Bammel
Radioaktief lid
Ik speel al weer flink wat jaartjes in allerlei bands, en ik begin me flink te irriteren aan al dat gezeul met die zware koffers. Daarom ben ik van plan om alles over een andere boeg te gooien, nl een goede midicontroller + laptop + VST instrumenten. Ik lees hier op het forum dat meerderen mij hierin al zijn voorgegaan.
Ik ben in het bezit van Cubase SX3 en wil deze ook als VST host gaan gebruiken, en denk aan de volgende aanpak:
Voor iedere song maak ik een midispoor aan en deze koppel ik aan een VST instrument. Zo kan ik tussen de nummers door eenvoudig en snel schakelen tussen de geluiden (mbv de pijltjestoetsen).
Is dit de beste methode? En zo nee, wat dan wel?
En wat als ik nu een split wil maken: 2 VST's op 1 spoor? Een bas links van C3 en een pad rechts. Ik kan maar 1 uitgang kiezen voor een midispoor. Is dit uberhaupt wel mogelijk?
Ik heb al aan veel opties gedacht, zoals met midisends werken, of de inputtransformer, maar ik kom er nog niet uit.
Wie wijst mij de weg?
Alvast bedankt!
Ik ben in het bezit van Cubase SX3 en wil deze ook als VST host gaan gebruiken, en denk aan de volgende aanpak:
Voor iedere song maak ik een midispoor aan en deze koppel ik aan een VST instrument. Zo kan ik tussen de nummers door eenvoudig en snel schakelen tussen de geluiden (mbv de pijltjestoetsen).
Is dit de beste methode? En zo nee, wat dan wel?
En wat als ik nu een split wil maken: 2 VST's op 1 spoor? Een bas links van C3 en een pad rechts. Ik kan maar 1 uitgang kiezen voor een midispoor. Is dit uberhaupt wel mogelijk?
Ik heb al aan veel opties gedacht, zoals met midisends werken, of de inputtransformer, maar ik kom er nog niet uit.
Wie wijst mij de weg?
Alvast bedankt!
. Ook de Kore lijkt een fantastische ontwikkeling. Er zijn al mensen voorspellen dat het opbouwen op een podium in de toekomst in 10 minuten klaar kan zijn. Plug & play om het zo maar te zeggen.