DAW-controllers

lijkt mij echt helemaal niets dat ding. Idd waar zijn de fader knopjes gebleven? En gemotoriseerde faders is wel een pre voor een midicontroller vind ik.

Mijn advies.. even wachten totdat de nieuwe mackie uit is, dan word de vorige versie goedkoper. Ding werkt echt als een tiet en vind ik er nog mooier uitzien ook als de nieuwe.

Met jou ruimtegebrek kun je mischien zonder dat je het iemand laat weten in muziekland een BCF2000 proberen }:| maar das op eigen risico :W

Tascam US-2400 gebruiker meldt zich! :) Productie staat inderdaad stop vanwege dat verbod in EU op importeren van producten met lood oid, helemaal niks mis met de controller hoor! Ding werkt super handig. Het gemis van een LCD-scherm baarde me eerst een beetje zorgen maar zelfs een controlefreak als ikzelf heb er nu geen behoefte aan. Kijk, je moet even reeel zijn. Als een LCD-strook erbij 200-300 EUR meer kostte, zou ik daarvoor gaan. Maar je kan je manier van werken met de mixer een beetje afstemmen op de controller.

De manier waarop ik dit heb gedaan is door een standaard-templateproject te maken waarbij alles wat ik gebruik al staat ingeladen, incl. een boel audiosporen. Zo weet je na een poosje alles vanbuiten staan op je controller!

Maar toen stuitte ik nog op een ander "probleempje" en dat is dat zelfs met dit template (bussen en alles!) alle faders gewoon op 0db stonden.
Ik heb nu dus in het template alles gegroepeerd op type. Eerst een tiental sporen met synths, daarna een hele hoop audio sporen en tenslotte een paar busses en return tracks. Om deze structuur zichtbaar te krijgen te op de mixer zet ik het eerste kanaal van elke rij dicht. (of een cm lager) En meteen zie je perfect hoe je mixer ingedeeld is zonder naar het scherm te kijken!

De sporen onderling herkennen is ook goed te doen door gebruik van de METER-functie.
Dan veranderd de PAN-ledkrans in een realtime VU-meter en kan je erg gemakklijk zien op welk van de 20 audiosporen nou die kick elke maat slaat, of waar de baslijn op gelijk niveau blijft, de shakers snel op en neer gaan, etc...

Voordien een BCF gehad, maar 8 faders zijn echt te weinig... Koop dan een zero SL als je toch maar vooral vst's wil aansturen. Daar gebruik ik toch nog steeds m'n muis het meeste voor, gaat nog het snelst. Enkel albino stuur ik aan met de MS-20 controller.. Die 2 zijn voor elkaar gemaakt :okdan:

us2400.jpg

Laatst gewijzigd:
Division, kan je de pots nog tegelijkertijd mappen terwijl je de ledkransen als VU gebruikt? Dat zou idd wel relaxed zijn dan. Bij de BCF gaat dat niet.

Origineel geplaatst door Flesje
Division, kan je de pots nog tegelijkertijd mappen terwijl je de ledkransen als VU gebruikt? Dat zou idd wel relaxed zijn dan. Bij de BCF gaat dat niet.

Je kan idd nog pannen terwijl je ze als VU gebruikt. Dus ze zenden terwijl nog MIDI uit en dus kan je ze nog mappen aan wat je maar wil :)

Origineel geplaatst door Division
Je kan idd nog pannen terwijl je ze als VU gebruikt. Dus ze zenden terwijl nog MIDI uit en dus kan je ze nog mappen aan wat je maar wil :)

:okdan:

Nadelen was ik nog vergeten, die zijn er altijd :)

- Plaats: ding is een meter breed, plaats nodig. Hier lukt het net :)
- Setup gedoe: Meeste mensen zijn wel een uurtje bezig met 'm aan te sluiten. Ding installeert 6 USB-audioapparaten in XP en je moet in je sequencer dus 3 mackie controls toevoegen (de US-2400 eerst in die emu mode zetten -> staat in handleiding perfect omschreven). Met die uit te vogelen kan je wel even bezig zijn. (op dit forum heb ik ooit een guide gepost meen ik)
- USB-bandbreedte nodig: in sommige gevallen eist de controller een volledig USB-kaartje (ca 10 EUR) voor zichzelf, hier draait ie perfect samen met bnog 2 andere USB-controllers maar t'is maar dat je t weet

een prachtding :luv:

Origineel geplaatst door Division
een prachtding :luv:

Ik weet het. Dit ding is PRECIES wat ik nodig heb. Niks te veel, niks te weinig.
Ik hoop nog steeds op een opvolger. =(

Ik heb het even gevraagd aan Tascam zelf, met negatief resultaat... =(

Dear Mr.Maes,

sorry to say, but there is no product in the near future which covers the features of the US-2400.

Best regards
Lutz Sommer
TASCAM Sales

Onbegrijpelijk dat ze geen opvolger maken, er is geen enkel ander op de markt met 25 faders in-een...

Ik ben er heel blij mee iig....Ik zou als ie verrot zou gaan goed balen.

Back