DAW-controllers

De US2400 gaat er inderdaad uit. Dus als je er nog een op de kop kunt tikken zou ik´t doen. Ideale controller. Snel en overzichtelijk. Niet eenvoudig 2de hands te krijgen (waarbij alle faders het nog doen!).
Ik werk er nu 3 mnd. mee. Dom dat ik er niet eerder een heb gekocht. De adviesprijs 1895,- euro's had ik er wel voor over gehad.
Geruchten gaan dat Tascam in de herft 2006 een nieuwe controller uitbrengt met een lcd scherm. De prijs zal er dan ook wel naar zijn. De softLCD werkt overigens prima.
Oh ja, niks geen 10 submenus doorwerken om bij een bepaalde functie te komen. Alles werkt eenvoudig. Up and running binnen 10 minuten.

Ips

begrijp ik nou goed dat een Behringer DDX3216 ook als DAW-controller kan worden gebruikt (bv. bij Nuendo). Heeft iemand daar ervaringen mee?

Origineel geplaatst door Slipperman
http://www.feedback.nl/?id=55&b=TUS2400

899 bij feedback. Thomann en MS Koln hadden hem goedkoper (849) maar kan ze nergens meer op de site vinden dus neem aan dat ze uit het assortiment zijn en dat dit dus meer opruimingsprijzen zijn omdat ze "overjarig" raken... (Misschien dat een opvolger uit komt???)

Voor 33 euro meer heb je bij Thomann een Mackie Control Universal....:
http://www.thomann.de/thoiw7_mackie_mackie_control_prodinfo.html
Ik weet van de Mackie dat ie zelfs de meest vage freeware plug-ins herkent zonder problemen (is dat bij de Tascam ook zo ?)... Netjes verschijnen alle namen en functies in de display en kun je zo gaan schuiven en draaien,waar je bij de Tascam eerst moet checken wat nou onder welke schuif staat...

Plus,dat ie compacter is spreekt mij juist meer aan...

eigenlijk zie ik meer voordeel in een rij met faders dan een paar rijen met knoppen om je banks te kunnen switchen. De tascam is ook om te mixen, niet om je plugins mee te controllen. Het kan wel maar beetje zonde, neem dan een drehbank, zo'n behringer dingetje oid. De tascam is om te mixen en het voordeel is dat je gewoon een leuke rij met faders en knoppen hebt en dat je snel overzicht heb zowel op je scherm als gewoon recht voor je. Aangezien denk ik het merendeel van de mensen niet snel boven de 24 sporen zitten is dit ideaal. Het verminderd het bankswitchen behoorlijk en is goedkoper dan de mackie control voor eigenlijk meer.
LCD stripje is leuk maar je ziet zelf ook wel je settings op je board zitten.

Voor 24 audio sporen onder de faders, voor midi onder de faders, VST's onder de faders.

Inclusief gitaar input, 8 mono inputs jack/XLR
ADC per mic/line input, DAC en Dolby 5.1 uitgangen.

en Logic meegeleverd...

roland-si24_350_fffef1_75.jpg

Zie http://www.feedback.nl/?id=55&b=RPCSI24

Nadeel ; niet uit te breiden, niet modern
Voordeel ; stabiel, goede mogelijkheden

Prijs was eerst circa 2000 euro, nu 649 euro...

Ik heb hem zelf ook, en ben heel erg tevreden :kroon:

Origineel geplaatst door MrM
Voor 24 audio sporen onder de faders, voor midi onder de faders, VST's onder de faders.

Inclusief gitaar input, 8 mono inputs jack/XLR
ADC per mic/line input, DAC en Dolby 5.1 uitgangen.

en Logic meegeleverd...

roland-si24_350_fffef1_75.jpg

Zie http://www.feedback.nl/?id=55&b=RPCSI24

Nadeel ; niet uit te breiden, niet modern
Voordeel ; stabiel, goede mogelijkheden

Prijs was eerst circa 2000 euro, nu 649 euro...

Ik heb hem zelf ook, en ben heel erg tevreden :kroon:

Als ik het goed begrijp is dit Roland ding een controller + audio interface in één. Voor 649 € vindt ik dat best wel een goeie prijs. Maar worden de drivers nog geupdate? MrM, gebruik jij dit als audio interface, en welke latency haal je dan?

@kefkekeyser.

Inderdaad, dit is een audiokaart (met 8 analoge en 1 digitale ingang etc) en tevens control surface voor je host.
De faders zijn gemotoriseerd, en 12 stuks op rij (waar vindt je dat?) en uiteraard via banken kun je swichten tussen audio, midi etc. In Logic kun je zelfs audio en midi en vst tracks in een groepje van 12 faders 'proppen', dan kun je met 1 bank alles selecteren, kortom allemaal heel flexibel...

Maar, je kunt er geen vst instrumenten mee bedienen op afstand, dat moet met de muis :)

De Latency heb ik nog nooit geoptimaliseerd, ik kan dat wel eens testen voor je.
De drivers staan op de site van M-Audio en worden wel ge-update.

Echter, de Si-24 is via een kabel verbonden met de RPC-1, dit is een PCI kaart die in je PC moet.
En wellicht is het je bekend dat PCI sloten in de toekomst vervangen gaan worden door (niet compatible) PCI-express sloten?
Dus je moederbord updaten is ook géén optie.

Personlijk houd ik daar juist van, ik heb liever een pakket van software en hardware waar ik jaren mee doe, en wat ik volledig ken, dan dat ik telkens moet updaten daardoor veel geld kwijt ben en steeds nieuwe software moet leren.

Overigens, de SI-24 is compatible met Logic voor PC en MAC maar ook voor andere hosts, zie onder meer http://www.rolandce.com/productinfo/productinfodetail.asp?Welke=197 en http://www.rolandus.com/products/productdetails.aspx?ObjectId=585&ParentId=73

I :luv: My Tascam US2400

Lekker 24+1 schuiven op een rij, 8 x aux send, 4band para EQ, Panning volume per track....Transportknoppen, scrubben etc

Who needs an analoge mixingconsole? Me not :D

Het mooie van een controller vind ik juist dat je niet naar je scherm hoeft te kijken, en dus meer op je oren kunt afgaan, de reden dat ik een LCD scherm en uitbreidbaarheid een must vind.

Hoe dan ook, controllers zijn handig, en een mackie control om protools of nuendo aan de sturen en te controllen, en vervolgens op een analoge tafel mixen is de perfecte combi voor me. Versnelt het opnameproces, en voor snelle solo's en mute's bij kanalen die samenkomen op 1 of 2 faders op de tafel is ook tof. Dan is die tascam trouwens weer te groot. Wacht op een een meter bridge en het is een goeie keuze als je dan toch intern moet mixen.

Ik schop hem nog maar eens omhoog

Ik schop hem nog maar eens omhoog

Iemand ervaring met deze controller?

linkje

Lijkt me niet verkeerd.....

Attachments

• sac22ored.jpg
    sac22ored.jpg
    21,4 KB · Bekeken: 108
Wie heeft er ervaring met de Mackie Controller Universal?
Pro en Cons ?

OJS,

Kijk ook eens naar de M-audio Project mix.

Kijk voor de bevindingen en o.a. de test ( door Grooveron ) even in mijn draadje ; project mix getest.

de Project Mix is niet wat ik zoek.
Ik heb geen behoefte aan preamps, on-board fx of iets dergelijks.
Alleen maar controllers voor Nuendo, Cubase, Sonar, Live, e.d.

AD/DA heb ik al voor elkaar (RME ADI8DS)
Preamps ook (Manley Slam!)
FX ook (UAD-ultra)

Gr.

OJ

Origineel geplaatst door deniax
Wie heeft er ervaring met de Mackie Controller Universal?
Pro en Cons ?

Ik heb er geen ervaring mee, maar het is wel de controller die de maatstaf heeft gesteld en waar andere controllers dus mee vergeleken worden. Andere controllers zoals de BCF2000 zijn notabene zelfs als Mackie emulatie te gebruiken.

niemand die de MCU heeft? =(

ik denk dat het verschil in keuze voor bijvoorbeeld een tascam controller of alle a ndere dingen op de markt erg simpel is.
Het hangt van je doel af. Bij mix controle waarbij je je mixing desk dus doet is die tascam handig en de rest eigenlijk onhandig (of je moet maar met 8 kanalen werken) omdat je anders telkens moet bankswitchen.

Bij andere dingen zoals het bedienen van plugins etc dan is juist een kleinere controller handig tov de tascam.

Natuurlijk, je kan enorm veel van die MCU aanelkaar plakken maar dat is in prijs gewoon zoveel meer voor enkel een beetje controle over je plugins.

In dat geval is misschien een behringer dingetje een een tascam interresanter dan 3 of 4 van die mackie dingen.

En die controller die werd genoemd is de radikal controller geloof ik. Hij word iig door digital performer ondersteund. Maar as usual, het zou niet mijn keuze zijn (gewoon omdat ik niets heb aan 8 faders op een rij als mijn project 80 sporen heeft)

Een Tascam US2400 + een Novation REmote SL lijkt me een ideale combinatie daarvoor

Origineel geplaatst door MrM
Echter, de Si-24 is via een kabel verbonden met de RPC-1, dit is een PCI kaart die in je PC moet.
En wellicht is het je bekend dat PCI sloten in de toekomst vervangen gaan worden door (niet compatible) PCI-express sloten?
Dus je moederbord updaten is ook géén optie.

Ik heb laatst iets gelezen over PCI naar PCI Express converters. Een soort lege computerkast met alleen PCI slots die je aan een moederbord met PCI Express kunt verbinden. Ben benieuwd hoe zoiets werkt met geluidskaarten en dingen als Powercore of UAD.

Aangezien de Tascam US2400 nergens meer te krijgen is, en ik niet direct een opvolger heb zien komen (ik hoopte daarop bij de NAMM) zoek ik een andere controller met minimum 16 kanalen. Het bankswitchen zie ik niet zitten, wil graag alles overzichtelijk op een rijtje. De Mackie lijkt mij fantastisch maar ver boven het budget. De Behringer BCF dringt zich dan op als betaalbaar alternatief, maar werkt dat een beetje goed als je'r zo'n twee of drie naast mekaar hebt staan? (met Cubase SE)
Nu kwam ik in mijn zoektocht een model van JL Cooper tegen: CS32 USB (Bij Thomann minder dan 500eur. )
small.jpg

Voordelen: 32 schuivers! 1 simpel USD kabeltje (Stroom wordt hierlangs genomen). En betaalbaar!

Nadelen: In een beschrijving spreekt men van 'not bigger than a mousemat'. Lekker compact dus wel, en plaatsgebrek is een probleem bij mij, maar is dat dan nog handig? Ik vrees dat de piepkleine schuivertjes ECHT wel te klein zijn.
Zou compatibel zijn met de meeste sequencers, maar vwb Cubase spreekt men alleen van SX2-3 en SL3.
Uiteraard zijn de faders niet gemotoriseerd...

Al bij al eerder iets voor laptopbezitters in een live-situatie zou ik denken...
Iemand ervaring met dit dingetje?

Producent site
Review SOS

Back