Yamaha HS80M

arnomusicman

Radiation!
Iemand ervaringen met deze aktieve monitors?
Zijn ze een beetje vlak/neutraal? Zouden ze de opvolging van de NS10M waardig zijn?

Citaat website Yammie:
The new HS-series reference monitors have been created by Yamaha’s studio monitor engineering team to deliver exceptionally flat, accurate response that you can trust. Unlike “monitor” speakers with exaggerated bass and treble that make a good first impression but can't be relied on for accuracy, the HS series were designed to be true studio reference monitors in the tradition of the legendary Yamaha NS10M.

Ben benieuwd naar echte luisterervaringen.
Geen meningen graag dus van mensen die ze niet gehoord hebben. En geen vergelijkingen met allerlei andere merken (die ik niet kan betalen) zoals ADAM, KRK (grotere) en Genelec.

Thanks

monitor

monitor

ik heb heel even beluisterd, vond het hoog niet prettig, ik was ze gauw zat...

Ik ben ook wel benieuwd naar mensen met luisterervaringen van de Yamaha HS80M. Ik had ze ook op het oog. 250 perstuk is wel een net prijsje.

In de MusicTech Magazine van mei ( nr 38 ) staat een review van de HS80M's. Daar komen ze er erg goed uit... ik ben persoonlijk ook wel benieuwd trouwns naar hoe ze klinken :)

Origineel geplaatst door arnomusicman
In het duitse Sound&Recording staat hij nu ook getest, samen met de KRK RP8, de Mackie HR824 en de Quested S8.
ik denk dat ie er niet als winnaar uit komt met zulke kandidaten

Origineel geplaatst door Ramoonus
ik denk dat ie er niet als winnaar uit komt met zulke kandidaten

Dus je kent de HS80M en de anderen?
Waarom is de Yamaha dan slechter? Op welke fronten legt hij het af? Is hij minder vlak in de respons?
Of vind je dit alleen maar omdat de Yamaha goedkoper is, en heb je hem nog nooit gehoord?

No offence, maar ik lees toch liever de mening van iemand die ze in vergelijk gehoord heeft, een goed gehoor bezit en niet afgaat op de prijs om aan de hand daarvan de kwaliteit te meten. Goedkoop is niet altijd duurkoop.8)

Origineel geplaatst door arnomusicman
No offence, maar ik lees toch liever de mening van iemand die ze in vergelijk gehoord heeft, een goed gehoor bezit en niet afgaat op de prijs om aan de hand daarvan de kwaliteit te meten. Goedkoop is niet altijd duurkoop.8)
nee ok maar vaak wel :)

Ik heb ze geluisterd en was er niet weg van ,. net als el secundo vond ik het hoog niet prettig , ik denk dat je er snel moe van wordt.
Maar het si allemaal zo betrekkelijk he , ik heb nu een set BM5A en dat is een heel andere klasse .
Dus ik zou zeggen ga gewoon eens luisteren en bepaal of JIJ het misschien wel prettig vindt.
Mijn ding was het niet in iedergeval !
succes

Even een vraagje tussendoor:

De Yamaha NS344, de grotere broer van de NS10, hebben een voller laag.
Een vriend van mij deed die weg voor ongeveer 95 euro. Is dit een goede deal? En zijn ze net zo goed als de NS10 in afmixen? Iemand meer info of ervaring hierin? (kon met search niks vinden over NS344)

Origineel geplaatst door DerRhino
Ik heb ze geluisterd en was er niet weg van ,. net als el secundo vond ik het hoog niet prettig , ik denk dat je er snel moe van wordt.

Heb je gecheckt hoe de high-trim stond (setje switches op de achterzijde waaronder high-trim)? Die kan nl op +2dB, 0dB en -2dB staan. Ik ben benieuwd of die bij jouw luistertest (en el secundo's) op 0dB stond.

alles stond flat.

ze stonden ook gewoon vrij .

Ze haalden het niet bij de dynBm5A.

Natuurlijk is dat het eerste waar ik naar kijk bij het beluisteren he !
:)

Ik heb de HS50M thuis staan, en kan je zeggen dat ik ze in een luistertest in vergelijk met de HS80M de 80M had gekozen had ik het geld gehad, doch zelfs de 50M vond ik beter klinken als de KRK8. De enige die echt lekker klinken van de krk zijn de v series vind ik. Tannoy is nog lekkerder van sound, maar dat betaal je. dus prijs/kwaliteit: zeker de moeite. En ze klinken idd niet prettig, maar prettig is niet hoe je muziek klinkt, maar als je de muziek prettig kan doen klinken met deze monitoren ben je halfweg je mastering -> Dus NS10: Ja lijkt op het idee van vroeger: je kan alleen horen wat er is, en geen mooi geluid. Om van muziek te genieten moet je de Yamaha's niet hebben, maar om mee te mixen moet je al veel geld hebben om beter te kunnen gaan.

Origineel geplaatst door DerRhino

Ze haalden het niet bij de dynBm5A.

:D Wees maar blij! Anders zou 't toch lullig zijn van je monitors die zo'n 4~5x zo duur zijn..

Origineel geplaatst door trancemo6
Ik heb de HS50M thuis staan, en kan je zeggen dat ik ze in een luistertest in vergelijk met de HS80M de 80M had gekozen had ik het geld gehad, doch zelfs de 50M vond ik beter klinken als de KRK8. De enige die echt lekker klinken van de krk zijn de v series vind ik. Tannoy is nog lekkerder van sound, maar dat betaal je. dus prijs/kwaliteit: zeker de moeite. En ze klinken idd niet prettig, maar prettig is niet hoe je muziek klinkt, maar als je de muziek prettig kan doen klinken met deze monitoren ben je halfweg je mastering -> Dus NS10: Ja lijkt op het idee van vroeger: je kan alleen horen wat er is, en geen mooi geluid. Om van muziek te genieten moet je de Yamaha's niet hebben, maar om mee te mixen moet je al veel geld hebben om beter te kunnen gaan.

Bij de advertenties zegt Yammie dat ook dat aan je mix moet werken totdat ie goed klinkt maar dan heb je ook 't resultaat dat ie overal goed op klinkt...........dat werkt voor mij meer bevredigend dan alleen in je studio.
Ben ook opzoek naar monitors bleef hangen bij KRK,Alesis Mk2 active en die Yammie's en m'n budget is 500 euro.
Met 't idee afmixen en je mix moet goed klinken ook voor anderen die dan thuis draaien op hun hifi valt mijn keus op die HS80M.......of iemand moet mij overtuigen voor iets anders.......graag reacties8D

Back