.wav samples aansturen via midi in cubase

Louloene

Ingeburgerd
Kan iemand mij uitleggen hoe ik wav samples (viool etc.) met mn midi controller (synth) kan aansturen in Cubase SX? Nu speelt Cubase alleen nog maar de rotte geluidjes uit mn synth af, hoe kan ik dat uitschakelen?

Alvast bedankt

Weet je het zeker? Is dat geen omweg? In bijv. FL studio gaat het heel eenvoudig, je laadt een wavje in op een spoor, speelt op je klavier en voila. Alleen ben ik nu overgstapt op Cubase omdat het (lijkt) alsof dat me meer mogelijkheden biedt. Beter geluid ook.

Naar mijn idee moet je het volume van je synth uitzetten,en als je dan de rest (midi enzo) goed hebt aangesloten zou het moeten werken.

succes :doei:

[edit] ik heb ff langs de vraag gelezen denk ik:stupid

Zag ik niet op de beginpagina van Synthforum een gratis sampler proggie ? :) die zou je wel kunnen gebruiken lijkt mij..........

Origineel geplaatst door Louloene
Weet je het zeker? Is dat geen omweg? In bijv. FL studio gaat het heel eenvoudig, je laadt een wavje in op een spoor, speelt op je klavier en voila. Alleen ben ik nu overgstapt op Cubase omdat het (lijkt) alsof dat me meer mogelijkheden biedt. Beter geluid ook.

FLStudio is geen Cubase...;)

Je hebt idd een sampler/sample-player nodig...

Of je gebruikt audio-files,maar dan kun je niet met een klavier spelen....maar wel een hoop meer...

Origineel geplaatst door dione
Of je gebruikt audio-files,maar dan kun je niet met een klavier spelen....maar wel een hoop meer...

Zo kan het idd ook. Zo heb ik eens zoiets gemaakt gewoon door de sampletjes her en der in mijn arrangement neer te ploffen vanuit de audio-pool omdat ik toen nog geen VST sampler had. Maar via een midi keyboard is het wel gemakkelijker!

Maar ja..............VST samplers rule:halleluja

Origineel geplaatst door arnomusicman
Zo kan het idd ook. Zo heb ik eens zoiets gemaakt gewoon door de sampletjes her en der in mijn arrangement neer te ploffen vanuit de audio-pool omdat ik toen nog geen VST sampler had. Maar via een midi keyboard is het wel gemakkelijker!

Maar ja..............VST samplers rule:halleluja

ik gebruik tegenwoordig steeds meer de audio-files....sampletje neerpleuren...eventueel timestretchen naar de locators en alles past....en dan kun je echt elk geluidje apart met plug-ins bewerken,volumes en fade-outs maken enz....en het klinkt vaak net ff iets beter...

maar alles wat ingespeeld moet worden doe ik met Kontakt...

Vast een debiele vraag, maar wat gebruiken jullie dan als brongeluid. De vaste banks en instrumenten uit softsynths, audio-samples en evt direct aangesloten 'echte' instrumenten?
Halion lijkt me overigens een goede optie. Als ik FL er als plug-in aanhang, kan ik net zo goed bij FL blijven. Maar wil een stapje verder, en Cubase lijkt me allemaal iets professioneler.

Hey Louloene,

als je met fruity lekker overweg kan, moet je dat vooral blijven gebruiken.
overstappen naar cubase is alleen slim als je dingen nodig hebt die fruity niet kan.

Origineel geplaatst door AlonsoMos
Hey Louloene,

als je met fruity lekker overweg kan, moet je dat vooral blijven gebruiken.
overstappen naar cubase is alleen slim als je dingen nodig hebt die fruity niet kan.

Of als je een betere geluidskwaliteit wilt...;)

( Los van het feit dat je in Cubase echt wel wat meer mogelijkheden hebt dan in FL)

geluidskwaliteit ligt vooral aan je geluidskaart, het bronmateriaal en jezelf.

of bedoel je dat je op hogere sample-rates kan afmixen ofzo :confused:

k geloof niet dat FL per definitie slechter klinkt als cubase...

:eureka: de NAAM cubase klinkt beter als "fruity loops"!!

maarre, dat is toch geen reden om over te stappen??

Origineel geplaatst door dione
Of als je een betere geluidskwaliteit wilt...;)

( Los van het feit dat je in Cubase echt wel wat meer mogelijkheden hebt dan in FL)

Cubase biedt idd meer mogelijkheden, maar bepaalde dingen gaan nu eenmaal veel handiger en sneller in FL, ik vind FL veel handiger om bvb als drumsequencer te gebruiken dan in cubase alle drumsamples rechtstreeks te plakken en te manipuleren... hangt natuurlijk af van de stijl van muziek die je maakt!

Origineel geplaatst door bliepbliep
geluidskwaliteit ligt vooral aan je geluidskaart, het bronmateriaal en jezelf.

of bedoel je dat je op hogere sample-rates kan afmixen ofzo :confused:

k geloof niet dat FL per definitie slechter klinkt als cubase...

Ik bedoel dat Cubase beter klinkt dan FL...gewoon zoals ik het zeg...;)

Tuurlijk ligt het ook aan je geluidskaart,het bronmateriaal en jezelf...
maar doe maar eens een mixdown in FL en in Cubase en vergelijk zelf.

Ik stap idd over omdat ik betere geluidskwaliteit wil. Nu heb ik net een M Audio USb audiophile gekocht dus dat moet de trick wel gedeeltelijk doen.
Ik wil gewoon eens experimenteren met andere programma's. Overigens maak ik nauwelijks beats, voornamelijk dark-ambient soundscapes, industrial en glitch. :duivels:

Ik moet er uiteraard wel alle softsynths zoals absyth en virsyn aan kunnen hangen, en tientallen vst plugins. samples en softsynths aansturen via midi werkt toch het best voor mij. Vooral in het geval van drones, melodielijnen etc etc.

Back