een tracker prog

Lukast

ruisend lid
Help ik ben op zoek naar :D

een tracker programma die midi kan versturen want ik wil heel graag ouwe impulse tracker nummers en patterns als seqeunces (ofzoiets) gebruiken als synthlijnen voor men nord

nu moet ik ook nog vermelden dat ik de trotse bezitter ben van een pentium 2 333mhz
dus ik hoop dat zoiets bestaat wat ik ook kan draaien ....... en dat het gratis is..

ik zit ondertusssen ook te googelen

naja suggesties??? :halleluja

groet Lukast:kroon:

hmmm 2 dingen gevonden

noise tracker en studio-nogiets

eens even kijken of ik die it bestandjes kan omzetten :D

Ik gebruik ook wel eens melodien uit oude fastracker en asx tracks, maar dan wel door alle noten op te schrijven...

Kijk dan ook eens naar Skale Tracker: http://www.skale.org

- FT2-like interface with a 100% configurable keyboard
- Runs as a Windows/Linux application (ASIO & DirectSound) and as VST plugin client
- 32 bit floating point mixer engine with 64 sequenzable channels,
- 256x4 stereo virtual channels
- VST plug-ins are supported by the sound engine
- Support for Mono/Stereo samples with OGG compression stored in the songs
- Support for SoundFont and Akai S5000/S6000 instruments (use your Akai/GigaStudio libraries)
- MIDI in/out
- Advanced tracker features such as Note Death (NNAs) or Realtime EQ/filters
- C++ player library to use Skale Player in your applications, if needed

Vondt het zelf wel een aardig programma

Laatst gewijzigd:
ik ben ook ff met fasttracker aan de slag gegaan,althans geprobeerd!!!!
Als ik een samplesound op 1 baan doe om het zo maar ff te zeggen,en ik dan een andere sample kies om op een andere baan te zetten,dan speelt ie automatisch alles wat ik neergezet heb met het geluid van de laatste sample die ik aangeklikt heb,weet iemand toevallig hoe dat precies werkt,zodat ik ook wat nummertjes kan proberen te maken?

Thanx....

Vind scaletracker een super proggie, alleen loopt het nog niet helemaal lekker met midi. Ben begonnen vanaf Protracker op de Amiga 500........... en skaletracker is een prima opvolger van fastracker ->protracker. Kan haast niet wachten totdat de midi gedeelte net zo goed gebruikt kan worden als bv Logic

Origineel geplaatst door Ramoonus
http://www.modplug.com/

ja modplugtracker heb ik al heel lang maar het lukt me niet om die midi uit te laten sturen
als daar een manier voor zou zijn wil ik het graag weten want t is me lievelings tracker :D

tis potverdorie 6 track die mij een keer uitlegde hier op het forum dat Modplug alleen MIDI ontvangt en niet vertstuurt. En nu draagt hij deze tracker aan als optie...:confused:
misschien niet goed gelezen six? ;)
of is er wellicht een nieuwe ontwikkeling betreffende MP, dan zou ik dat graag willen weten :)

Origineel geplaatst door Skaman
ik ben ook ff met fasttracker aan de slag gegaan,althans geprobeerd!!!!
Als ik een samplesound op 1 baan doe om het zo maar ff te zeggen,en ik dan een andere sample kies om op een andere baan te zetten,dan speelt ie automatisch alles wat ik neergezet heb met het geluid van de laatste sample die ik aangeklikt heb,weet iemand toevallig hoe dat precies werkt,zodat ik ook wat nummertjes kan proberen te maken?

Thanx....

dit heb ik ook vaker ja?
iemand uitleg, hoe los ik dit op?

/edit ik heb het dan wel over renoise 1.5
heeft dat nu iets te maken met samples toekennen aan het keyboard, of heeft dat te maken met wat ze in de videotutorial laten zien (impulse tracker) sampe slot toewijzen aan een tick/note

bijv. C-4 .. (sampleslot 02, bijv zoals dit bij impulsetracker werkt), dan volumepanning en daarna de effect collums

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Mikula
Mocht je nu toch al Cubase gebruiken (of een ander proggie dat een VST-host is) moet je es een kijkje nemen naar Re-ViSiT :halleluja

http://www.nashnet.co.uk/english/revisit/

:halleluja kende ik niet en was al lang naar op zoek naar zoiets. Nog met Impulse trackers alike interface ook, die ken ik stukken beter dat die stomme fasttracker. gebruik nu zTracker, ook een miditracker ala IT2 maar die is al redelijk verouderd.

ga m vanaaf direct uitproberen :dj:

Origineel geplaatst door Rubmanation
tis potverdorie 6 track die mij een keer uitlegde hier op het forum dat Modplug alleen MIDI ontvangt en niet vertstuurt. En nu draagt hij deze tracker aan als optie...:confused:
misschien niet goed gelezen six? ;)
correct... ik las idd alleen 'iets' over een tracker...

foutje... bedank

Back