[advies] 2de hands Creamware Pulsar II...

propellerhead

Ingeburgerd
Hallo,

Dit weekend ga ik kijken naar een tweedehands Creamware Pulsar II. :{
Nu wil ik graag weten waar ik op moet letten. Bijv. kabeltjes, cd's. Ik mag hem gewoon testen. Het is de SFP 3.1 versie met ProPack.

Alvast bedankt!

Let erop dat je moederbord geen VIA chipset bevat. Zowel de VIA chipset als de Pulsar willen de busmastering over je PCI slot hebben. Gevolg? Blauw scherm.

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Let erop dat je moederbord geen VIA chipset bevat. Zowel de VIA chipset als de Pulsar willen de busmastering over je PCI slot hebben. Gevolg? Blauw scherm.

weet je zeker dat dit zo is, kbedoel, jij ben de eerste van wie ik dat hoor, of is dit algemeen bekend?? dat ikzelf een beetje achterloop. bovendien doen andere chippies van andere fabrikanten toch ook busmasteren?? busmasteren is niet meer dan data versturen tussen de bussen enz zonder tussenkomst van de cpu, je mag toch wel verwachten dat hedendaags moederbord(chipset) dat heb.

CreamWare + VIA = vragen om problemen

Gewoon voor Intel gaan...

He,

Heb al vele uurtjes gesleten op Creamware Fora, en daar worden VIA chipsets afgeraden, kijk anders op www.planetz.com en zoek dan op het woord VIA.
Ikzelf heb een Intel 845 E chipset, werkt probleemloos.

greetz FLOW

Heb destijds de aanschaf van een Pulsar overwogen, deze vraag naar Creamware gemailt. Hun reactie: niet kopen.

Greetz,

Yawgmoth

Ik heb expres geen VIA chipset gekocht vanwege vele klachten.

Mijn systeem:

Intel Pentium IV 2,26 GHz 533
Asus P4B533E (raid)
512 MB DDR PC2700

Dit zou geen moeilijkheden moeten opleveren?

Zover ik weet is dat verhaal van "VIA zuigt" niet meer van toepassing op het KT333 plankje...

Wat ndp zegt zou je eerst ff kunnen vragen of opzoeken op http://www.planetz.com/forums/index.php en asl zij zeggen dat het geen probleem is dan kun je er wel van op aan...

Maar als ze zeggen dat het gezeik oplevert echt niet doen tenzij je bereid bent om een ander moederboard te kopen die geen gezeik oplevert.

laterz en succes

Back