[Akai] MPC-2000XL

redje

knoppengod
ik heb 2de hands een goedkope mpc-2000xl op de kop kunnen tikken, het was de standaard versie met 2mb geheugen.

Nu wil ik de mpc nog wat gaan uitbreiden, voor llive gebruik.
Ik heb al iemand gevonden die geheugen verkoopt (ik ga 2x32mb simms proberen....voor de liefhebbers laat ik weten of er daadwerkelijk 64MB in een mpc kan).

Na een dag floppen proppen wordt ik al gek, dus ik wil er een hd bij gaan kopen. Ik zat eerst aan een standaard externe hd te denken, maar ik heb ook op www.mpc2000xl.com gezien dat iemand een hd in de mpc heeft gebouwd, dat zou helemaal gaaf zijn, maar waar ik mee zit, als je een scsi hd in de mpc bouwt, wordt dat dan niet veel te warm? ZIjn er mensen met ervaringen hiermee. Ook zag ik dat iemand een Compact Flash reader in de mpc heeft gebouwd, dit is misschien ook een goede optie.

Met andere woorden, wat is de meest gebruiksvriendelijke en snelste optie om je samples in de mpc te laden en op te slaan, zodat je als je hem aanzet het snelst en gemakkelijkst aan het werk kan.

Graag wat ervaring over dit onderwerp.

Losse externe SCSI zip werkt het makkelijkst, die zijn vast wel tweedehands te koop.

Of een interne 2.5" SCSI HD die niet zo snel warm word. Maar dan moet je wel de adapter kabels plus spanning voor die HD weten te fixen.

bestaan die dan, laptop scsi hd? heb nog nooit een laptop met scsi hd gezien........spanning zal denk ik niet zo'n probleem zijn. Misschien is een 2de hands externe cdrom toch het makkelijkst.....dan maar wat extra spul meeslepen. Maakt dat nog uit wat voor model/type....op de site van akai staat maar 1 type, maar in principe kun je elk type hd gebruiken, als het maar onder de 4,5 GB blijft toch?

Onzin om er 2 *32 MB in te stoppen.
Kan echt maar maximaal 32 in.
En je moet ook effe kijken of je de juiste EDO RAM koopt met de juiste paritie.

er zijn dus mensen die het wel gelukt is 64 mb erin te knallen. Ik geloof er zelf ook weinig van, maar als je het niet probeert...... dat geheugen weet ik ja.....ik weet welke ik moet hebben, maar toch bedankt

je kan het geheugen van een mpc 2000xl maar uitbreiden tot 32mb....

volgens mij kan je wel ieder type cd-rom en harddisc gebruiken, ik heb een oude yamaha cd-rom en een IBM harddisc van 4,2 gig

Ik heb ook een MPC2000XL en ik heb er net 1 x 32 mb in gepropt. Werkt uitstekend. weet iemand onderstaand vraagstuk?

Ik ben bezig om mijn MPC2000XL SE3 te syncen met logic audio 5.1

Weet iemand welke instellingen ik daar voor moet gebruiken in zowel akai als logic. Ik gebruik geen smpte alleen midi.

Thanx in advise.

Back