Mid. patch verzenden naar synth

Bob1991

Ouwe rot
Ik heb dit probleem al eens eerder gepost.. maar het is helaas nog steeds:

Ik wil een aantal patches voor de V-Station in mijn KS-Rack laden, want dit moet mogelijk zijn. Maar het probleem is dat het programma Midi-Ox een foutmelding geeft.. Sysex kan ik gewoon verzenden en ontvangen, maar .mid patches niet. Wel kan hij midi liedjes afspelen, op keyboard, maar niet op de synth, tenzij ik de kabels dus omzet.

Als ik een enkele patch laadt, staat er "Het bestand kan niet worden afgespeeld op MCI apparaat". Als ik een hele bank in die midi player laadt, opent hij hem wel, maar als ik op play druk crasht hij. Maar die midi player (Midibar) is standalone van Midi-Ox geloof ik..

Maarja.. weet iemand hoe ik dus .mid bestanden kan verzenden? Openen in FLStudio heeft geen zin.. krijg een leeg channel dan

Als er geen speciale software voor beschikbaar is, dan laad ik het bewuste Midi-bestand in een sequencerprogramma, bijvoorbeeld CuBase. Vaak gaat dat met het commando importeren. Dan de bewuste synth in de ontvangst mode zetten en de sequencer laten afspelen.

Wout

Yes :halleluja

Het is me gelukt door inderdaad in Cubase een midi te openen , en af te spelen

jup idd !

mocht t zijn dat er zich nog problemen voordoen, probeer t s met een lagere bpm ( e.g. 60 bpm )

Heb er toch nog wat probleempjes mee.. Kan alleen een hele bank voor de V-Station importeren. Als ik een enkeke .mid verzend, stond er gisteravond 'Received program' op het display, maar stond er geen geluid.. En vandaag ontving hij helemaal niks

hmm, spijtig te horen !
wat gebruik je van midi interface ? merk je andere dingen/onduidelijkheden op tijdens t muziek maken ? bv onstabiele midi ? de sync ofzo bv... ?

zoja, probeer s de software te updaten van je midi interface, dit zou t ook al kunnen oplossen.
van irq settings weet ik niet veel af ( dat heeft iemand anders gedaan bij me ) maar je wilt bv geen bepaalde bussen delen met elkander, als wanneer je t bepaalde apparaat toch niet nodig zou hebben.
wele service pak heb je op je pc ? nog niet op service pak 2... ? updaten die handel...

:)

friendly greets

Ik heb eigenlijk 2 midi interfaces.. Een Esi Rom/io usb midi interface , die staat met de in en output op het masterkeyboard aangesloten.

De synth staat aangesloten op de in en output van de Audiophile 2496. In Midi-Ox geeft hij een fout als ik Delta Midi nog iets selecteer. In FLStudio kan ik met de synth vst's controllen, en omgekeerd ook.. Dus de connecties zijn wel goed.

hmm... jupjup, maar controllen is toch nog ietsje anders denk ik kwa signalen doorsturen, een hele bank bv is wel een hele hoop meer he voor die midi apparaten om dat "door te spelen"...weet wel...,
alhoewel t ook maar midi signalen zijn,
maar kdenk dat er toch ergens een onstabiliteit verscholen zit... onstabiel -> da controllen zal zeker nog lukken enzo, maar zo een hele bank, dan crasht hij... hij begint eraan, maar hij crasht.... soit,
best s iemand optrommelen die s je irq settings chekt enzo ??
soit, kga je spijtig genoeg niet verder kunnen helpen, maar probeer toch s die software te herinstaleren ( van beiden )

goodluck man !!

Midi is voor zover ik weet wel stabiel.. behalve als de CPU nogal een beetje druk bezig is.. Bij een track in FL idle staat die al op zo'n 25%, en als ik hem afspeel op 80/100%.. Processen afsluiten helpt niet. Maar als ik dus van die underruns krijg, dan gaat de sync in de war, dat merk ik als de synth een arpeg speelt.. Ook als je iets opneemt, en hij krijgt net een underrun zal je dat op de record horen alsof een cd aan het overslaan is..

Ik heb nu 512 mb werkgeheugen, zal het helpen als ik er nog eens 512 bij koop?

PS: Ik kan juist wel een hele bank verzenden, maar een enkele midi niet

Back