Clavia Modular G2 OS 1.40 (allerlaatste update?)

Origineel geplaatst door Lacertus
Laat ze maar eens goed naar de SPECTRALIS kijken...

Waarom? Om een machine te maken die er eigenlijk al is?

Maar eventjes...
Waaraan zouden jullie willen dat de specificaties moeten voldoen?
Wat is, volgens dit forum, de ideale drumcomputer?

Is misschien wel een aparte thread waard...

Had ik niet verwacht trouwens, dat dat op zeker gaat komen :) doet me goed om te horen!

Als de kleur niet rood wordt, met wie zouden ze dan gaan samenwerken? ;)

Ik sluit me volledig aan bij de opsomming van Lacertus, met extra nadruk op de warme klank (als je de diepte van de bassdrum van de 909 en 808 kunt capturen ben je wat mij betreft al halfweg, ook een goede snare sound is erg belangrijk). Voor kil klinkende VA drums zijn er al 'tig alternatieven.

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Die gaat er op zeker komen, alleen de kleur wordt niet rood...
Meer kan ik op dit moment nog niet zeggen :)

Maar eventjes...
Waaraan zouden jullie willen dat de specificaties moeten voldoen?
Wat is, volgens dit forum, de ideale drumcomputer?

Wout

Hardware step-sequenser zoals deze in de klassieke drumcomputers is te zien: maar dan in de vorm van een nordrack met meerdere outputs, bijv. 10 stuks, dus ook 10 slots en voor de rest de opzet zoals in de G2, dus met editor via de pc maar dan meer toegespitst op het programmeren van grooves en natuurlijk het maken van drumsounds.

Samplefunctie? Niet dus!!! Dan gaat men weer juist bestaande drums kopieren etc.. het moet juist een drumsynth worden waar men door eigen creaviteit de meest uiteenlopende drumsounds weet te maken. Wel zie ik perspectief
in het live bewerken van bepaalde grooves, zoals dat ook mogelijk is met de MD userwave of zoals dat mogelijk is
met de SU700 van yamaha (werd/wordt bijv. live veel gebruikt gebruikt door Speedy J) Dus eigenlijk gezegt,
een MD maar met de techniek, functionaliteit, kwaliteit (geen externe voeding, zoals bij de MD, vind ik gewoon niet kunnen) en natuurlijk de sound die we van Clavia gewend zijn.

Origineel geplaatst door Sander02
IHad ik niet verwacht trouwens, dat dat op zeker gaat komen :) doet me goed om te horen!
Als de kleur niet rood wordt, met wie zouden ze dan gaan samenwerken? ;)

Ik denk niet dat clavia hier voor iets tussenzit, wout kan je wat duidelijker zijn?
Ik kan me niet voorstellen dat clavia een drumcomputer zou maken
(alhoewel ik het heel graag zou zien)

de programming software blijven verbeteren. Ook voor de Classic. Zoveel zal dat ook weer niet kosten. Ten slotte zijn het maar DSP's die het apparaat sturen, dus met software kan een hoop worden bereikt. Ik vind het onbegrijpelijk dat men de Classic (volgens velen een favoriet) geen waardige OSX editor heeft. Echt klankvriendelijk vind ik het niet. Bovendien kan het mensen ervan weerhouden om een ander Clavia product te kopen als blijkt dat de fabrikant na een paar jaar zijn handen terugtrekt. Niet iedereen is van zo'n reactie gediend.

Dus als die Zweedse bobo's nederlands kunnen lezen, zouden ze wellicht notie van het bovenstaande kunnen nemen. Tevens vind ik de G2 rack wel het meest belachelijke Clavia product ooit. Wat nou als Clavia geen ondersteuning meer biedt voor het OS na OS?? Is ie niets meer waard omdat je verder niets met het ding kan doen? Dan zou je die gasten van Access al kunnen horen lachen want die zorgen voor allebei (knoppen+USB) in hun Indigo. Kan alleen het geluid van die Accesssen niet waarderen.

Met G1 kun je nog wat omdat je 18 knoppen hebt toe te wijzen. Dan is het een kwestie om een keer een pc-laptop te lenen en al die knoppen toe te wijzen.

gr
rene

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Kan je dat wat duidelijker omschrijven?
Welke soorten en wat zijn de verschillen?
Wat moeten ze doen en waarom?

(Kan gerust in het Nederlands, want ze kunnen daar in Zweden goed Nederlands lezen :)

Wout

Het zou wel interessant zijn als het juist geen X0X sequencing is maar iets zoals hieronder:

revofront.jpg

249e.jpg

250e.jpg

Origineel geplaatst door Acidfever
Waarom? Om een machine te maken die er eigenlijk al is?

Tuurlijk! VA's zijn er toch ook genoeg! Je moet wat te kiezen hebben! :engel:

Maar ff serieus... Ik heb niet gezegd dat ze hem na moeten maken! Ik zei dat ze er eens naar moeten kijken: mogelijkheden, service, interface, OS updates, etc. etc.
Qua positionering zijn het ook andere machines: Spectralis is de über-Groovebox en de nieuwe 'Clavia' is een drumcomputer...

Origineel geplaatst door MSDOS
Het zou wel interessant zijn als het juist geen X0X sequencing is maar iets zoals hieronder:

X0X sequencing in een cirkeltje ipv in een lijntje is naar mijn smaak nog steeds X0X sequencing... maar wel leuk! :L

Origineel geplaatst door Lacertus
Tuurlijk! VA's zijn er toch ook genoeg! Je moet wat te kiezen hebben! :engel:

Maar ff serieus... Ik heb niet gezegd dat ze hem na moeten maken! Ik zei dat ze er eens naar moeten kijken: mogelijkheden, service, interface, OS updates, etc. etc.
Qua positionering zijn het ook andere machines: Spectralis is de über-Groovebox en de nieuwe 'Clavia' is een drumcomputer...

ik gooide ook maar een blokje op het vuur hoor :D.

Als elektron morgen met een MD MKII komt die betere filtering, algo's etc heeft dan ben ik meteen de eerste klant. Ruimte zat op de VA drumcomputer markt! Ik zou zelfs graag zien dat de Spectralis er 8 tracks (of16) drumsynthese bij kreeg.....dan zou ik die heel hard gaan overwegen.

Ik heb nooit beweerd dat Clavia een nieuwe drum gaat bouwen :)
Clavia is een klein bedrijf, dat ook een 'kweekvijver' functie heeft in Stockholm en zelfs internationaal. Zij hebben maar een beperkte mogelijkheid.

Omdat het een hardware bedrijf is, is er ooit een scheiding ontstaan tussen hen en Propellerhead, dat de software kant op ging. Beide bedrijven zitten vlak bij elkaar en ontmoetingen bij de lunch zijn vrij regelmatig.

Nu zijn er een aantal Zweden die het jammer vinden dat dDrum niet meer gemaakt wordt. Hier kunnen we natuurlijk wel wat invloed uitoefenen...

Dat die Zweden zo goed Nederlands kunnen lezen, dat komt omdat er ook wat Nederlanders werken.

Wout

Hier mijn volgende mail aan Clavia incl. antwoord.
>
>
> Hai, back again. At first I want to thank you for your quick response,
> and also for you honest reply. But is it true than, cause Clavia will not
> spend any time at developing new OS's for the G2, that we can
> conclude that Clavia will come up with a G3, or are you working on
> completely new product and Clavia will later on continue developing new
> OS's for the G2. Can you please tell me more and if you are working on
> new product what kind of.. New Nordrack? A drumcomputer (elektron
> machinedrum-killer) I hope you come up with something like a hardware
> drumcomputer, cause I think Clavia can do
> a lot better than Elektron does, or isn't it the intention of
> Clavia to come up with a product like that? Hope you can come up with some
> revealing answers.

> best regards,
>
Antwoord Clavia:

Hello, we dont talk about new products until it is finished, but i can say it is none of what you suggested. Im sure there will be more updates for the G2 but it is not planned for now, take care

Origineel geplaatst door Dizzie
Hier mijn volgende mail aan Clavia incl. antwoord. ...
Dat is toch al een tijdje duidelijk?
Maar wat wil je nu stellen?

Wout

Laatst gewijzigd:
Ik ben in iedergeval gerustgesteld dat ze de ontwikkeling van de verdere G2 niet stopzetten,
dat wordt door dit mailtje toch wel bevestigd.

Voor de rest zijn we niet opgeschoten, want ze lichten toch geen tip van de sluier op
over waar ze mee bezig zijn? Of jij moet meer weten Mr. Blommers?

Origineel geplaatst door René
Met G1 kun je nog wat omdat je 18 knoppen hebt toe te wijzen. Dan is het een kwestie om een keer een pc-laptop te lenen en al die knoppen toe te wijzen.
Hetzelfde kan je toch doen met een willekeurige knoppendoos en een G2 rack?

Origineel geplaatst door René
Ik vind het onbegrijpelijk dat men de Classic (volgens velen een favoriet) geen waardige OSX editor heeft.

G2 rack wel het meest belachelijke Clavia product ooit. Wat nou als Clavia geen ondersteuning meer biedt voor het OS na OS?? Is ie niets meer waard omdat je verder niets met het ding kan doen?

waarom in godsnaam een editor nodig, elke functie heeft een knop :confused:

Waarom is die g2 rack niets meer ward zit er soms een houdbaarheids datum op hun OS, wat een kul.

en tja volgens mij heeeft acces meer $ tot hun beschiking. ;)

Elektron is ook afkomstig uit Sweden; wat ik mij afvraag is of Clavia en Elektron dikke vrienden zijn? Of gunnen zij elkaar niet het licht in de ogen?

Met al die speculaties over drum machines?

Origineel geplaatst door MSDOS
Elektron is ook afkomstig uit Sweden; wat ik mij afvraag is of Clavia en Elektron dikke vrienden zijn? Of gunnen zij elkaar niet het licht in de ogen?

Met al die speculaties over drum machines?

Nogmaals, dat geeft de mail van dhr Dizzy toch ook aan, Clavia is helemaal niet van plan om een dDrum te bouwen, noch een drummachine! Dat gaan anderen doen.

Of Clavia en Elektron elkaar kennen?
Geen idee.
Er zullen wel meer Zweedse (in het Nederlands gebruiken we een 'Z' in die naam) synthfabrikanten zijn en misschien kennen ze elkaar. Van Propellerhead weet ik dat het opgericht is door Clavia voormalige werknemers, zo ook het nieuwe bedrijf, waarvan de naam nog niet bekend is. Die zijn nog bezig plannen te maken, dus...

Clavia werkt dus aan een nieuwe synth, maar die zal naar alle waarschijnlijkheid wel niet NordLead4 gaan heten, omdat het dan een verbeterde versie van de NordLead3 zal gaan inhouden en dat wordt het op zeker niet :)

Maar wel of niet elkaar mogen, daarover lees je alles in de Privé :D

Wout

Back