Freelander
Ouwe rot
Beste mensen,
Ik ben sinds dit weekend overgestapt naar 100% digitale opname... ja, het moest er eens van komen.
Ik heb een Focusrite Scarlett 2i4 (versie II) gekocht samen met Reason Essentials 9.
Nu vraag ik niet om "had je niet beter adviezen"
maar zit te springen om jullie hulp en advies !
Nu komt er een goed geluid uit (bij bestaande opnames, audiobestanden of direct van YT of soundcloud) Ook als ik bestaande audiobestanden importeer in Reason klinkt het perfect maar als ik iets opneem is het geluid niet om aan te horen. Het lijkt alsof er een bit crusher noisy effect is toegevoegd.
Bij programma Reason niet actief:
Dat irritante geluid krijg ik niet ook niet als ik een synth rechtstreeks op input 1 en de input/playback (op de Focusrite: DIRECT MONITOR – rotary “blend” control letting you set your monitor mix as a balance of the input signal(s) and the DAW playback) omhoog draai (waardoor ik geluid hoor)
Maar als Reason wel actief is (met een audio track) en ik draai dan aan de direct monitor knop (om zelf mee te luisteren) komt dat bit crushing effect. En is dan ook hoorbaar in de opname...Ook al zet ik de direct monitor helemaal naar links (en ik hoor niks) blijft het crushing effect in de opname
Heb een kort stukje opgenomen...en let op; het klinkt afschuwelijk ! Héél graag jullie advies
Bekijk bijlage Reason Essentials test.wav
Oh ja maak het niet te moeilijk, ben digibeet en heb de eerste TV nog meegemaakt...
Ik ben sinds dit weekend overgestapt naar 100% digitale opname... ja, het moest er eens van komen.
Ik heb een Focusrite Scarlett 2i4 (versie II) gekocht samen met Reason Essentials 9.
Nu vraag ik niet om "had je niet beter adviezen"
maar zit te springen om jullie hulp en advies !Nu komt er een goed geluid uit (bij bestaande opnames, audiobestanden of direct van YT of soundcloud) Ook als ik bestaande audiobestanden importeer in Reason klinkt het perfect maar als ik iets opneem is het geluid niet om aan te horen. Het lijkt alsof er een bit crusher noisy effect is toegevoegd.
Bij programma Reason niet actief:
Dat irritante geluid krijg ik niet ook niet als ik een synth rechtstreeks op input 1 en de input/playback (op de Focusrite: DIRECT MONITOR – rotary “blend” control letting you set your monitor mix as a balance of the input signal(s) and the DAW playback) omhoog draai (waardoor ik geluid hoor)
Maar als Reason wel actief is (met een audio track) en ik draai dan aan de direct monitor knop (om zelf mee te luisteren) komt dat bit crushing effect. En is dan ook hoorbaar in de opname...Ook al zet ik de direct monitor helemaal naar links (en ik hoor niks) blijft het crushing effect in de opname
Heb een kort stukje opgenomen...en let op; het klinkt afschuwelijk ! Héél graag jullie advies

Bekijk bijlage Reason Essentials test.wav
Oh ja maak het niet te moeilijk, ben digibeet en heb de eerste TV nog meegemaakt...