Aanslaggevoeligheid SPD-11

TonyTremolo

Nieuwkomer
Weet iemand hoe ik de aanslaggevoeligheid van een Roland SPD-11 drumpad kan verminderen, zonder dat daarmee het volume van de sample naar beneden gaat? Mijn SPD-11 hangt namelijk aan een standaard en wanneer deze te veel trilling opvangt, begint hij spontaan samples uit de sampler die hij aanstuurt (Boss SP-303) af te spelen. Dat is natuurlijk niet de bedoeling... :)

Ik heb al wat geprobeerd met de intellingen als Curve en Sens, maar dit had telkens invloed op het volume van de sample.

Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

Ik kan het zo even niet vinden, maar volgens mij heeft de SPD-11 ook crosstalk instellingen. Mocht dit niet zo zijn, dan is dit een berg gelul in de ruimte!!!

Wat je doet is:
- koop een piezo trigger bij de electronica boer
- soldeer er een snoer aan met jack plug
- plak em aan je standaard
- plug de trigger in een vrije trigger input
- wijs nu in de SPD géén sample toe aan de input, of ze het volume er van op 0
- zet de crosstalk waarden voor de andere pads op gemiddeld tot hoog (expirimenteruh)

Als je standaard nu last heeft van de omgeving, 'weet' je SPD dat door de extra trigger en zullen er geen andere sounds worden getriggerd.

Als ik me niet vergis heeft de Alesis DM-Pro voor deze functie zelfs een extra input.

Bedankt voor de snelle reacties! :)

Ik ga eerst proberen of het probleem met de treshold instellingen is te verhelpen. Mocht dat niet werken, dan zal ik kijken of de methode van MPCman een oplossing is.

ook ik ben niet thuis, en kan dus niet in de manual kijken, maar je kunt de aanslaggevoeligheid iig gewoon instellen op je SPD. Of hiermee je probleem van reactie op externe trillingen vermindert wordt, vraag ik me trouwens wel af......
Kun je je SPD niet m.b.v. wat rubber dopjes o.i.d. enigzins gedempt op je standaard monteren ? ik denk dat dat beter werkt dan de aanslaggevoeligheid verminderen.

Origineel geplaatst door gemmetje
ook ik ben niet thuis, en kan dus niet in de manual kijken, maar je kunt de aanslaggevoeligheid iig gewoon instellen op je SPD. Of hiermee je probleem van reactie op externe trillingen vermindert wordt, vraag ik me trouwens wel af......
Kun je je SPD niet m.b.v. wat rubber dopjes o.i.d. enigzins gedempt op je standaard monteren ? ik denk dat dat beter werkt dan de aanslaggevoeligheid verminderen.

Het heeft niks met de aanslaggevoeligheid te maken. Experimenteer een beetje met die treshold door met een stok tegen de zijkant van de spd11 te tikken (hij kan er tegen) totdat je bijna tot geen triggering meer krijgt.

Probleem is verholpen: het had inderdaad te maken met de instellingen van de treshold! :) De drempelwaarde stond erg laag ingesteld.

Iedereen bedankt voor de tips!

Back