Hulp bij Doepfer MCV24

baskunnen

Ingeburgerd
Hallo,

Ik heb sinds een aantal weken een Doepfer MCV 24 om mijn MS20 en Pro One aan te sluiten.
Maar...CV gate is een heel ander verhaal dan Midi of USB...
Kan iemand mij hierbij helpen?

Alvast bedankt!

Bas

wat wil je weten, wat weet je al?

Mocht je geen handleiding hebben, kan je deze hier downloaden.
links--> synth fabrikanten-->doepfer staat bovenaan--> mcv 24, hier kan je een pdf. v/d manual downloaden.

Hoi!

Super, die snelle reacties!

Ik heb momenteel 2 handleidingen...: de Engelse (+/- 20 pag) en de Duitse (+/- 105 pag).
In de Duitse staat heel duidelijk alles uitgelegd, alleen is en blijft het Chinees voor me.
Ik mis gewoon de basiskennis ben ik bang.

Bas

Basis:

maak een track in midi, midi--> mcv24( let op dat midi kanaal overeenkomt )

cv out mcv24--> cv in pro-one of ms20 ( let op: ms-20 werkt met volt/Hz, kan je instellen op mcv
pro-one werkt met Volt/octaaf )
gate out mcv--> gate in pro-one/ms20

Uiteraard heb je kabeltjes nodig, mini-jack naar jack-groot. In principe is dit een mono-signaal, maar die kabeltjes zijn moeilijk te krijgen. Stereo kabels werken ook.
Op de pro-one en ms-20 zal je ook een schakelaar om moeten halen om aan te geven dat ie door een gate-signaal getriggerd gaat worden.
Vandaag of morgen ga ik m'n pro-one met een mcv-24 aansturen, dus mocht je er dan nog niet uit zijn hoor je 't wel van me.

cv signalen zijn tog way makkelijker dan midi signalen.

je hebt verschillende soorten:

gate: bijv. als je een toets op je ms20 indrukt is het signaal hoog totdat je de toets weer loslaat.
trigger: als je de toets indrukt is het signaal heel kort even hoog en daarna meteen weer laag.
1V/oct: 1 voltage per octave. dit geeft de toonhoogte door.

je sluit de ins op de outs aan en klaar!

(als je geluk heb

top!

Dank je!

Ik ga morgen experimenteren!

Ps. de kabels heb ik al: bij feedback minijack - minijack gekocht en die omgesoldeert.

Bas

heb je een pb gestuurd !
groet, leo

With programm change #19 and #20 in learn mode you may select between V/Octave and
Hz/V characteristics for the CV1 output.
V/Octave is used by most of the synthesizer manufacturers (Moog, ARP, Oberheim, roland,
Sequential Circuits, EMS, Doepfer). When V/Octave is chosen incoming MIDI pitch bend
events affect the CV1 voltage. If Hz/V is selected incoming MIDI pitch bend events do not
affect the CV 1 putput. Because of the non linear voltage range mode the resolution is very
poor in the lower voltage range compared to the V/Octave. So the Hz/V mode should be
MCV4 User's Guide - Page 6
selected only if there is no other solution. The Korg synthesizer MS20 (MS10) e.g. are
equipped with external control inputs taht can be adjusted to V/Octave with the control knob.
(Input: TOTAL, (FREQ) knob:, MG/T.EXT, (EG1/EXT) ).
Using this input(s) we obtained much better results than with the Hz/V control inputs.
Also the MS20/10 has inverted trigger, so you had to switch to inverte trigger with program

Als je deze niet goed insteld krijg je hele rare toon ladders. Kan wel leuk zijn met de ms 20

Let ook op de Trigger polarity. Als deze niet goed ingesteld is gaat de toon pas aan als je midi noot afgelopen is.

Back