scsi kaart

Erise

Ouwe rot
Hallo mensen,

heb even lopen zoeken op het forum over scsi kaarten maar kom er nog niet echt uit...

wat ik wil;

een pci scsi kaart voor mijn akai s5000 zodat ik deze kan koppelen aan mijn computer.

nu heb ik zitten kijken in de de handleiding van de s5000 en volgens mij moet ik een scsi kabel hebben van 50 pin high-pitch... maar als ik naar mijn scsi van mijn emu sampler kijk (deze is ook 50pins) is deze veel groter en past niet op mijn akai... dus hoe weet ik dat ik de goede kabel en kaart heb?

mijn 2de vraag is als ik mijn sampler dan gekoppeld heb met mijn computer kan ik dan samples op mijn computer opslaan?

hoop zo wat meer duidelijkheid te krijgen over scsi...

alvast bedankt!

heb zelf toen voor mijn emu sampler ook een scsi kaart gekocht omdat ik geen HD heb in me sampler.

Zal eens kijken vanavond welk merk ik heb vd kaart, die raad ik je zeker aan.

Adaptec 2940 en NCR810 zijn veelgebruikte kaartjes en IMHO aanraders.

Re: scsi kaart

Origineel geplaatst door Erise
Hallo mensen,

mijn 2de vraag is als ik mijn sampler dan gekoppeld heb met mijn computer kan ik dan samples op mijn computer opslaan?
!

Dat doe je via de USB (optioneel /IB-S56) aansluiting op de S5000. Niet mogelijk via SCSI.

Re: Re: scsi kaart

Re: Re: scsi kaart

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Dat doe je via de USB (optioneel /IB-S56) aansluiting op de S5000. Niet mogelijk via SCSI.

Das niet helemaal waar, ik ken iemand die voor het USB-boardje uitkwam zijn samples via SCSI
over en weer schoof, en het werkte ook nog prima.

Anyway, zou toch naar een USB kaartje uitkijken, dit werkt zeker en probleemloos.
Ik werk al jaren zo en naar (nog steeds) volle tevredenheid.

zou ook graag een usb boardje willen........... maar waar?

heb hem bij thomman besteld en een mailtje terug gehad dat de betaling voldaan was... maar nog steeds geen usb boardje...

heb ook een mailtje gestuurd hoe het er mee staat maar krijg geen reactie.
beetje jammer dus.

op marktplaats staat ook een usb boardje.. hier heb ik op gereageerd maar nog geen reactie...

maar met de scsi kan je dus alleen communiceren?
en geen samples opslaan op computer.

Het schijnt te kunnen werken, echter ik heb hier geen ervaring mee.
Ik zou ook even achter je geld aan gaan wat Thomann betreft,
volgens mij is dat USB boardje nog te krijgen, al zal het een lastige
zoektocht worden.

heb thomann gemailt maar krijg geen reactie...............

dit kreeg ik als mail 23maart;

Hi there,

Just a quick note to let you know we received your Bank Transfer a ok! as such we will ship your order out as soon as possible!

Many thanks,

maar tot nu toe geen reactie of iets........

Bellen die handel, misschien is er alsnog een USB-kaartje in aantocht.
Handig om te weten wanneer (1 week?, 2 maanden?, enz) kan ik mij zo voorstellen.

hallooo,
heb gekeken voor een adaptec scsi kaart....
alleen kom ik ze in 2 versies tegen;

aha2940
uw 2940

wat is het verschil hiertussen?
en welke heb ik nodig voor een sampler?

Bovenstaande vraag ik mij dus ook af, maar dan voor een s3000xl

Ik meende dat je alleen via een speciale programma de samples kon over kon gooien, ben alleen de naam kwijt................. chickensys ? ik weet het niet meer :stupid

scsi kaart

De 2940 UW is een standaard scsi kaart van adaptec, die uitstekend werk met samplers. Het verschil zit vaak in de externe adapter die of 68 pins of 50 pins is, het probleem is dan welke kabel kan ik kopen (en de prijs daarvan).

Het verschil tussen de goedkopere en duurdere kaarten (2906) zit in het wel of niet kunnen booten van een harde schijf.

Kijk dus eerst even naar de externe adapter en de kabel voor je sampler, voordat je tot koop overgaat.

Origineel geplaatst door djlee
Ik meende dat je alleen via een speciale programma de samples kon over kon gooien, ben alleen de naam kwijt................. chickensys ? ik weet het niet meer :stupid
akSys

Origineel geplaatst door djlee

Akai S5/6000, MPC4000 en Z-serie: ak.Sys via USB

Oudere Akai's: MESA (kan direct samples in de sampler en/of op z'n disks mikken) of Millennium (kan alleen op de sampler zelf maar niet bij z'n disks) via SCSI.

Met Translator (van Chickensys) kun je vanaf de PC de harddisk van een oude S-serie sampler benaderen, maar niet de sampler zelf.

Akai S5000

Akai S5000

Beste Forumleden,

Onlangs heb ik mij een okazie Akai Sampler S 5000 aangeschaft via ebay.
Er was spijtig genoeg geen handleiding bij .

* Wie kan mij dit bezorgen via pdf of kopies van het originele boekje? ( voor een klein bedragje )
Ik zou het zeer aprecieren.

ook nog gezocht : Een USB board voor mijn sampler S5000.

Alvast bedankt,
Keep de music alive.

Steve Muller
UNNAMEDRECORDS
Koningin Fabiolalaan 97
9000 Gent
Belgium.

mobile : +32 (0) 477/55.39.56
fax : +32 (0) 92340728
email: info@unnamedrecords.com
http://www.UnnamedRecords.com

Re: Akai S5000

Re: Akai S5000

Origineel geplaatst door Steve Muller
Beste Forumleden,

Onlangs heb ik mij een okazie Akai Sampler S 5000 aangeschaft via ebay.
Er was spijtig genoeg geen handleiding bij .

* Wie kan mij dit bezorgen via pdf of kopies van het originele boekje? ( voor een klein bedragje )
Ik zou het zeer aprecieren.

ook nog gezocht : Een USB board voor mijn sampler S5000.

Alvast bedankt,
Keep de music alive.

Steve Muller
UNNAMEDRECORDS
Koningin Fabiolalaan 97
9000 Gent
Belgium.

mobile : +32 (0) 477/55.39.56
fax : +32 (0) 92340728
email: info@unnamedrecords.com
http://www.UnnamedRecords.com

Check: http://www.akaipro.com/archives.php

Volgens mij werd hier recent op marktplaats een USB-boardje aangeboden,
ik meen ook nog nieuw.

AKAi s5000

AKAi s5000

Dag Mikemix,

Toch bedankt, maar ik heb deze pdf al van de akai S5000 (maar daar geraak ik nie ver mee , niet genoeg uitleg ).
Uit hoeveel blz. bestaat de originele handleiding?

Ik heb op kapaza gesurfd, maar tevergeefs niets gevonden van usb kaart.

Groeten,

Steve

:dj:

Back