Mijn studio annex crib X [studiofoto's]

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Zaterdag ochtend even aan de slag gegaan met wat mdf, want het ikea geval, stolmen, was een leuk idee, maar niet praktisch voor mijn doen.

nu staat alles zoals ik het wil, deze week nog wat 19 inche rakjes halen om plek vrij te maken voor de (super)nova en de v-verb :) En uiteraard een kleiner toetsenbord, deze heeft geen functie meer. Geluid is ook wat verbeterd tov vorige opstelling, maar ik moet nog wel wat basstraps plaatsen want het kan nog beter.

24%5C18092006300.jpg

24%5C18092006301.jpg

Netjes hoor! Afwerking is heel mooi. Ik wil ook binnenkort een soortgelijke meubel bouwen. Alles MDF zeg je? Is het dikke blok wat je als ondergrond gebruikt en waarop je mixer/keyboard etc. staan dan een mdf plaat met daaronder zijplaatjes, en dat alles strak gelakt ofzo? Of een dikke plaat MDF? Hetzelfde heb je gedaan bij je draaitafels aan de andere kant?

Kai

Origineel geplaatst door kaihugo
Netjes hoor! Afwerking is heel mooi. Ik wil ook binnenkort een soortgelijke meubel bouwen. Alles MDF zeg je? Is het dikke blok wat je als ondergrond gebruikt en waarop je mixer/keyboard etc. staan dan een mdf plaat met daaronder zijplaatjes, en dat alles strak gelakt ofzo? Of een dikke plaat MDF? Hetzelfde heb je gedaan bij je draaitafels aan de andere kant?

Kai
Ja allemaal mdf van 1,8 cm. Bak van draaitafels is idd een bak, van computermeubel is het alleen zijkanten, daar er niets ingebouwd hoefde te wordne.
ik zal even een korte handleding geven van die meubelstuk

1 plaat van 150 x 85 x 1,8 cm
1 plaat van 150 x 31,8 x 1,8 cm
1 plaat van 150 x 39,8 x 1,8 cm
5 platen van 30 x 30 x 1,8 cm
1 plaat van 150 x 8 x 1,8 cm
1 platen van 85 x 8 x 1,8 cm
2 latjes van 150 x 3 x 3 cm
2 latjes van 81,4 x 3 x 3 cm
20 cm rond hoekprofiel
sneldrogend houtlijm

kost je ongeveer 50 a 60 euro

4 poten van de ikea

1 pot grondverf en 1 pot hoog glans/mat what ever you like.

latjes van 3 x 3 op de plaat van 150 x 85 lijmen, allemaal 1,8 cm van de rand af. daarna nog overal wat schroeven er doorheen. Overal dunne platen van 8 cm er tegen aan lijmen, duw overal wel ff erg goed tegenaan zodat je geen randjes krijgt. Even op zijn voorkant leggen, zodat je de plaat van 39,8 aan de achterkan kan lijmen en schroeven. Daarna een plankjes van 30 x 30 in 4 stukken zagen, plak deze allemaal in de hoek van de plaat die je zojuist gemaakt heb, zodat de poten wat meer dikte hebben om de schroeven in te zetten. Poten er inschroeven en ja kan hem omkeren. Dan de rest er omzetten.

Ik heb het meubel 2 keer in de grond verf gezet, bij elke laag even geschuurt, daarna in de llak gezet. Laat de laatste verf laag een paar dagen uitharden, anders kan je overnieuw beginnen

Cool, bedankt voor je heldere uitleg! Ik wil in oktober beginnen met een goeie, grote meubel en deze tips neem ik zeker mee. De bak voor de draaitafels heb je ook zelfgemaakt via hetzelfde principe?

Kai

Origineel geplaatst door kaihugo
Cool, bedankt voor je heldere uitleg! Ik wil in oktober beginnen met een goeie, grote meubel en deze tips neem ik zeker mee. De bak voor de draaitafels heb je ook zelfgemaakt via hetzelfde principe?

Kai

bak voor draaitafels is idd via hetzelfde principe. Maar daar heb ik nog kastjes onderin gemaakt, wordt nu niet echt meer gebruikt, dus misschien dat ik er ter zijnder tijd ook van die poten onder zet.

belangrijkste tip die ik je kan meegeven is, teken alle planken uit, en hou ten alle tijden rekening met de plaatdikte, doe je dit niet, kan je voor grote verrassingen komen te staan. En houd rekening met gaten voro eventuele stroomkabels.

Origineel geplaatst door Remmelt
.. hier bedoel ik.. :Z

wat een gezellig studiootje, kom je wel aan muziek maken toe , of zit je alleen aan een pot bier te lurken ?

Weer een verbouwing aangezien ik weer een nieuw apparaat binnen heb en mijn studio nou niet bepaald ergonomisch ingericht was.. Foto's!

1.jpg

Jaja, den heerscher himself, zittend op den schwarten, leederen troon! :peukie:

2.jpg

Overzichtje!
Roland PC-300 midikeys, rack met gear, Novation Nova, Yamaha O1X en 2x KRK RP8 speakers! Ohja, en bovenop nog een Roland MC-505 die ik eigenlijk alleen gebruik voor 'opvul'-geluidjes, maargoed!

3.jpg

Rack met daarin van boven naar beneden:
Access Virus B (Net van Miniman overgenomen, WAANZINNIGE synth!!)
Behringer PX2200 Patchbay
Behringer MDX-2200 Dualchannel Compressor/Gate
Behringer DSP-8024 Real Time Analyzer / 31-bands EQ / Room Correction

4.jpg

Mijn virtuele studiootje, Logic Audio Platinum 5.3 :okdan:

5.jpg

Yamaha O1X audio/midi interface, control surface, digitale mixer..! Met een mooi TV-dragertje aan de muur gemonteerd.. Ik varieer een hoop in mijn studiootje, maar deze gaat NOOIT meer weg! Net als die 2 KRK RP8 actieve speakers ernaast.. Enorm goeie sound, open, eerlijk.. Mijn mixen zijn er 100x op vooruitgegaan sinds ik deze speakers heb! :halleluja:

7.jpg

En nog onder mijn rackje een Alesis Philtre (resonant filter), een Alesis BitRman (bitcrusher, bit reducer, distortion) en links van het rack een uber-cheapo Zoom 1010 gitaarpedaal.. Kan ENORM ranzig klinken :{

Zo maar weer eens wat muziekjes maken :peukie:

mooie studio hoor, maar wie is die een beetje zuur kijkende dude op de 1e pic? :D

Origineel geplaatst door Ethereal
That would be me, blij kijken is natuurlijk niet stoer en haaahtkoâh hè ;)

Ahhh, maar wij weten wel beter... we kunnen immers ook je fotolijstje (met vriendin) bekijken... ;)

Origineel geplaatst door phochos
Ik kijk ook nooit blij op foto's, kijk maar naar de foto op mijn cd Micro Macro, de link is:

http://www.fonos.nl/fonos2/store?request=detail&type=view&catalogue_key=
405679

Phochos:D

Helaas is deze release niet leverbaar via Fonos. Daar kunnen twee redenen voor zijn: òf de CD ligt gewoon nog in de winkel (c.q. is on-line verkrijgbaar), òf de rechthebbenden hebben Fonos geen toestemming gegeven dit product te verkopen.

8o)

Greetings van Defaulty

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back