Mixer nodig bij actieve monitors?

Ferry123

Ingeburgerd
Ik ben van plan, na jaren op pc-boxjes te hebben gewerkt, groots aan te pakken en goede, ACTIEVE monitorboxen te kopen om 's echt goede mixen te maken. Ik werk met pc, M-Audio Delta 1010LT geluidskaart en Logics laatste versie voor pc.

Moet ik naast de actieve boxen OOK een mixer(tje) aanschaffen? Of kan ik nog eventjes zonder (ben ook van plan mixer te kopen)???????????

Beetje verwarrende vraagstelling. Waarom zou je als je actieve monitors hebt geen mixer nodig hebben?

Als je verder niets aan randapparatuur hebt zoals synths, drumcomputers en FX dan kan dat goed.

Maar ik las dat je een Delta 1010 geluidskaart hebt... waar laat je dan al die uitputs? of gbruik je enkel de main-out?

de meeste studio mixer hebben ook geen versterking hoor.

Of t gaat over powered mixers, maar om die thuis in de studio te zetten....

Origineel geplaatst door Hallucinator
Als je verder niets aan randapparatuur hebt zoals synths, drumcomputers en FX dan kan dat goed.

Maar ik las dat je een Delta 1010 geluidskaart hebt... waar laat je dan al die uitputs? of gbruik je enkel de main-out?

Dat laatste. Het is voorlopig alleen van belang om het volume te kunnen regelen mbv de mixer. Aansluitingen zoals een (externe) compressor komen later wel.

Aangezien deze vraag elke week wel langskomt denk ik dat als Behringer een masterfader maakt met alleen een fader en met in/out om tussen je speakers te knopen toch wel weg te zetten zou moeten zijn.
Of als je zelf weet hoe je een soldeerbout vast moet houden zelf ff iets in elkaar beunt.
(En dan zonder zo'n klote adapter)

Back