'reaktor' / mod. synth. kloon voor linux?

Naton.Rozenburg

Ouwe rot
Is er een project gaande, om een professionele modulaire software synthesizer te ontwikkelen, op Linux?

nee ik had helemaal niets erop. (Nu trouwens wel weer een hoop 'troep' die ik nodig zou hebben voor de compiler en er later natuurlijk gewoon op blijft staan :r ) Ik heb geen muziek-linux installatie, 'k vind niet dat het nodig moet zijn om zo'n programma te installeren. mjah ik wacht wel tot het klaar is en ze een installer hebben.

Nu trouwens wel weer een hoop 'troep' die ik nodig zou hebben voor de compiler en er later natuurlijk gewoon op blijft staan

rpm -e of yum uninstall? De tools zijn er wel hoor, tenzij je alles met de hand gaat make'n, want dan verwacht men (terecht) dat je weet wat je doet en dat je het er ook weer met de hand af gaat halen :D

En er zijn rpm's voor om-synth, dus waarom ben je uberhaupt aan het compileren?

'k vind niet dat het nodig moet zijn om zo'n programma te installeren.

Op Windows zet je er toch ook een ASIO driver op? Waarom zou iets dergelijks (Jack+Alsa dus) hier niet nodig zijn?

Yah. Jack lijkt me toch wel vrij essentieel voor muziek op Linux.

Anyway, er zijn ook alternatieven. Spiral Synth is natturlijk heel gaaf en die looper ziet er goed uit maar ik weet niet zeker of the nog onderhouden wordt. Er is ook Pure Data, dat werkt ook grafisch en Supper Collider is natuurlijk fantastisch.

Als je niet handmatig alle dependencies wilt uitzoeken lijkt het mij het beste om een op Debian gebazeerde flavour te nemen en het gewoon met apt-get te doen? Of is dat geen optie?

Ik heb naar de rpm 's gezocht, (op de download sectie stond niet aangegeven dat er rpm's waren trouwens), maar voor debian kon ik er geen vinden. Geen probleem want ik kan rpm's naar deb maken, maar toen bleek de rpm voor ret hat te zijn. installatie op dabber beta gaf geen fout maar ik zie niets toegevoegd, dus zeker niet voor gnome. Heb er nu alweer paar uurtjes in gestoken en de plezier is er al weer af (ga weer naar Reaktor 5).:koffie:

Ok. Mocht je ooit gaan herinstaleren; DeMuDi komt met spyral-synth standaard geinstaleerd (naast een hele bak ander leuks).

Ja, op zich wel interessant een complete Linux muziek distro. Ik heb denk ik niet genoeg programmeer kennis om er aan toe bij te dragen, dus Naton wacht nog een paar jaren.

Back