RM1X vs. FLS 5.0

psyclon

Nieuwkomer
Dag mensen,

ik zou graag mijn RM1X als midi-controller gebruiken, om de knopjes en de piano-toetsen live te gebruiken.
ik heb een midi-kabel aangesloten op de soundblaster live! 6.0 geluidskaart

alles is zo geconfigureerd in fruity loops studio, maar blijkbaar geeft het niets ..
ik zie op mijn rm1x wél het lichtje branden van midi out (zonder resultaat op de pc) grmbl

Enige tips, ik heb al heel wat mensen gesproken, allemaal zonder resultaat..

Please help me out, i'm getting itchy 8~

mischien moet je het midifillter op de rm1x even goed instellen.
bij de set up zit dat ergens geloof ik.
bij mij werkte dat altijd prima.

Re: RM1X vs. FLS 5.0

Origineel geplaatst door psyclon
alles is zo geconfigureerd in fruity loops studio, maar blijkbaar geeft het niets ..
ik zie op mijn rm1x wél het lichtje branden van midi out (zonder resultaat op de pc) grmbl
En wat is "zo geconfigureerd?"

Met andere woorden:

-Je hebt aangegeven welke midi poort je als controller wilt gebruiken?

-Als je draaid aan een knop, zie je dan het midi "lichtje" IN fruityloops op-lichten?

-Je weet dat je een knop in fruity moet linken (via rechtermuisknop) aan een externe controller voordat hij ook mee beweegt?

Sorry als dit allemaal het geval is, en je dit allemaal op je duimpje kent, ik probeer te peilen hoe ver je bent in Fruity, qua instellingen en kennis van het programma. Ik kan dit niet opmaken uit je post.....

Re: Re: RM1X vs. FLS 5.0

Re: Re: RM1X vs. FLS 5.0

Origineel geplaatst door Syntax Terror

-Je hebt aangegeven welke midi poort je als controller wilt gebruiken?

-Als je draaid aan een knop, zie je dan het midi "lichtje" IN fruityloops op-lichten?

MIDI controller staat ingesteld als "generic controller" > auto accept , er staan er enkele tussen, maar geen RM1x

als ik draai aan een knop (zelf al staat die knop ook ingesteld ;) dan zie ik het midi lichtje in FLS nie branden)

Origineel geplaatst door daddy d
mischien moet je het midifillter op de rm1x even goed instellen.
bij de set up zit dat ergens geloof ik.
bij mij werkte dat altijd prima.

Ik heb hier en daar wat verandert aan de rm1x zelf (maar via midi setup dan) ik weet niet goed of alles wel juist ingesteld is.
Via de gewone setup weet ik dat er ook iets moet gebeuren, maar daar heb ik niets veranderd.
Ik heb geen flauw gedacht wat ik zou moeten veranderen :s

Het rare is dat ik gister alles aangesloten heb via een USB midi kabel, en dat ging wel ( nieuwe hardware gevonden)
Nu, ik heb een MIDI-kabel die op de PCI-bus aangesloten is, als ik het goed versta toch :o:
('t is een uitgang met 15 pinnekes)
en zou dan ook graag die kabel gaan gebruiken, moet toch lukken ?

Thanx 4 helping me out :okdan:

Ik heb hier en daar wat verandert aan de rm1x zelf (maar via midi setup dan) ik weet niet goed of alles wel juist ingesteld is.

Als je het midi-uit ledje ziet oplichten stuurt hij in ieder geval midi uit, je kan voor de zekerheid in het midifilter alles doorlaten sturen..
Het rare is dat ik gister alles aangesloten heb via een USB midi kabel, en dat ging wel ( nieuwe hardware gevonden)
Nu, ik heb een MIDI-kabel die op de PCI-bus aangesloten is, als ik het goed versta toch :o:
('t is een uitgang met 15 pinnekes)
en zou dan ook graag die kabel gaan gebruiken, moet toch lukken ?
Thanx 4 helping me out :okdan:
Je hebt dus een midi naar joystick kabel, die is aangesloten op je geluidskaart van je pc (een Sounblaster misschien?) Kijk ff op het onderstaande plaatje, kan je daar niet kiezen uit verschillende midi-porten?

Als je drivers goed geïnstalleerd zijn, moet je midi poort daar zichtbaar zijn (die van je geluidskaart):

Attachments

• fruity.jpg
    fruity.jpg
    39,8 KB · Bekeken: 104
en je hebt uiteraard geprobeerd de midi kabels om te draaien? Ik heb met zo'n midi-naar-joystickpoort kabel mee gemaakt dat de MIDI IN en UIT aanduidingen naar mijn logica verkeerd om zaten, dus verkeerd gelabeled...

Oja en mocht je een geluidskaart hebben op je moederbord, kan er nog wel eens een instelling in het bios aan moeten worden gezet voordat de poort werkt..

Als je drivers goed geïnstalleerd zijn, moet je midi poort daar zichtbaar zijn (die van je geluidskaart):

Hier staat inderdaad de soundblaster aan.
Net erboven staat die ook, en eronder staat generic controller (zoals ik hierboven heb vermeld.)

en je hebt uiteraard geprobeerd de midi kabels om te draaien? Ik heb met zo'n midi-naar-joystickpoort kabel mee gemaakt dat de MIDI IN en UIT aanduidingen naar mijn logica verkeerd om zaten, dus verkeerd gelabeled...

Oja en mocht je een geluidskaart hebben op je moederbord, kan er nog wel eens een instelling in het bios aan moeten worden gezet voordat de poort werkt..

We hebben hier even in mijn bios gekeken , dit was het niet.

Maar het was inderdaad een verkeerde bedrukking op mijn midi-kabels 8>

ROFL

Thanx, ik had het nooit kunnen bedenken.

Ik zal da nu es allemaal testen, heel wat tijd in te halen :dj: héhéhé

Maar het was inderdaad een verkeerde bedrukking op mijn midi-kabels 8>

ROFL

Thanx, ik had het nooit kunnen bedenken.

:D Haha! Veel plezier!

Ik heb me gister-nacht es goed laten gaan.
Mooi klinkt het niet echt, mor wel geflipt 8D

Voor de mensen die wél geluid krijgen uit hun MIDI-keyboard, maar het niet kunnen recorden...
Het vakje "record to stepsequencer" uitvinken !
Thanks to Syntax Terror heb ik de logica geprobeerd om het eens omgekeerd te proberen, en 't werkt ;)

Back