na een tijd weet ik niet meer hoe ik het maakte

DRe

SSM spacestation
Daar heb ik now echt veel last van, die eene "dat" die het nummer voor mij erg tof maakte of een gitaar sound die toch net iets meer warmte gaf :( Ik heb het zelfs vaak de volgende dag :( :( hoe maakte ik dit,of speelde ik dat .Ik ben ook altijd zo aan het klooien met snoeren en stekkertjes. een ding maakt me wel blij dat ik niet de eenig ben met dit probleem.

ik moest het gewoon even kwijt sorrie 8o)

heb ik ook bijv wat was de volgorde hoe je het gerouted had en wat was de stand van de eq,s ook al heb je hem 30 sec geleden verdraait.
wat waren de standen van de gains van de dinge die achtermekaar in serie staan.
combinaties van kick patch - eq - filter - compressor- eq etc die samen voor 1000 en 1 verschillende mogelijkheden zorgen etc etc
als ik het niet meer weet probeer ik altijd maar voor wat nieuws te gaan wat ook naar wens klinkt.

Klinkt een beetje als klein studioleed..

Mijn tip,
Onthoud wat je gedaan hebt, of probeer te snappen wat je doet, of vergeet waar je mee bezig was en begin aan wat nieuws..:)

Als je een beetje zit te kutten en het klinkt leuk, neem het dan gewoon op in iets als Audition.

Misschien dat je de opname zelf nooit zult gebruiken, maar het idee ligt dan vast.
Als je het terughoort dan weet je meestal wel weer hoe je het gedaan hebt, of anders kun je in ieder geval vergelijken of je het nu wel hetzelfde doet als toen het zo goed klonk.

Een 250GB disk kost ongeveer 130 euro, dus als je geen ruimte hebt, investeer daar dan in.
Als je een opname niet goed vindt dan gooi je het gewoon weg, of je bewaart alleen de goede stukken.

Als je op een gegeven moment even geen inspiratie hebt, dan kun je door je oude opnames gaan en daar wat ideeen uit putten. Ok, ik heb gigabytes aan onzin en onuitgewerkte ideeen die voor anderen niks waard zijn, maar voor mij zijn die brain dumps een waardevolle bron.

Bedenk maar eens hoeveel goede nummers we missen omdat de muzikant te stoned was om te onthouden waar hij mee bezig was :)

Zoals Cruijf zei; Élk voordeel heb ze nadeel'. en dat kunnen we natuurlijk ook omdraaien.

Ik ken het probleem.

Het grote voordeel; je blijft niet hangen in de je bekende weg waardoor je elke keer die lekker klinkende
hihat gebruikt of dat aanstekelijke groove basje.
Als ik luister naar sommige dance artiesten dan hebben ze met één zo'n plaat een hit gescoord. De tweede doet het ook lekker maar na de derde heb ik het wel gezien/gehoord.
Je blijft hangen in die 'stijl' omdat je die kent en er een paar keer goed mee hebt gescoord maar het houdt een keer op.

Het wordt ook wel in positieve zin iemands 'stijl' genoemd.
Mij gaat echter 'die stijl' op een gegeven moment vervelen.

Ik vind een producer goed waarin geen stijl te herkennen is. Die met platen komt die in de verste verte niet op elkaar lijken maar allebei erg goed klinken.
Dat betekent vaak dat ze elke keer alles weer opnieuw uitvinden.
Natuurlijk onthou je technieken en bijvoorbeeld compressie instellingen. Ik zou echter oppassen met het hergebruiken van zaken die ervoor zorgen dat je elke keer dezelfde sound neer zet.

Een track elke keer van 0 af aan opbouwen is het meeste werk maar ook het meest lonend. Je gaat dan namelijk ook uit van de essentie van de nieuwe track en niet van de essentie van je oude track... .

gr. Tom

Zoals Cruijf zei; Élk voordeel heb ze nadeel'. en dat kunnen we natuurlijk ook omdraaien.
Hij zei het ook andersom 'Elk nadeel heb z'n voordeel'. http://nl.wikipedia.org/wiki/Johan_Cruijff

Maar goed. eff ontopic. Dit is dus de reden waarom iedereen een klein kladblokje met ene pen of potlood in zijn studio zou hebben moeten liggen.

Origineel geplaatst door demian

Mijn tip,
Onthoud wat je gedaan hebt, of probeer te snappen wat je doet, of vergeet waar je mee bezig was en begin aan wat nieuws..:)
=( ;{ =( fijn dat ook er ook vriende zijn die je steunen ook in mindere tijden :D

ik heb zelfs een video cam gekocht om dit tegen tegaan :o: :L . voor vele dingen top maar niet alles

Gewoon een 'fact of life'

Gewoon een 'fact of life'

Maar dat geldt toch eigenlijk voor alles wat niet mechanisch is?
Wat de ene keer bij het koken perfect smaakte is een andere keer veel minder...
(langer gekookt, te veel zout en kruiden of juist te weinig...)
De ene keer speel je die solo beter dan de andere keer...

En over sex zal ik het maar helemaal niet hebben :)

Wout

dat is fijn om te horen.:)

Het tijdelijk even bypassen van effecten vind ik zelf een van de belangrijkste dingen omdat je gehoor na verloop van tijd gaat wennen aan de situatie. Ik heb vaak dat bepaalde kanalen eigenlijk helemaal niet bepaalde effecten hoeven te hebben of in mindere mate. Ik gebruik effecten vaak omdat ik denk dat het moet maar als je het resultaat beluisterd moet het wel beter worden en niet minder. Dit is trouwens één van de redenen waarom ik steeds minder compress.het wordt er vaak niet mooier op.

Origineel geplaatst door demian

Mijn tip,
idd gewoon geconcentreerd werken en elke handeling proberen te onthouden :okdan:
dus ni blowe :peukie: :D

Back