welke VA als drumcomputer

MCBasje303

Stamgast
Beste mensen,

ik ben een nieuwe set-up aan het opbouwen(alweer). Ik heb nu een rm1x en een waldorf microq(lite). Ik wil er nog een drumcomputer bij hebben. Ik dacht aan een drumstation maar is er geen VA waar je minstens zulke beats uit haalt en nog veel meer. Het liefst dan een rack module en max 400 euro 2e hands.

Vriendelijke groeten van Bas

Is een Novation KS-rack niks voor je? Is een VA synth, met een handige drum-setup. als je een drum-patch selecteerd heb je als het ware voor elke toets een aparte preset. Dit kunnen drum geluiden zijn, maar ook elk ander geluid. Dus een kick in de drumpatch word terplekke gemaakt, je kan hem ook live aanpassen. De toets ernaast kan een snare zijn, die kun je ook aanpassen. pfff tja ik heb een beetje moeite om het uit te leggen. Maar de KS-rack is in ieder geval een VA, met 4 parts, waar je drum-kits tot je beschikking hebt. Waarbij een drumkit eigenlijk niets meer is dan tig afzonderlijke synth-patches, 1'tje per toets...

Erg flexibel dus! en goedkoop. Plus nog een leuke audio-in optie, kun je bijvoorbeeld de parts zo indelen dat je 2 synth parts gebruikt, een drum part, en een audio in part om externe sounds nog eens extra te verkrachten (als dat je ding is)

Succes!

Linkie: http://www.novationmusic.com/product.asp?id=15&Type=1&bArchive=False

Die KS-rack heb ik ook wel eens overwogen, maar klinkt deze niet erg laf?
Ik zat zelf ook te denken aan een Nord-rack. Is deze niet heel geschikt als drumcomputer?

Wat wil je precies? wil je ook hi-hats en snares etc. etc. ?
En wat voor beats zoek je?

voor 400 euro kun je ook een paar leuke oude Roland TR bakken halen, dan heb je echt analoog, echt VA's gebruiken als drumbakken terwijl ze niet echt zijn gemaakt zijn om als VA drumsynth te dienen is leuk voor hier en daar eens een kickje ofzo .... maar de rest klinkt een stuk minder.. wil je echt een VA gebruiken om alleen kicks zou je een micro modular kunnen proberen..

Kost zo'n 250 euro 2e hands en dan heb je gelijk alles uit de eerdere nords (qua sound) en meer (ook fx)..

wil je echter ook snares en hi-hats, claps, rides etc. dan kun je misschien beter eens kijken naar een jomox of idd een drumstation of 2e hands een TR al heb je voor 400 euro natuurlijk geen 909 of een 808 maar er zjin nog genoeg andere TR's die volgens velen zelfs nog beter klinken, kosten weinig omdat ze nooit echt een hype zijn geweest

Ik denk niet dat je een synth moet gaan kopen om drums uit te halen, je kunt beter een apparaat zoeken wat ook echt voor drums is.

Wat denk je van een waldorf Rack Attack?
Daar schijn je van alles uit te kunnen halen.
klik hier maar es

Hier staan wat mp3's

En voor een dikke pak euro's kun je ook nog eens een machinedrum halen, daar haal je zeker geflipte drums uit.

-C-

Origineel geplaatst door C738
Ik denk niet dat je een synth moet gaan kopen om drums uit te halen, je kunt beter een apparaat zoeken wat ook echt voor drums is.

Wat denk je van een waldorf Rack Attack?
Daar schijn je van alles uit te kunnen halen.
klik hier maar es

Hier staan wat mp3's

En voor een dikke pak euro's kun je ook nog eens een machinedrum halen, daar haal je zeker geflipte drums uit.

-C-

En hier wat audio demotjes: http://waldorf.electro-music.com/attack/audio-demos/

Moet zeggen dat ik t behoorlijk ''laf'' vindt klinken... allemaal erg electro ...
volgens mij haal je geen 808/909 geluiden uit een rack attack

Origineel geplaatst door MCBasje303
Die KS-rack heb ik ook wel eens overwogen, maar klinkt deze niet erg laf?
Ik zat zelf ook te denken aan een Nord-rack. Is deze niet heel geschikt als drumcomputer?

Tja laf.... hij is meestal niet bepaald ruig qua klank, beetje soft inderdaad! Niks wat een extern effectje niet op kan lossen....;) Nee maar met behulp van externe effecten, en door programmeer werk zelf, zijn er goede geluiden uit te krijgen.

Hij is wel wat soft dus, maar het is een VA, binnen je budget, die doet waar je om vroeg, dus een VA met drums..

Nord-rack heb ik niet, Nord Modular keys wel, en die is inderdaad van een ander kaliber als de KS-rack. Toch is de KS-rack een goedkoop multifunctioneel bakkie!

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
voor 400 euro kun je ook een paar leuke oude Roland TR bakken halen, dan heb je echt analoog

Voor 400 euro koop je echt niet een paar analoge TR-bakken. Hooguit alleen een 606. De andere analoge kosten veel meer dan 400 en de goedkope als 707/626, etc zijn niet analoog.

De rack-attack heb ik ook overwogen.
Ik vind hem ook inderdaad wel erg electro klinken, wat ook wel weer leuk is.
Iemand van mening dat je uit een nord rack goede beats kan krijgen?

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
volgens mij haal je geen 808/909 geluiden uit een rack attack

Volgens mij haal je 808/909 geluiden uit een TR808 of TR909......of een samples. En heel misschien een Jomox.

Maar goed, waar kwam de eis vandaan dat het als een 808/909 moet klinken?

Origineel geplaatst door Acidfever
Volgens mij haal je 808/909 geluiden uit een TR808 of TR909......of een samples. En heel misschien een Jomox.

Maar goed, waar kwam de eis vandaan dat het als een 808/909 moet klinken?

hmm. misschien omdat hij dacht aan een drumstation??

kweettooknie

maar. ehh. als je analoog/rack wil dan is de airbase misschien een puik plan. Let wel. ik vind m in het algemeen wat te 'edgy' (808 kicks kan echter ook wel hoor). Zelf moet ik maar eens aan een echte 808 geloven denkik.. :engel:

..en de 309?

..en de 309?

van quassimidi?Lekker bak hoor,werkt vooral mooi als slave van je rm1x...ik zou altijd wel voor een met alle uitbreidingen gaan..
En anders kijk ook eens naar een mam adx of een vermona drm1..:okdan:

Ik zou toch voor die drumstation gaan. Een redelijke 909/808 simulatie voor een zeer schappelijk bedrag. De VA's met drumkit vindt ik meestal niet echt super maar meer om erbij te gebruiken als aanvulling op je drums.

de jomox is ook een goede, alleen iets duurder dan.

Wat is je overweging voor VA? Denk je dat je daarmee een goede prijs/tweakability ratio mee kunt krijgen? Als je je niet vastpint op Va zijn de vermona en MaM bakken ook wel aan te raden, veel twealability en Ra. Met name die MaM kost niet zoveel, hou je nog centen over voor iets anders. Het probleem met een Va als drumcomputer is dat je niet zoveel outputs hebt (mocht dit belangrijk zijn). Op het net zijn van beide bakken wel mp3 s te vinden om een idee te krijgen.
Succes.

Als de Nordlead 1 het goed kan kan de Nord rack 2 b.v. dit dan ook, of zit daar veel verschil in?

Ik zelf gebruik liever de NR ipv de NL2 voor de drums.
De NR klinkt in mijn oren gewoon wat 'vuiler' dan de rest.
Je moet wel gaan stoeien met de presets en daarvoor heb je dan wel de DSP uitbreiding nodig, want daar kan dan weer een card in om je sounds te bewaren.
Voor de sounds te editten heb je ook een Midi Keyboard nodig, voor zowel NR als NL2.

Wout

Wat is je overweging voor VA? Denk je dat je daarmee een goede prijs/tweakability ratio mee kunt krijgen?

De reden dat ik deze vraag stelde is dus omdat ik zat te overwegen om een drumsynth te kopen en toen dacht:misschien is er wel een VA waar naast allemaal toffe bassen leads enz ook hele leuke beats inzitten. 2 voor de prijs van 1 zeg maar.
Ik voel mij inmiddels toch aangetrokken tot een Nord rack. Kan iemand misschien wat beats posten uit een nord rack?

Als de Nordlead 1 het goed kan kan de Nord rack 2 b.v. dit dan ook, of zit daar veel verschil in?
Je wilt toch wel graag die Nord he? :D

Besef je je wel dat je met zo'n VA niet veel verschillende geluiden zal krijgen? Volgens de site is de NR2 4 parts multi, en ik lees niets over een drum mode, dat is dus 4 geluiden tegelijk. Dat is voor mij veel te beperkt, maar goed ik weet niet hoe jij daar over denkt. Dit probleem zal je met meer VA's krijgen (tenzij Virus oid).

Je kan veel beter vertellen wat voor sounds je zoekt / welk genre. Dan kunnen mensen tenminste gericht tips geven. Nu kan je al snel verzanden in een opsoming van alles wat beschikbaar is ;)

Zelf doe ik zo goed als alle drums met samples.

Back