isniezot heeft 500 euro te besteden aan geluidskaart en mic

isnieZot

HAKKEUH!!!!!
en ik wil me een geluidskaart en een mic kopen. (ik heb al gezocht op het forum uiteraard)
het enige probleem is: ik snap maar bitterweinig van die specificaties die ik allemaal lees op een geluidskaart :s

ik zoek:

een goeie low low low latency usb 2 geluidskaart of eentje die op een mini firewire poort kan op mijn laptop. (geen usb) het dient namelijk voor live gebruik. maar hij zal uiteraard ook wel voor opnames gebruikt worden aangezien ik ook een mic ga kopen.
een beetje degelijk bouwkwaliteit is wel gewenst.

ik ga ook met twee andere muziekanten live gaan (sax speler en percussie speler) en het is de bedoeling dat alles op mijn laptop binnen komt zodat ik wat kan prutsen aan de effecten en levels. ik vraag me af of het niet beter is om direct in mijn geluidskaart in te pluggen en digitaal te mixen ipv er eerst nog een mengtafel tussen te hangen (ivm latency e.d.) dus moet ik dan wel wat rekening houden dat ik genoeg ins en outs heb.

budget: 200 - 250 euro.

ik heb al gekeken naar de edirol ua-25 en die ziet er wel ok uit. maar is denk ik usb. ik vraag me af of dat niet problemen ga geven als ik bijvoorbeeld met meerdere sporen audio werk.
misschien zijn er mensen die hier meer ervaring mee hebben?
http://www.rolandus.com/products/productdetails.aspx?ObjectId=704&ParentId=114

volgende probleem: microfoon.
ik zou een goeie alround mic willen. kwil hem echt voor vanalles gebruiken. fieldrecordings, stem, zelfs enkele intrumenten opnemen. ik hoef geen uber uber uber kwaliteit. maar gewoon goede ruisvrije heldere opnames is volgens mij wel haalbaar denk ik.

budget: 200 - 300 euro

mijn oog is al eens gevallen op de Rode NT 2A
http://feedback.nl/?id=55&b=NT2A
ik sta open voor andere en betere suggesties.

help!

Bericht door een moderator:
Verplaatst

Isnie, het is handiger om 2 verschillende vragen ook in 2 verschillende topics te starten...

een shure sm 57/58 of de beta versies zijn best robuuste goede allround mic's toch?
lekker stevig!! en goed binnen je budget!

als je usb geen probleem vindt zijn er een hele hoop opties

m-audio fasttrak usb 115 euro

m-audio mobilepre usb 150 euro

m-audio audiophile usb 209 euro

m-auido fasttrack pro 222 euro

m-audio spike by mackie 235 euro

alesis IO/2 159 euro

lexicon omega studio 285 euro

tascam us-122 199 euro

edirol UA-25 229 euro

en firewire

m-audio firewire solo 4 in 4 out 219 euro

m-audio firewire 410 2 in 8 uit 329 euro

m-audio firewire audiophile 4 in 8 uits 199 euro

pcmcia

echo indigo I/O 2 in 2 outs 188 euro

alle prijzen komen uit de musicstore catalogus www.musicstorekoeln.de

mixen zou ik persoonlijk met een apart analoog mixertje doen ipv meteen de laptop in

Voor fieldrecording (aan de minidisk, of geluidskaart) is deze zeer geschikt (heb 'm zelf ook), kan ook goed gebruikt worden voor opnames van akoestische instrumenten / percussie.

http://www.zzounds.com/item--AUTAT822

Verder gebruik ik nog een echo indigo pcmcia kaart, maar heeft maar 1 ingang en uitgang dus niet geschikt voor jou denk ik, tenzij je een mixer ervoor hangt.

Edit: je budget voor de mic is best ruim trouwens, misschien kun je beter meer aan de geluidskaart uitgeven dan aan de mic toch? anyway jou keuze :)

he die kende ik nog niet is die fijn ? lijkt me wel interresant met 16 ins en 12 outs

Origineel geplaatst door anoniempje
he die kende ik nog niet is die fijn ? lijkt me wel interresant met 16 ins en 12 outs

Ik vind het een super ding, tot nu toe nog geen problemen ermee gehad ook niet met werkend krijgen enz.

Voor die prijs is hij zeer zeer compleet geleverd, met bv rack oren met schoefjes en een imbus sleuteltje enz.

Re: isniezot heeft 500 euro te besteden aan geluidskaart en mic

Origineel geplaatst door isnieZot
en ik wil me een geluidskaart en een mic kopen. (ik heb al gezocht op het forum uiteraard)
het enige probleem is: ik snap maar bitterweinig van die specificaties die ik allemaal lees op een geluidskaart :s

ik zoek:

een goeie low low low latency usb 2 geluidskaart
budget: 200 - 250 euro.
volgende probleem: microfoon.
budget: 200 - 300 euro

Je kunt het beste nog even doorsparen. Vooral een goede microfoon kost veel meer dan 300 euro.

Origineel geplaatst door bass-molecules
Ik vind het een super ding, tot nu toe nog geen problemen ermee gehad ook niet met werkend krijgen enz.

Voor die prijs is hij zeer zeer compleet geleverd, met bv rack oren met schoefjes en een imbus sleuteltje enz.

Ja helemaal mee eens, ikzelf heb deze ook aangeschaft. Ik werk er nu bijna een half jaar mee, en nog geen problemen mee gehad!

Mooie is dat je voor mic's en gitaren vooraan 2 combo (XLR/jack) aansluitingen hebt.

Groeten,

Ted

Re: Re: isniezot heeft 500 euro te besteden aan geluidskaart en mic

Re: Re: isniezot heeft 500 euro te besteden aan geluidskaart en mic

Origineel geplaatst door Kat Yidaki
Je kunt het beste nog even doorsparen. Vooral een goede microfoon kost veel meer dan 300 euro.
Nou nou, dat ligt wel een beetje aan je referentiekader. Voor 300 euro kun je een hele mooie microfoon kopen. De meeste mensen kopen geen Neumann als eerste mic lijkt me zo.

Origineel geplaatst door bass-molecules
Ik werk met de hercules 16/12(firewire) en een Laptop en werkt als een trein hier.

Goede spec. en zeker voor deze prijs:**klikkerdeklik**

Ik val bass-molecules helemaal bij :)

fijne kaart, ik heb hem ook

-C-

Origineel geplaatst door isnieZot
ja die ziet wel wel interessant uit maar die kost 500 euro....

maar dan heb je er ook gelijk een hele goeie soft sampler bij... waarvan er ook net weer een upgrade met nieuwe opties aan zit te komen :)

ik heb zelf een mic van stagg .... niet speciaal maar prima voor wat het is... was geloof ik 75 euro ofzo .

Ik heb zelf een Terratec Phase x24fw.
Echt een hele goede sound en zeer snelle drivers.
Kost ongeveer 350 eurie.

Origineel geplaatst door Lacertus
Ik weet het... Je zoekt geen mic meer, maar deze vind ik geweldig -iig voor zijn prijs (117EUR)- de B1 van StudioProjects
deep link naar i4 site

wat is je referentie materiaal wat je gehoord heb ?

heb namelijk zelf een rode nt1 en 2 ultra cheapo superluxen van 19 euro

volgende mic is een Neumann TLM 103, een shure sm58,87 of 57

maar ik blijf advies zonder referentie wel moeilijk vinden ..

zelf vind ik Kat Yidaki zijn advies wel een slimme
liever iig 1 keer goed dan 2 keer half .. maarja misschien komt dat met de jaren .. ik zou geen roland mc meer kopen behalve de 202 dan

en misschien ben ik wel een zeikerd ..

Back