Spectrasonics Stylus RMX

lord_fornax

Dus hè ...
Ik werk nu al een tijdje met de Stylus RMX.
Probleem wat ik echter tegenkom:

Als ik verschillende loops/patches/sounds (hoe je het ook wil noemen) heb, stuur deze aan via midi, zet er in de Stylus RMX wat effecten op, doe gekke dingen.. en sla de patch op.
Daarna save ik mijn project, sluit cubase en de hele meuk wat er inzit, open mijn project daarna weer, en een bepaalde loop/sound.patch in de Stylus RMX wordt niet juist ingeladen, wat resulteert in een andere sound.
Workaround is dat ik ieders keer als ik mijn project open, eerst de juiste patch in moet laden, voordat het geluid goed is?

Iemand verdere ervaring mee, of een oplossing voor??

Ik heb inderdaad hetzelfde probleem. Vooral bij "tamboerijn" samples. Ik heb er momenteel ook geen oplossing voor.

Nog iemand?

Sla je dan de patch op in Cubase als .fxp of heeft stylus zelf ook nog een optie om vanuit de plugin zelf een bank op te slaan? Zo ja moet je (denk ik) dat laatste doen.

Nee dat maakt niet uit, in Stylus zelf sla ik het ook altijd op maar dan nog kiest hij steeds de bovenste instrumenten uit het rijtje in plaats van degenen die ik geselecteerd heb. Wel irritant idd.

En je hebt wel de laatste patch?

Lijkt me dat Spectrasonics hier dan toch wel veel klachten over gehad moet hebben, dus je zou verwachten dat die 1.5 patch het probleem oplost. Zo niet doen je misschien iets fout :P.

Volgens mij wel. Maar ik heb de minder legale versie dus mij hoor je niet klagen 8o)

Wat ik wel doe is dat ik er een audioloop van maak. Ik kan hem dan gewoon weer importeren in RMX

Probeer eens de Multi te saven... In het mixer paneel rechtsboven kiezen voor "Multi Save"...

Maar met een legale versie ben je natuurlijk voor eens en altijd verlost van dat gezeik. :engel:

Origineel geplaatst door Rino
Probeer eens de Multi te saven... In het mixer paneel rechtsboven kiezen voor "Multi Save"...

Maar met een legale versie ben je natuurlijk voor eens en altijd verlost van dat gezeik. :engel:

:okdan:

Ik sla de multi steeds op, als ik het project open, pakt hij ook mijn settings, alle samples staan goed, de effecten lijken erop te zitten, maar in de mixer zijn de volumes anders, als ik dan de multi weer handmatig inlaadt pakt ie hem wel juist..

ik sla ook altijd de multi op maar dat gaat ook niet bepaalt vlekkeloos. vaak als ik het cubase project weer laad is de stylus leeg, ik heb ook wel is gehad dat een multi die ik had opgeslagen ineens nog mar 4 kb was en ook leeg was na het openen. ik heb ook gehad dat ik niet op bepaalde loops kon klikken in de browser :p hoop gedoe dus. je kan ook als je eenmaal al je drums hebt zoals je wil de boel freezen of inderdaad exporteren als wav. ik sla tegenwoordig mn multi saves dubbel op zodat ik niet ineens weer een lege heb.

Ik heb de discussie voor een deel gelezen.

Wanneer je WEL de legale versie hebt, wat weerhoudt je dan van om direct met Support van Spectrasonics contact op te nemen? En laat ons het antwoord weten ;) Misschien ben je wel een bug of feature update 'op het spoor'.

Origineel geplaatst door Xpressive
Wat ik wel doe is dat ik er een audioloop van maak. Ik kan hem dan gewoon weer importeren in RMX

Doe ik ook steeds en ik heb tot nog toe geen problemen ondervonden...integendeel ;)

Back