde ook, dat ik dit niet weer ga herhalen...

oke cool bednakt voor je uitleg..

maar een jongen zij tegen mij dat je kabels heb van din naar midi
en het kan toch ook met tulp ofzo1?

meschien wete je hier meer over?

Origineel geplaatst door Danielair
maar een jongen zij tegen mij dat je kabels heb van din naar midi
Er zijn kabels van DIN naar tulp, maar die gaan je ook niet helpen. De "IN OUT AUX" is puur voor de speakers.
en het kan toch ook met tulp ofzo1?
Nope. Spendeer een paar euro aan een goede USB/MIDI controller zoals dit ding : http://feedback.nl/?id=55&b=EXBOARD49 ; er zijn er al genoeg te koop voor een lage prijs, en haak 'm aan je computer. Het voordeel ervan is dat je draaiknoppen er dan gelijk bij hebt en in FL Studio tenminste direct vooruit kunt, en geen extra MIDI interface nodig hebt.

ja bedankt man!8)

ik heb er al 1 gezien... de m audio 49e.

is goed genoeg lijkt me of.. radne julie die mij af?

Heeft helaas geen draaiknopjes, da's het grote nadeel eraan. Als je in FL graag de synth-geluiden bewerkt dan is dat toch wel handig.

Probeer er maar eens 2 tegelijk te draaien met de muis, dan :D. Ach, als je uiteindelijk erachter komt dat je alsnog knoppen nodig hebt kun je ze er altijd nog wel bij kopen. Zie hier : http://www.zzounds.com/item--BEHBCR2000

Dat ligt er aan. Zo'n Xboard 49 is voordeliger dan de M-audio en dan nog eens een keer apart een buts knoppen erbij, maar je moet het bedrag wel in 1 keer betalen.

Persoonlijk vind ik 8 stuks toch wel een echt minimum. Cutoff, Resonance, Filter Env, A, D, S, R en dan nog 1 vrij toewijsbaar exemplaar.

Back