patchbays

R-ond

Gepokt en gemazeld
overleden lid
yoooh mede...
ik heb een andere mixert [ D&R 2000 ] en wil nu met patch bay gaan werken
ik zat laatst te tellen en kwam al gauw op 42 outputs en mn mixert heeft st. 20 inputs
dus moet ik een 48ch patch bay ,...of een 2x een 24 patch bay
of weer iets anders en in welke prijsklasse ....liefst zoo simplel mogelijk ,...
tipz iemand
kheb ffop t net enso zitte staren maar diverse worden er 2nd hand aangeboden 16ch van fostx
en 48ch behringer ,...en een proel 24 ...goedkoper
ik weet eg niet wat te kiezen

ik zie dt er nie soo bijsterend veel over patch bays te vinden is ...opt forum
ik weet dat normalised is,... dat je iets er in moet steken anders ister niks verbonden ,....
maar hoe zit dat met balenced / on-balenced...?

en ik wil toch goede keuze maken sooo
ik hoop op goede tips
ik denk persoonlijk dat twee van 24 ok vor mijis alles overzichtelijk achter aansluiten en "per project ïets aansluiten ,..toch

Re: patchbays

Origineel geplaatst door R-ond
ik heb een andere mixert [ D&R 2000 ] en wil nu met patch bay gaan werken
ik zat laatst te tellen en kwam al gauw op 42 outputs en mn mixert heeft st. 20 inputs
dus moet ik een 48ch patch bay ,...of een 2x een 24 patch bay
of weer iets anders en in welke prijsklasse ....liefst zoo simplel mogelijk ,...
tipz iemand
kheb ffop t net enso zitte staren maar diverse worden er 2nd hand aangeboden 16ch van fostx
en 48ch behringer ,...en een proel 24 ...goedkoper
ik weet eg niet wat te kiezen

ik zie dt er nie soo bijsterend veel over patch bays te vinden is ...opt forum
ik weet dat normalised is,... dat je iets er in moet steken anders ister niks verbonden ,....
maar hoe zit dat met balenced / on-balenced...?

en ik wil toch goede keuze maken sooo
ik hoop op goede tips
ik denk persoonlijk dat twee van 24 ok vor mijis alles overzichtelijk achter aansluiten en "per project ïets aansluiten ,..toch

D&R dat is toch een broadcast desk?

inputs en outputs 42 + 20 = 62
Misschien wil je de bussen en auxen van je mixer ook op je patchbay terug laten komen? En wat doe je met de inserts op je mixer?

De grootste kostenpost bij het gebruik van patchbays zijn de kabels. Kabels van de patchbay naar de console en een stuk of 50 patchkabels om mee te patchen. Maar op dat moment kun je ook echt los gaan en makkelijk allerlei verbindingen leggen.

Gebalenceerd of niet, synthesizers hebben over het algemeen geen gebalanceerde uitgangen, dus is het logisch om de rest ook ongebalanceerd te doen. Uitzondering zijn natuurlijk microfoons die sluit je altijd gebalanceerd aan en direct op je voorversterker. Via de insert tap je het signaal dan weer netjes op line niveau af.

Hier nog een kleine mod om een stereo synth ook mono te kunnen gebruiken.

Attachments

• monomod.jpg
    monomod.jpg
    19,8 KB · Bekeken: 67
Re: thnx

Re: thnx

Origineel geplaatst door R-ond
okthnx alvast
ik ga lezen ,...kzie dat dione er ook last van had / heeft ..hihi
txt ,...khad haast!:confused:
als t antwoord maar duidelijk is 8D
grt ron

kat er geen last van..,..maar toch...
opgelost/geholpen...dankzij die draad..hehe 8)

begrijp ? :D

Back