Bron van inspiratie!

Cisco

advancedtechnoresearch
Waarschijnlijk is deze thread al eens een (aantal) keren voorbij gekomen! Maar toch! Voor alle huidige leden!

Wie is voor jullie inspiratiebron nummer 1 geweest om muziek te maken en tevens bepaalde stijl van deze te verafgoden!

Ikzelf ben opgegroeid met hardcore vanaf m'n 14de, mijn bron van inspiratie om met muziek te beginnen is toch wel "Scott Brown" geweest.

Maak nu wel techno, maar zet zeker regelmatig oude floorfillers op of freak gewoon ff een lekker beuknummer in elkaar!
Dat gevoel gaat er bij mij nou eenmaal nooit uit!

:D :doei:

Tevens is mijn bron van inspiratie ook heel erg gerelateerd aan mijn avatar!!!

Ispiratie?Moeilijk te zeggen (heb ik nooit ;) ), ik luisterde toen ik 11/12 was naar die eerste eeeh house-verzamelaars (hoe heten die ook al weer? met tony scott en zo ;) )
Ben daarna naar grunge en metal gaan luisteren, Nirvana, metallica, maar ook nine inch nails, en ik denk dat van nine inch nails wel mijn fascinatie voor synths vandaan komt, ben toen ook begonnen met fasttracker. Later ben ik meer naar house en techno en zo gaan luisteren, maar echt een inspiratie, mwah, ritchie hawtin dan. en deep dish! (zou ze bijna vergeten)

Ieks... Scott Brown? Dat is toch de man van de happy hardcore? Ik kon de oude Ruffneckplaatjes wel waarderen, die oooooh zo vette juno sound.. snel, soms duister en met veel variatie en dat in een donkere zaal met mist en strobo's en pillen... hakkuh ! :P

Dit is overigens niet mijn bron van inspiratie maar wel mijn voorliefde voor synths..

Origineel geplaatst door krz
Ieks... Scott Brown? Dat is toch de man van de happy hardcore? Ik kon de oude Ruffneckplaatjes wel waarderen, die oooooh zo vette juno sounds.. snel, soms duister en met veel variatie en dat in een donkere zaal met mist en strobo's... hakkuh ! :P

Het meeste wat mij aansprak aan Scott Brown! Was de kunst van het weglaten! Ok, hij maakte zowel happy als hardcore!

Maar ikzelf maak mijn eigen produkties met zo min mogelijk, maar efficiente geluiden! Ik hou van simpel(Techno dan!) Gewoon straight to the point!

Beetje wat Steve Rachmad en Chris Liebing doen!:okdan:

Hier ook.. same taste.. Sven Vath vind ik ook zeer strak

Ik heb eigenlijk altijd naar synthmuziek geluisterd, Synthesizers' Greatest en Jean Michel Jarre, dat werk, later hiphop, heb ooit nog een 8 bit handsamplertje gehad maar dat werd nooit een succes. Dat was vooral dus door hardcore eastcoast hiphop zoals EPMD.

Eigenlijk wilde ik altijd al muziek maken, de drang was er, alleen de middelen niet.

Offtopic:

Scott Brown / Evolution Gold waren wel degelijk goed bezig zo rond 1994, ik heb een ceedeetje liggen van Evolution Gold met alleen maar klappers uit die tijd.

Toen later er de naam Happy Hardcore voor kwam begon de ellende, vanaf dat punt begonnen de Scott Brown platen ook een stuk minder te worden.

Origineel geplaatst door bikkel
Ik heb eigenlijk altijd naar synthmuziek geluisterd, Synthesizers' Greatest en Jean Michel Jarre, dat werk, later hiphop, heb ooit nog een 8 bit handsamplertje gehad maar dat werd nooit een succes. Dat was vooral dus door hardcore eastcoast hiphop zoals EPMD.

Eigenlijk wilde ik altijd al muziek maken, de drang was er, alleen de middelen niet.

Offtopic:

Scott Brown / Evolution Gold waren wel degelijk goed bezig zo rond 1994, ik heb een ceedeetje liggen van Evolution Gold met alleen maar klappers uit die tijd.

Toen later er de naam Happy Hardcore voor kwam begon de ellende, vanaf dat punt begonnen de Scott Brown platen ook een stuk minder te worden.

Klopt! Erg Jammer! Dat somige nederlandse producers zijn stijl gingen imiteren en verneukt hebben!

Volg Evolution en Scott Brown nog steeds! Hij heeft nu echt een oldskool-achtige freaky sound gecreerd!

Leuk! Om naar te luisteren! Ikzelf heb ook nog bijna alle platen van evolution en twisted vinyl. Gewoon leuk om af en toe op te zetten!

bij mij verschillende dingen ,muziek alle stylen die emoties oproepen,die iets los maken..verder gedachtes herrinneringen..muziek die bij sferen passen van die(herrinneringen)

Back