Mackie HR824 voor rock??

Ferry123

Ingeburgerd
Heb bij Feedbac (R'dam) de Mackie HR824 en de Dynaudio BM6a beluisterd met 1 cd van Bob Marley, en eentje van een meer gitaargeweld-achtig bandje (Masters of Reality).

Beiden klonken lekker rustig, erg vriendelijk, maar mijn voorkeur had toch de Mackie.

Wat misschien raar is, want als ik de commentaren mag geloven, is de Mackie meer geschikt voor het afluisteren en mixen van dance, en juist de Dynaudio voor rock/pop.

Moet ik gewoon op mijn oren afgaan? Je zou toch zeggen van wel?

Kort: welke rock/gitaar/pop muziekliefhebbers luisteren/mixen af op een Mackie HR824????

Ik zou op je gehoor af gaan;)

Heb zelf ook de MackieHR824 maar ik gebruik ze voor Dance (Hardcore).
Heb de Dynaudio's ook beluisterd bij feedback een paar maanden geleden en de Mackie's er dus langs.
Waarom ik voor de Mackie's gegaan ben?

1. Vond ze rustiger klinken.
2. Vond het hoog van de Dyn's gewoon te... moest na mijn mening te veel gaan zoeken.
3. Laag van de Mackie's is gewoon jam jam duidelijk

Het maakt geen ruk uit. Geen enkele monitor is gemaakt voor een bepaald genre of stijl muziek.
Wat telt is dat je je monitors leert kennen. Als je maar voldoende vergelijkingspunten hebt en op bepaald ogenblik weet in welke freq. gebieden het systeem dat je hebt faalt.
Doorslaggevend zijn echter getalenteerde oren. Weinig mensen hebben dat geluk.

Origineel geplaatst door Hallucinator
Ik zou op je gehoor af gaan;)

Heb zelf ook de MackieHR824 maar ik gebruik ze voor Dance (Hardcore).
Heb de Dynaudio's ook beluisterd bij feedback een paar maanden geleden en de Mackie's er dus langs.
Waarom ik voor de Mackie's gegaan ben?

1. Vond ze rustiger klinken.
2. Vond het hoog van de Dyn's gewoon te... moest na mijn mening te veel gaan zoeken.
3. Laag van de Mackie's is gewoon jam jam duidelijk

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Het maakt geen ruk uit. Geen enkele monitor is gemaakt voor een bepaald genre of stijl muziek.
Wat telt is dat je je monitors leert kennen. Als je maar voldoende vergelijkingspunten hebt en op bepaald ogenblik weet in welke freq. gebieden het systeem dat je hebt faalt.
Doorslaggevend zijn echter getalenteerde oren. Weinig mensen hebben dat geluk.

Dank. Ik heb de bevestiging die ik wilde hebben ;0) Het worden de mackies.. En verders: ja idd, ik zal moeten leren luisteren..

Back