MIDI of USB gebruiken?? snap het ni meer...

Origineel geplaatst door Faitman
Nee, heb de TI nog niet he, had het gewoon van horen zeggen, dus de handleiding zelf heb ik ook nog niet....

Beetje off-topic hoor, maar hoe weet je nu dat je een TI wilt hebben?

Je weet er blijkbaar nog niks van af, behalve dat het duur is en dat iedereen zegt dat het cool is.

Ik denk dat het zinvoller is om eerst te kijken naar wat je nodig hebt, wat je budget is, en dan te kijken welke apparaten in aanmerking komen.

Re: ok

Re: ok

Origineel geplaatst door Faitman
ok, thanks in ieder val. Maakt niet uit welk sequence programma? Ik heb Cubase SX 3.

Ik heb zelf een Yamaha S90 en eerst geprobeerd met USB maar daarvoor moest je heel veel instellingen extra doen en ik kwam er maar niet uit want ik kon maar 1 kanaal tegelijk sturen, dus toen de gewone midi aangesloten en het ging perfect, dus als er iets niet werkt met je USB zou ik es gewoon de gewone MIDI kabels proberen misschien is het dan wel goed...

Het is mij wel eens opgevallen dat in sommige gevallen USB ruis en storingen kan veroorzaken op een PC.
Dat merkte ik bij een Motif ES rack icm een 1820m en gisteren nog toen ik een USB kabel aan mijn Nord Stage hing icm een motu 828. Nu is de USB van de Nord Stage niet bedoeld als midi port, maar toch.

Moeilijk uit te leggen, maar ik hoor dan geluiden uit mijn PC (harde schijf die opstart, dat soort dingen)
Geen idee of dat een algemeen probleem is of dat mijn USB 'lekt'.

Dus mijn voorkeur gaat uit naar midi ;-)

Wordt dat misschien veroorzaakt door de aarding van stekkerdozen?
Of het ontbreken van aarding?

Hmm..ik heb inderdaad van de goedkope witte, vergeelde dingen uit de jaren 70 (waardevolle familiestukken ;)
Misschien toch iets beters voor aanschaffen.

Back