Ultrabeat (Logic Pro 7) vraagje

Dime73

Stamgast
Hallo,

Ik heb een vraagje over Ultrabeat, een plugin in Logic Pro 7. Ik weet namelijk niet waar ik 'em kan vinden. Veel plugins kan ik toevoegen in een Audio Object, maar Ultrabeat zie ik nergens staan. Ik heb de plugin reference al globaal doorgelezen maar ik kan het nergens vinden. Help!

Als ik onder het Input menuutje naar Stereo bij de input van een Audio Instrument ga, kan ik kiezen uit:

AU Instruments
AU Midi FX
Logic

Dan kies ik Logic en kan ik kiezen uit:

EFM1
ES1
ES E
ES P
EXSP24
Garageband instruments=>

Maar niets over Ultrabeat noch Sculpture.

Ik heb als driver Core Audio enabled, misschien heeft het daar iets mee te maken?

7.0.0 staat er bij de About...

Edit: Hey als ik sommige software instrumenten kies dan zegt ie soms "plugin not available". Misschien heeft het te maken met de rechten van sommige mappen? Bijv bij de Hardcore elektro drum kit, daar zegt 'ie "Ultrabeat not available", terwijl ik toch echt mappen van Ultrabeat op me computer heb als ik met spotlight zoek.

Laatst gewijzigd:
Heb ik ook gedaan, mailtje gestuurd. Maar dit zou misschien snelle uitkomst bieden. Maar helaas :(

Origineel geplaatst door Dime73
Als ik onder het Input menuutje naar Stereo bij de input van een Audio Instrument ga, kan ik kiezen uit:

AU Instruments
AU Midi FX
Logic

Dan kies ik Logic en kan ik kiezen uit:

EFM1
ES1
ES E
ES P
EXSP24
Garageband instruments=>

Maar niets over Ultrabeat noch Sculpture.

Dit wijst erop dat jouw versie niet Logic Pro is, maar Logic Express 7.
Ultrabeat en Sculpture zitten niet in Logic Express 7, enkel de plug-in instrumenten die je daar opsomt.

Is alles wel OK met de authorizatie van je XS key (dongle)?

Ik weet 100% zeker dat ik Pro heb. Het icoontje van de app zegt het alleen al. Daarbij zegt 'ie ook nog eens soms dat Ultrabeat "not available"is, bijvoorbeeld als ik de drumkit Hardcore elektro probeer. Echt een irritant probleem.

Kan zijn dat er in de key niet de juiste licentie zit.
Ik neem aan dat je het pakket wel als logic 7 pro gekocht hebt?
Misschien was het pakket niet voor niets zo goedkoop....

Maar meer dan speculeren kan ik eigenlijk niet, ik denk dat ik je nu in ieder geval je niet meer verder kan helpen, sorry.

Origineel geplaatst door Dime73
Dit menuutje zie ik:
http://img159.imageshack.us/my.php?image=picture16ld.png

In dit menuutje ontbreekt niet alleen Ultabeat en Sculpture, maar ook heel wat andere plug-ins zoals de ES2, EVB3, EVD6, EVOC20, EVP88, External en Test Oscillator. Ook zou je EXS24 moeten hebben ipv EXS P 24 (=dit is de versie die ze bij Logic Express doen).

IMHO een probleem met de licentie van je XS key.
Heeft die winkel jou het volledige Pro 7 pakket verkocht, of een update pakket van 6 naar 7?
Heb je een witte (apple) key gekregen, of een blauwe (emagic) key?

Welke is je OS X versie? Op welk type Mac?

Installeer ns de update naar Logic Pro 7.0.1 ? (wel je XS key verwijderen tijdens het updaten!)
http://www.apple.com/support/downloads/logicproupdate.html

winkelversie

winkelversie

volgens mij heb je zo'n winkel versie zonder de contents, die draaien ze vaak in winkels...... staat er in je opstart menu niks van
"not for resale", zag trouwens dat je sampler ook echt logic express is...

Ik probeer die update maar even dan. Voor zo'n prijs kon het eigenlijk niet anders. Ik heb er 200 euro voor betaald.

Ik koop het ooit wel via Apple zelf. Misschien is de stap van Garageband naar Logic Pro 7 ook te groot :stupid

Back