ik heb die yamaha's 2 maanden gehad, ondanks de vrij accurate frequency response klonk m'n mix vaak vrij 'vol', m.a.w. 't stereobeeld laat 't naar mijn mening een beetje afweten op dit punt.. wat betreft de hoge freqs kan ik 't wel mee eens worden, 't luistert na een tijdje vermoeiend, wat niet veel later ook de reden werd om flink te investeren in een set goeie monitors, welke de dynaudio BM6a zijn geworden
ik verkoos de yamaha's trouwens op 't punt van aanschaf boven de krk RP8 omdat de laatste in 't laag en midlaag wat overtroffen, zelfde geldt voor de mackie HR624 en ik heb ze beluisterd in een verantwoorde ruimte..
al liggen de dyns niet in je prijsklasse, je kan toch echt beter ff doorsparen ipv genoegen te nemen met minder omdat je budget 't niet toelaat..
ik verkoos de yamaha's trouwens op 't punt van aanschaf boven de krk RP8 omdat de laatste in 't laag en midlaag wat overtroffen, zelfde geldt voor de mackie HR624 en ik heb ze beluisterd in een verantwoorde ruimte..
al liggen de dyns niet in je prijsklasse, je kan toch echt beter ff doorsparen ipv genoegen te nemen met minder omdat je budget 't niet toelaat..
. Is een iets minder bekend merk dan, bijvoorbeeld Dynaudio of Genelec, maar monitors van dit merk vind ik reuzachtig goed klinken. Ik verkies ze ook boven de bovengenoemde twee. Ik heb vaak het idee dat op deze forums altijd automatisch Dynaudio (natuurlijk ook zeer goed!) wordt aangeraden, wanneer men bewust meer geld wil uitbesteden aan goede monitor speakers. Vandaar mijn kleine bijdrage
. Ik zou ze zeker uitproberen! Wat mij naast het fantastische geluid van de Emes monitors bevalt, is dat ze mij nooit hoofdpijn verzorgen (i.t.t vervelende ervaringen met KRK o.a..)