UAD Neve 1073 EQ

Origineel geplaatst door Raph
Techno trackje waar ik nu oa aan werk.
Neve word eerst geactiveerd op de sub, dan op de percussie, en daarna op de master.

beetje lastig te horen wat exact de Neve nu doet, maar 't klinkt vet hoor...

vind t wel vetjes klinken!

paar vraagjes:

1. Je moet voor de neve fx upgraden naar 10.4 (mac), zijn er dan plugins die nie meer werken?
bvb. spectrasonics, waves? Iemand ervaring mee?

2. Ik vind de UA plugs top, gebruik ze de laatste tijd continue, maar,... wordt hartstikke gek van de latency in logic pro.
Heeft iemand hier een oplossing voor? De delay comp van UA werkt niet naar behoren vind ik.

toedeloe, R.

Origineel geplaatst door trash
Ik probeer de analoge sound te ontdekken..... maar? *D waar zittie nou precies?

die zit tussen je oren trash :D

Origineel geplaatst door trigg
die zit tussen je oren trash :D

Daar zitie ook niet, anders had ik het wel gehoord:D

Maar eerlijk is eerlijk, ik hoor weinig verschil in dit soort plugs. tussen bv de cambridge en de pultec.

De nieuwe 1081 van UAD klinkt ook weer heerlijk :D
1081_main.jpg

Origineel geplaatst door Raph
De nieuwe 1081 van UAD klinkt ook weer heerlijk :D
1081_main.jpg

Ik kan niet wachten op de WAVES V-COMP Compressor/Limiter, V-EQ4 4-Band Equalizer en de V-EQ3 3-Band EQ. (dit zijn dus 3 neve clones!) Ben erg benieuwd hoe die gaan klinken!! :) Irritant alleen dat ze (voor zover ik begrepen heb) deze alleen in hun duurste bundel aanbieden. Kan niet lang duren lijkt me voor ze deze in een apparte bundel gaan verkopen, net zoals met hun SSL bundel.

Jammer dat het allemaal zoveel geld kost. Ik krijg toch steeds meer interesse om toch maar zo'n UAD-1e kaartje aan te schaffen... maar de DSP power is gewoon zwaar teleurstellend. Maarja, is niet gek als je bedenkt dat de DSP chip al vele jaren wordt gebruikt. Een Gforce 4 heeft nog meer DSP power! (en kost 2e hands 20 euro)

ik wil eerlijk gezegd die waves wel. Ik heb mij al een paar dagen bezig gehouden met de demo versie en ik heb toch nog een hoge kwaliteitscompressor nodig (want die van cubase 4 is me veel te agressief en veroorzaakt soms zelfs clicks)...

V comp speelt het klaar om voor men master van klassieke stukken de scherpe kantjes van middetonen en hoge tonen echt op een creamy manier weg te werken .. rrrrrrrr,

tja, nu nog ergens 700 euro vinden :(

Ik heb laatst die Neve bundel aangeschaft in combinatie met die flexipack.
Heb nu 2 uad kaarten, en 1 powercore.
Ik ben dik tevreden met die Nevebundel, alhoewel me die Precisionbundel mij ook wel wat lijkt, maarja.. kost weer
een boel geld, dus ik doe het hier wel voorlopig mee.

Back