welke VA als drumcomputer

Kwa genre ben ik wat flexibel. Soms is het goa trance achtig gedoe en soms meer electro achtige popsongs en dan weer eens wat anders. Ik heb dus het idee dat je met een daarvoor geschikte va een flexibele oplossing hebt.
De virus dan misschien?

ik wil wel wat kickjes laten horen uit de nord ....
zal er zo snel mogelijk ff mee aan de gang .

btw ..

Origineel geplaatst door MCBasje303
Zijn beats (drums) geen synth geluiden?

het lijkt alsof je niet echt weet wat je precies wil ... je maakt het iig niet echt duidelijk ...
beats of drums .. dat kan analoog / digitaal / of akoestisch
en wat versta je precies onder synth?
als ik je vorige post lees lijkt t alsof je een nieuwe groovebox zoekt waar standaard leuke bass / leadjes en drum sounds inzitten .... een synth zoals de nord is totaal iets anders dan een groovebox met een rompler (samples) synth engine ....

Laatst gewijzigd:
Ja, afhankelijk waar je het over hebt.

Bij house getinte stijlen hoor je vaak 808/909 drumsynths (beperkt), maar met veel normale synths kan je vergelijkbare sounds maken. Maar ik vind het niet zo goed als 'echte' drumsynths of samples. Voor akoestisch klinkende drums is een normale synth ook niet echt geschikt.

Het is helemaal wat je wilt.

Wil je lekker aan de slag met een synth om drumsounds te maken, bewerken met fx, freaken etc om helemaal je eigen ding te maken, ga dan voor de synth.

Wil je gewoon een diversiteit aan drums kunnen gebruiken zonder al te veel poespas en (wellicht minder) nabewerking maar voor de rest wel een hoop kunnen bewerken met fx, ga dan voor samples of 'echte' drumsynths.

NL1 en dan Lo-fi samplen de santabatik :halleluja
of Hi-Fi , da maakt nu niet veel uit, de cloe is dat je je drumsounds zelf kan 'designen' is het niet?

btw NL1 klint rauwer dan NL2, zeker weten, NR zal dan ook wel als NL1 klinken

en een leadsoundje valt wel uit een NL te halen denk ik....ook een bassline'tje waar het karton vanuit je deuren valt, is ermee te doen 8D

Origineel geplaatst door MikeJarod
Je wilt toch wel graag die Nord he? :D

Besef je je wel dat je met zo'n VA niet veel verschillende geluiden zal krijgen? Volgens de site is de NR2 4 parts multi, en ik lees niets over een drum mode, dat is dus 4 geluiden tegelijk. Dat is voor mij veel te beperkt, maar goed ik weet niet hoe jij daar over denkt. Dit probleem zal je met meer VA's krijgen (tenzij Virus oid).

Nog nooit met een Nord gewerkt, dus?
De Leads hebben een speciale percussion mode, waarbij het keyboard in 8 stukken wordt verdeeld. Deze settings kunnen in de vier Slots geladen worden. Dat zijn dan 4x8 verschillende geluiden.

Nu is de NR onuitgebreid, wat ik beslist niet aanraad, slechts 4 stemmig. Met de uitbreiding, die je beslist nodig hebt, anders kan er geen geheugenkaart in, waar je de sounds op kan opslaan, is die dan 12 stemmig. De NR2 is 16 stemmig en de NR2X is 24 stemmig.

Ieder geluidje is een volledige Lead synth, dus heb je 32 synths tot je beschikking, echter met een bereik van 2 of 3 tonen. Alleen de LFO's zijn per Slot globaal.

Ik gebruik meestal 2 Slots voor drums en effectjes, en een Slot voor een basje.
De rest haal ik uit ander rood spul...

Wout

Origineel geplaatst door Prophet
NL1 en dan Lo-fi samplen de santabatik :halleluja
of Hi-Fi , da maakt nu niet veel uit, de cloe is dat je je drumsounds zelf kan 'designen' is het niet?

btw NL1 klint rauwer dan NL2, zeker weten, NR zal dan ook wel als NL1 klinken

en een leadsoundje valt wel uit een NL te halen denk ik....ook een bassline'tje waar het karton vanuit je deuren valt, is ermee te doen 8D

Het verschil tussen NL1, NL2 en NL2X is minimaal, maar het is er wel.

Wout

Kwa genre ben ik wat flexibel. Soms is het goa trance achtig gedoe en soms meer electro achtige popsongs en dan weer eens wat anders. Ik heb dus het idee dat je met een daarvoor geschikte va een flexibele oplossing hebt.
De virus dan misschien?

Ik blijf toch eigenwijs, een KS-rack! Heb je die al eens zelf gehoord/gevoeld? Is er echt een specifieke reden dat hij meteen voor je afvalt?

Is er echt een specifieke reden dat hij meteen voor je afvalt?

Ik heb zelf een Nova gehad en vond deze wat fluwelerig klinken. Niet echt geschikt voor beats al heb ik dat er niet mee geprobeerd.Ik heb het idee dat de KS rack een beetje hetzelfde karakter zal hebben. Maar dit is subjectief
Ik ga eens zoeken of ik wat demos kan vinden

Origineel geplaatst door Lacertus
Als er toch over Clavia gekletst wordt, waarom dan geen Modular? daar zit zelfs een drumsynth ingebouwd!

Een Microotje is toch wel betaalbaar?
Alleen wat weinig stemmetjes...

Wout

Een Microotje is toch wel betaalbaar?

Forum lid Pal adviseerde mij ook een micro modular. Ik werk eigenlijk alleen nooit met de computer. Ik heb ook geen midiaansluiting op mijn PC.
Kan je drumkits maken met de micromodular? Of heb je dan weer een sampler nodig om drumkits samen te stellen.

Forum lid Pal adviseerde mij ook een micro modular. Ik werk eigenlijk alleen nooit met de computer. Ik heb ook geen midiaansluiting op mijn PC.
Kan je drumkits maken met de micromodular? Of heb je dan weer een sampler nodig om drumkits samen te stellen.

Een Micro is wel leuk en je kan er zo'n vier tot vijf geluiden uithalen, die je dan weer kunt laten aansturen door de interne sequencers. Let wel, je hebt een computer nodig om de Patch te maken, ook al is die zelf-spelend.

Maar hoe wil je eigenlijk via een NordLead de drumgeluiden gebruiken? Die werken of via je keyboard, dus zelf spelen, of via Midi. Heb je iets om je Midi aan te sturen? (Akai-MPC of zo?)

In de NordModular of NordMicro gebruik je voor de Midi aansturing een NoteDetector, dus die C3 of D3 speelt de BassDrum...

Je hebt geen computer, helaas, dus dan kan je de gratis G2Demo ook niet gebruiken. Daar kan je de drumcomponenten gewoon gebruiken, ook via Midi. (alleen de MidiOut modulen werken niet) Ook kan je dan eens spelen met die sequencers die de drums aansturen. Helemaal voor niets... Maar je hebt geen computer...

Wout

Ik heb zelf een Nova gehad en vond deze wat fluwelerig klinken. Niet echt geschikt voor beats al heb ik dat er niet mee geprobeerd.Ik heb het idee dat de KS rack een beetje hetzelfde karakter zal hebben. Maar dit is subjectief
Ik ga eens zoeken of ik wat demos kan vinden

Wat dat betreft heb je wel gelijk, ik zou het geluid ook zo omschrijven, "fluwelerig" inderdaad... Ik zal eens kijken wat het "ruigste" is wat ik er uit kan krijgen, en dan de beats er uit zeg maar... Kan je zelf oordelen!:)

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Nou, er is best wel wat verschil, hoor.

Koekebakker, heb jij die geluiden nog als sysex?

Wout

Yup, alleen niet op de locatie waar ik nu ben.
Ik post ze volgende week nog wel eens.

Laatst gewijzigd:
Maar hoe wil je eigenlijk via een NordLead de drumgeluiden gebruiken? Die werken of via je keyboard, dus zelf spelen, of via Midi. Heb je iets om je Midi aan te sturen? (Akai-MPC of zo?)

Ik heb een rm1x

Je hebt geen computer, helaas, dus dan kan je de gratis G2Demo ook niet gebruiken. Daar kan je de drumcomponenten gewoon gebruiken, ook via Midi. (alleen de MidiOut modulen werken niet) Ook kan je dan eens spelen met die sequencers die de drums aansturen. Helemaal voor niets... Maar je hebt geen computer...

Dit is een misverstand, ik heb wel een computer maar geen midi aansluiting erop en gebruik hem nooit in combinatie met synthesizers. Alleen om op dit forum rond te hangen en nuttige dingen te horen(soms)

Back