Origineel geplaatst door Yako
Wat is jullie mening over een kabel die je op de game/midi port (MPU-401) aansluit? Zitten hier voor/nadelen aan ten opzichte van een usb kabel?
K heb hier een ouwe bak staan (Technics sx KN-701), die doet het prima op de midi port icm met Emagic Logic Audio Platinum 5.5.
K heb al wat songs gesequenced, het werkt allemaal oké. Ik ben alleen op zoek naar een low budget synthesizer om te gebruiken in plaats van de ingebouwde synth van Technics. Heeft iemand suggesties? Bedankt.
Ik heb niet zulke goede ervaringen met die game-poort interfaces. Als het eenmaal werkt dan is er een kans dat het ook blijft werken, maar zeker weten doe je het nooit. De kabel of de hardware is het probleem niet, het zijn de drivers bij de geluidskaart die meestal niet helemaal lekker zijn geschreven. NB. Sysx. is trouwens geen goed idee over zo'n soundblaster-midikabel, de software loopt dan hopeloos vast. USB-interfaceds kosten tegenwoordig echt niets meer. Zeker wanneer je gaat vergelijken wat je 10 jaar geleden voor een ISA midi-interface moest neertellen. Wat dat betreft leven we nu in betere tijden.
Midi-interfaces die ik (in het verleden) heb gebruikt:
MusicQuest ISA insteekkaart,
Gravis UltraSound joystick midi-adapter,
Korg X5D serial RS-232 PC connection,
Opcode 4 serial drama,
Emagic Unitor 8 (serieel, windows en mac OS),
Emagic AMT 8 (USB),
Midiman / M-audio MidiSport 2x2,
RME Multiface midi-interface.
Zeer triviaal, ik weet het...