Korg Poly61 reparatie: factory patches

rutgerjv

Ouwe rot
Hallo,

ik heb net een Poly61 gered van de ondergang door de leeg gelekte batterij te vervangen, printbanen te herstellen, het toetsenbord te reviseren, de pitch bender te fixen en de synth opnieuw af te stellen.

Dat allemaal is prima gelukt, alleen heb ik de originele fabrieksgeluiden niet meer in het geheugen zitten. Wie heeft er een Poly61 met de originele geluiden en wil voor mij een wav'je maken waarmee ik de geluiden terug kan zetten?

Groeten,

Rutger

Haha, niet dat ik weet.

Bedankt voor de link. Ik heb hem geprobeerd, maar het levert geen resultaat!

Ik kan WEL vanuit de Poly 61 een patch saven (en opnemen op de PC) en vervolgens weer afspelen en dan vindt die Poly 61 dat allemaal prima. Alleen zijn dat rotzooi patches, die voor een gedeelte bestaan uit random waardes.

Als ik echter de gedownloade set geluiden afspeel op exact hetzelfde volume (genormalised, etc). Dan geeft hij 'Error'.....

Iemand een idee? M'n Tape ingang is dus ok, en het volume waarmee ik afspeel ook.

Groeten,

Rutger

Dat weet ik dan ook niet... ik heb geen poly61.
Misschien verschillende volumes proberen? En anders zelf aan de slag om te proggen :)

Een poly 61 is toch niet zo moeilijk om te proggen? Ik heb er zelf eentje, weliswaar met een licht defect, maar ik prog er zo wat soundjes op.

Heb je de apparaten wel in de goede volgorde geactiveerd? Je zit namelijk met die controle-tonen die voor en na de patches worden gegeven. Dan moet je op het juiste moment je synth op load zetten. Als je de handleiding hebt, neem ik aan dat je dit al goed hebt gedaan. BTW: liever te zacht insturen dan te hard (was mijn ervaring met m'n poly-800).

Succes!

Origineel geplaatst door Rutger19
Als ik echter de gedownloade set geluiden afspeel op exact hetzelfde volume (genormalised, etc). Dan geeft hij 'Error'.....

Dat betekent meestal, dat het volume te laag of te hoog is. Dus daar zou ik nog eens even mee gaan experimenteren als ik jou was.

Origineel geplaatst door PzHKL
Kijk hier eens ;)

Is dat die poly61 toevallig van die kerel die die sm bank ook te koop had? :D
Ik heb de factory patches ook van die site gehaald als ik mij kan herinneren. Mocht dat toch echt niet lukken, en je hebt niet al te veel haast, kan ik vrijdag als ik thuis ben je wel mijn .wav files sturen. moet je me dan maar ff PM-en.

Deze file moet werken. :-)

Ik hoor het wel.

Attachments

• preloaded sound data of poly-61 (wavs).wav
    691,5 KB · Bekeken: 114
Ik heb de file van Eraser127 geprobeerd (bleek dezelfde als die ik op internet had gevonden) en geeft geen resultaat. Bij laag volume gebeurt er niks en als ik trapsgewijs het volume wat ophoog krijg ik op een gegeven moment "Err". Het meest rare is dat het probleem absoluut in de files moet zitten, of in het type Poly 61 wat misschien deze files moeilijk accepteer (oude versie vs. Poly 61M met midi ofzo?). Ik kan namelijk prima de huidige patches van het apparaat dumpen en weer opnieuw laden, dus de tape in en uit gangen zijn in orde.

Iemand nog ideeen?

Groeten,

Rutger

Vreemd, want ik heb ook de versie zonder midi en bij mij werkt het wel.

Ik zal vanmiddag wel m'n eigen Poly-61 leeg trekken en die file hier neerzetten.

Heb deze file net uit m'n Poly-61 gehaald en werkt gewoon bij mij

Attachments

• poly-61.wav
    689,1 KB · Bekeken: 110
Hallo iedereen,

ik heb je file uitgeprobeerd, Eraser...maar geen succes. Ik heb nogmaals een dump van mijn huidige patches gemaakt, en die kan ik ook met succes laden. Met precies dezelfde instellingen heb ik geprobeerd jouw file te laden, maar die gaf meteen aan het begin van de datastream (dus na de testtoon) "err". Toen heb ik in Wavelab jouw begin en eind tonen gebruikt en daartussen de data stream van mijn eigen patches geplakt, en dat laadt ie dus wel.

Er moet dus iets in die datastream zitten wat anders is voor jouw Poly61 dan voor de mijne....dat is heel bizar. Zo op het oog lijken de eerste paar golven van beide files identiek, en na een tijdje worden die van uit jouw file anders. Maar dat is logisch, er zit immers andere data in.

Ik ben bang dat ik een vreemd type Poly 61 heb die z'n data net iets anders geordend heeft....misschien dat ik met patch sheets nog alle geluiden kan nabouwen...maar dat is wel een hels werk.

Groeten,

Rutger

Back