Ik heb een Roland Juno D synthesizer gekoppeld aan mijn computer, onder andere voor MIDI toepassing. Ik geef de computer opdracht om de MIDI af te spelen en via de MIDI kabel wordt de muziek verstuurd richting de JUNO D. Deze speelt hem af met zijn eigen, best bijpassende instrumenten. Echter, het klinkt nog steeds kneuterig (als in: MIDI-kneuterig). Nu weet ik dat de JUNO D hele vette instrumenten bevat. Ik wil de MIDI dan ook kunnen aanpassen op het synthesizer, zonder meteen een hele editor op de computer de plempen. Kan ik instrumenten direct regelen met het synthesizer?
En dan nog iets...
Kan ik de computer ook laten herkennen wat voor instrumenten er in mijn synthesizer staan? Dan kan ik editen en weet het synthesizer daarna bij het afspelen ook meteen welke instrumenten hij moet pakken (dus niet die suffe geluidjes die hij nu pakt). In de handleiding staat niet duidelijk omschreven wat er moet gebeuren om dit voor elkaar te krijgen. Iemand een idee?
En dan nog iets...
Kan ik de computer ook laten herkennen wat voor instrumenten er in mijn synthesizer staan? Dan kan ik editen en weet het synthesizer daarna bij het afspelen ook meteen welke instrumenten hij moet pakken (dus niet die suffe geluidjes die hij nu pakt). In de handleiding staat niet duidelijk omschreven wat er moet gebeuren om dit voor elkaar te krijgen. Iemand een idee?
.