Se1x Device map voor cubase SX3

rinini

Stamgast
Was me laatst op een inspiratieloos avondje aan het vervelen, dus was ik maar es aan een device map begonnen voor mn Se1x.
Een eenvoudige wellicht, maar hij werkt.
Hier een plaatje:

Attachments

• se1x.jpg
    se1x.jpg
    38,8 KB · Bekeken: 104
Laatst gewijzigd:
en hier de xml (wel even hernoemen naar xml, ik mag geen xml bestanden plaatsen)

Als ik me nog een keer een week verveel maak ik er misschien 1 voor de dx200 :)

Groetjes

Riny

Attachments

• se1x.txt
    17,4 KB · Bekeken: 113
Ziet er goed uit, ik heb alleen geen SE-1x helaas. Ik wens je alle verveling in de wereld toe, ik heb namelijk wel een dx-200 ;)

Alvast bedankt :)

Ik nog geen se1x maar de onderhandelingen zijn begonnen ;)

Re: Se1x Device map voor cubase SX3

Origineel geplaatst door rinini
Was me laatst op een inspiratieloos avondje aan het vervelen, dus was ik maar es aan een device map begonnen voor mn Se1x.
Een eenvoudige wellicht, maar hij werkt.
Hier een plaatje:

leuk...maar ik mis wel een hoop functies ? bijv. sync,filter type...of zijn dat soort functies niet te doen ?

Voor die dingen kan ik inderdaad geen cc's vinden.
Ik heb de cc's uit de manual, ik heb op ineternet gezocht naar andere, maar niet kunnen vinden.

Maar, filter type en sync zijn ook de enige die nog missen.
Ik denk niet dat er cc's zijn voor lfo shape, lfo sync en dat soort dingen die in het menu moet instellen.

Mocht iemand nog wat cc's weten, laat maar weten!

Ik vind dit wel een goed initiatief!

Ik heb zelf ook geen se1x, maar loop wel vaak naar device maps te zoeken op het web,
en helaas meestal zonder succes... Er zou eens een goede website over moeten komen,
waar alle patchscripts en device maps verzameld zijn (of bestaat die al toevallig??)

Voor die dingen kan ik inderdaad geen cc's vinden.
Ik heb de cc's uit de manual, ik heb op ineternet gezocht naar andere, maar niet kunnen vinden.

Maar, filter type en sync zijn ook de enige die nog missen.
Ik denk niet dat er cc's zijn voor lfo shape, lfo sync en dat soort dingen die in het menu moet instellen.

daar zat ik ook al aan te denken ja...daarom zal het wel moeilijk worden...maar goed werk hoor :okdan:

Origineel geplaatst door DJB
Ik vind dit wel een goed initiatief!

Ik heb zelf ook geen se1x, maar loop wel vaak naar device maps te zoeken op het web,
en helaas meestal zonder succes... Er zou eens een goede website over moeten komen,
waar alle patchscripts en device maps verzameld zijn (of bestaat die al toevallig??)

Verschillende....op de Cubase forums staat een sticky thread met links naar allerlei device maps...

je kan ook kijken met MidiOx o.i.d. wat het ding uitstuurt als je op een knopje drukt

Heb ik ook aan zitten denken, maar ze geven geen midi out data, ook niet de wave select knoppen, die dan wel midi cc's accepteren.

Misschien moet ik gewoon ff een batch cc's erheen gooien en kijken wanneer de filter select aanschiet.

pak gewoon de sysex implementation guide erbij van je synth. dan maak je voor die knoppen in plaats van de cc's een sysex commando. Werkt ook perfect, ik heb het voor de vsynth ook op die manier gedaan, aangezien die geen cc ondersteunt voor de meeste dingen.

In de handleiding staan alleen maar cc's, geen sysex.
Ik denk niet dat ie dat ondersteund.

In de handleiding staan alleen maar cc's, geen sysex.
Ik denk niet dat ie dat ondersteund.

oh, raar, in mijn handleiding stond het wel. En mijn versie van de vsynth editor is toch echt daadwerkelijk met sysex gebouwd. Dus volgens mij kan het wel ;)

dit is hem trouwens (en toch echt zelf gemaakt in de device editor): Vsynth device map

dus misschien toch nog maar eens de handleiding echt in duiken ;)

In de Se1x handleiding van jou staan wel sysex commando's?
Raar, in die van mij echt niet, ik heb niet ver hoeven spitten, want zo dik is ie niet die handleiding.
1 pagina met cc's , meer niet...

:confused:

Coole device map trouwens!

psies...dr staat geen sysex info in de handleiding...alleen cc's...

Waar hebben we het nou over? De Vsynth of SE1x?

Heb Sounddiver even op nageslaan. Die heeft een editor voor de SE1 (zonder X). Deze editor werkt helemaal niet met CC's of ParameterChange messages, maar elke keer dat een parameter gewijzigd wordt, wordt er een complete patchdump gedaan. Is in de praktijk ook niet zo mooi. Je krijgt dan geen vloeiende veranderingen en het reageert traag.

quifster zucht eens diep en geeft het op.

succes met jullie handleiding ;)

Back