Een track bouwen zonder PC

Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
Eigelijk maar vreemd dat er zo weinig apparaten zijn die zich enkel op het sequencen richten...
Lijkt me opzich wel een gat in de markt...
Een hardware sequencer ala cubase met ps2 aansluiting voor muis en met pianoroll edit mogelijkheden..
(klinkt als pc,ja ik weet het)
Maar toch.. zoiets hoeft toch niet zoveel meer te kosten... om in productie te laten gaan..

Weinig? Er zijn sinds de 80's al zoveel midi sequencers gemaakt. De een misschien succesvoller dan de andere. Tegenwoordig heb je ook talloze hardware sequencers te koop hoor..

Een hardware sequencer ala cubase met ps2 aansluiting voor muis en met pianoroll edit mogelijkheden..

Roland MV-8000 :)

En toch, het hele voordeel van een hardware sequencer is nu net dat je geen muis nodig hebt om 'm te bedienen. Na een tijd kan je ze bedienen bijna zonder er nog naar te moeten kijken. Een taak uitvoeren is dan in een fractie van een seconde gedaan. Ze worden daardoor een tweede huid...

Muisbediening kan nog zo gemakkelijk lijken, ik vind het tijdrovend en frustrerend. Altijd maar 'reageren' op grafische input... Bah! Mijn RM1x reageert op mij, niet omgekeerd.

:D

Eigelijk maar vreemd dat er zo weinig apparaten zijn die zich enkel op het sequencen richten...
Maar toch.. zoiets hoeft toch niet zoveel meer te kosten... om in productie te laten gaan..

en als je DAT hebt, je stopt er een paar honderd geluiden in. kun je er meteen tien keer zoveel verkopen omdat hij dan ook bruikbaar is voor mensen zonder veel bakken.
(bedoel je niet gewoon een laptop?)

Back