Yamaha HS80M

Origineel geplaatst door Lytheon
Ik heb deze week de HS 50 M gekocht, die 80's klinken ook zeer lekker, beter dan KrK vind ik

ik heb eigenlijk ook niet genoeg geld voor de 80's maar ik ben echt bang dat ik bij de 50's wat ga missen. kun je dit enigszins bevestigen of is dit bullshit in jouw oren?

Wat ben je bang te missen dan? Laag?
Ik vind dat heel erg meevallen, vooral als je een niet al te grote kamer/studio hebt.
Luister ze eens bij feedback en besluit of je bijna 100 euro per monitor extra wilt uitgeven aan de 80, maar
de 50 is zeker geen miskoop :okdan:

ja het probleem is bij feedback is die ruimte fokking groot en bovendien zijn de monitors niet echt goed gepositioneerd ( te ver uit elkaar de 80's in elk geval ) en mijn kamer is best klein dus ik weet gewoon niet hoe ze gaan klinken. misschien iets afspreken dat ik eerst de 50's mag nemen en als die niet bevallen de 80's halen. maar ik vraag me af of feedback zo vrij is.

Je hebt gelijk, het is daar niet optimaal luisteren, maar dit is het niet vaak in een winkel.

Vraag me af wat je met die grote 80 moet in een klein kamertje,
Ik zou voor de 50 gaan... ááah, daar ben ik al voor gegaan ;)

Zoals ik ook al eerder aangaf, zal ik ook voor die 50´s gaan. Echt prima monitoren, meer dan genoeg laag in een kleine ruimte.

heeft iemand de 50/80's wel eens naast de MSP-5's gehoord? deze vond ik namelijk zeer prettig, en overweeg ik weer te kopen, maar ik wil toch deze nieuwe modellen wel eens nader onderzoeken (mooie prijs voor een 8" met heel wat power erachter)

Origineel geplaatst door Maks
heeft iemand de 50/80's wel eens naast de MSP-5's gehoord? deze vond ik namelijk zeer prettig, en overweeg ik weer te kopen, maar ik wil toch deze nieuwe modellen wel eens nader onderzoeken (mooie prijs voor een 8" met heel wat power erachter)

Ik heb de 50 naast de 80 gehoord naast de msp? (weet niet welke type, had 1 volume knop op voorzijde, hij leek op een grote Soundblaster-speaker)
Die yamaha soundblasters hadden met gemak meer volume maar veel mid en erg overdreven. Plus ze rammelen wat (kleine kast, groot volume) - Ik zou er een baksteen opleggen.
De HS80 vond k eerlijker klinken in alles. de HS50 vond ik tov. de HS80 vrij evenredig klinken. Alsof je de volume op een grotere speaker naar beneden haalt. Je mist alleen een stuk laag, en ze klinken wat scheller.

Maar dat valt je volgens mij alleen op als je die twee naast mekaar hoort. Die 50 zijn ook niet verkeerd. Van alle speakers die ik heb beluisterd komen de yammies het dichst bij mijn wensen. En het laag op die 80 is zo lekker strak aangestuurd :)

'80, hiphop, funk, disco, emo-rock, allemaal geen probleem
Wat een verschil tov. die Event TR8XL..

ik heb de HS-80m's nu iets meer als een jaar en ben zeer tevreden

mooie balans en het hoog is wat aanwezig ( ff dipswitchen probleem opgelost)

en idd knetterstrak laag... de sub is niet echt nodig naar mijn mening...

Ik heb de HS50 nu al meer dan 2,5 jaar en nog steeds naar vollen tevredenheid. Voor in niet te grote ruimte zijn ze erg fijn. De HS80 gaat wel lager, maar ik kan prima werken met de HS50.

Monitors die lekker vet klinken? Jullie bedoelen hifi speakers?
NS10 een flat curve? :doei:

En ik zou oppassen met meningen van anderen in dit geval. Gewoon zelf luisteren is het beste. En dan niet in de winkel maar gewoon thuis ipv je oude speakers. Of liever met 3 setjes. En nooit naast elkaar maar op de perfecte speaker opstelling.

Oh en doe een pinknoise test met alle 3. Dan kan je goed zien en horen hoe ze op je kamer akoestiek reageren.

Monitors die lekker vet klinken? Jullie bedoelen hifi speakers?
NS10 een flat curve? :doei:

Je reageert op berichten van drie jaar terug? Toch leuk dat je ze nog even gedag zegt.

Ga niet naar je monitor toe, laat de monitor naar je toekomen.
Elke monitor die het voor u doet is de goeie .punt ander lijn!
Leer de dipjes van je monitor, en je staat al heel erg ver, zou ik zo zeggen.

Veel te veel gezever over monitors, basta! en dan nog gaan beluisteren in een winkel?? lalala.

Als je ooit de kans hebt moet je dit eens doen :-)

Je zet met een lange kabel één monitor op strand :-)
Je laat je laatste mix spelen.
Je zet je aan de achterkant van de monitor
Dan laat je iemand voorbij de monitor lopen.
Check het verschil.

:-)

Even een vraagje tussendoor:

De Yamaha NS344, de grotere broer van de NS10, hebben een voller laag.
Een vriend van mij deed die weg voor ongeveer 95 euro. Is dit een goede deal? En zijn ze net zo goed als de NS10 in afmixen? Iemand meer info of ervaring hierin? (kon met search niks vinden over NS344)

sinds wanneer zijn monitoren zelf goed in afmixen?
denk dat deze neit te vergelijken zijn met de 'nieuwe'ervan nouja zoals dat gezegt word.
ik persoonlijk vind zulke monitoren iets of tussendoor naar toe te switchen, niet om continu op te mixen.
in dat geval ben je met de active mixcubes beter af denk ik:)

Back