Tascam US-2400 gebruiker meldt zich!

Productie staat inderdaad stop vanwege dat verbod in EU op importeren van producten met lood oid, helemaal niks mis met de controller hoor! Ding werkt super handig. Het gemis van een LCD-scherm baarde me eerst een beetje zorgen maar zelfs een controlefreak als ikzelf heb er nu geen behoefte aan. Kijk, je moet even reeel zijn. Als een LCD-strook erbij 200-300 EUR meer kostte, zou ik daarvoor gaan. Maar je kan je manier van werken met de mixer een beetje afstemmen op de controller.
De manier waarop ik dit heb gedaan is door een standaard-templateproject te maken waarbij alles wat ik gebruik al staat ingeladen, incl. een boel audiosporen. Zo weet je na een poosje alles vanbuiten staan op je controller!
Maar toen stuitte ik nog op een ander "probleempje" en dat is dat zelfs met dit template (bussen en alles!) alle faders gewoon op 0db stonden.
Ik heb nu dus in het template alles gegroepeerd op type. Eerst een tiental sporen met synths, daarna een hele hoop audio sporen en tenslotte een paar busses en return tracks. Om deze structuur zichtbaar te krijgen te op de mixer zet ik het eerste kanaal van elke rij dicht. (of een cm lager) En meteen zie je perfect hoe je mixer ingedeeld is zonder naar het scherm te kijken!
De sporen onderling herkennen is ook goed te doen door gebruik van de METER-functie.
Dan veranderd de PAN-ledkrans in een realtime VU-meter en kan je erg gemakklijk zien op welk van de 20 audiosporen nou die kick elke maat slaat, of waar de baslijn op gelijk niveau blijft, de shakers snel op en neer gaan, etc...
Voordien een BCF gehad, maar 8 faders zijn echt te weinig... Koop dan een zero SL als je toch maar vooral vst's wil aansturen. Daar gebruik ik toch nog steeds m'n muis het meeste voor, gaat nog het snelst. Enkel albino stuur ik aan met de MS-20 controller.. Die 2 zijn voor elkaar gemaakt