Origineel geplaatst door kaihugo
Netjes hoor! Afwerking is heel mooi. Ik wil ook binnenkort een soortgelijke meubel bouwen. Alles MDF zeg je? Is het dikke blok wat je als ondergrond gebruikt en waarop je mixer/keyboard etc. staan dan een mdf plaat met daaronder zijplaatjes, en dat alles strak gelakt ofzo? Of een dikke plaat MDF? Hetzelfde heb je gedaan bij je draaitafels aan de andere kant?
Kai
Ja allemaal mdf van 1,8 cm. Bak van draaitafels is idd een bak, van computermeubel is het alleen zijkanten, daar er niets ingebouwd hoefde te wordne.
ik zal even een korte handleding geven van die meubelstuk
1 plaat van 150 x 85 x 1,8 cm
1 plaat van 150 x 31,8 x 1,8 cm
1 plaat van 150 x 39,8 x 1,8 cm
5 platen van 30 x 30 x 1,8 cm
1 plaat van 150 x 8 x 1,8 cm
1 platen van 85 x 8 x 1,8 cm
2 latjes van 150 x 3 x 3 cm
2 latjes van 81,4 x 3 x 3 cm
20 cm rond hoekprofiel
sneldrogend houtlijm
kost je ongeveer 50 a 60 euro
4 poten van de ikea
1 pot grondverf en 1 pot hoog glans/mat what ever you like.
latjes van 3 x 3 op de plaat van 150 x 85 lijmen, allemaal 1,8 cm van de rand af. daarna nog overal wat schroeven er doorheen. Overal dunne platen van 8 cm er tegen aan lijmen, duw overal wel ff erg goed tegenaan zodat je geen randjes krijgt. Even op zijn voorkant leggen, zodat je de plaat van 39,8 aan de achterkan kan lijmen en schroeven. Daarna een plankjes van 30 x 30 in 4 stukken zagen, plak deze allemaal in de hoek van de plaat die je zojuist gemaakt heb, zodat de poten wat meer dikte hebben om de schroeven in te zetten. Poten er inschroeven en ja kan hem omkeren. Dan de rest er omzetten.
Ik heb het meubel 2 keer in de grond verf gezet, bij elke laag even geschuurt, daarna in de llak gezet. Laat de laatste verf laag een paar dagen uitharden, anders kan je overnieuw beginnen