[Jomox] XBase ruist !

donbrasco

qlickt
Hoe kan het, of het hoort zo, dat als ik een closed hh trigger vanuit cubase of z'n interne sequencer ik een tel na het afspelen een lichte ruis/brom hoor? Is dat normaal? Of is het een aarde probleem?

Mijn dank is alvast groot !

lichte ruis/brom? klinkt als een soort gate in je audio die door midi getriggerd wordt. kan het zijn dat zoiets in je xbase zit?

ja, ok, met lichte ruis kan ik wel leven.. maar waarom ruist ie bij het afspelen van de sample niet en 1 tel daarna ook niet? dus als de sample uitgestorven is qua geluid treed er een lichte brom/ruis op.. ik vroeg me af of dit zo hoorde..

hm klinkt alsof er iets met je aarding of iets niet goed is.. weet wat je bedoelt maar kan het even niet thuisbrengen.. :confused: ik kom erop terug als ik t weet

ruis

ruis

mijn x-base ruist voornamelijk op de mix uitgang...bij de bd zit er dan een aardige dosis zelfs....

Op de individuele valt het mee

nu moet ik wel bekennen dat mijn kabels qua aarding ook niet echt jofel liggen.. misschien morgen maar eens alles lostrekken en kijken of het helpt.. bedankt alvast

z.v.e> mijn mix uitgang ruist ook het hardst..

aan KRZ: ik zit ongeveer met hetzelfde 'probleem' met de xbase, heb jij al een oplossing gevonden? Mijn jp-8000 en yamaha cs6r hebben trouwens ook last van z'on laag brommende noise. Maar dan bvb mijn Access Virus B TOTAAL NIET. Ik gebruik overal dezelfde bekabeling (Neutrik) van goede kwaliteit. Is hier iets aan te doen of ligt het aan het electrisch circuit in het huis?
Ik moet er wel bij vertellen dat de noise binnen de perken blijft en het zeker niet opvalt in een nummer. Maar ik hoor vertellen dat dat laag brommend geluid iets met de aarding heeft te maken, dus niet met de synth zelf. Weet er iemand of ik hier iets aan kan doen?

Origineel geplaatst door mono-poly
mijne ex xbase ruiste ook niet

Nee klopt! dat is nu mijn Xbase en ik heb dit probleem idd niet.

Even na laten kijken idd

Da's niet helemaal waar mono/poly, hij ruiste nl. wel
ook bij de snare, als die uitgestorven was kwam er ook ff ruis.
De hihats bij de jomox zijn niet analoog. Misschien komt het doordat de open en de closed hihats gemixed worden.
In ieder geval, het is "normaal" denk ik want bji de airhbase is het ook zo. Als de beat eenmaal speelt heb ik er geen last van.

Tussen ruis en ruis zit ook een levensgroot verschil.

Ik heb er nog geen oplossing voor gevonden, maar wat Sander zegt heb ik ook.. als hij de hats afspeelt stoort het niet. Ik denk toch dat het een aarde probleem is, ik zal er van het weekend ff naar kijken.. druk druk durk :P

Chris> heb jij dat gebrom ook bij het afspelen van geluiden ?

Back