Track sample: hoe klinkt het?

Unregistrated

tekunikaru
Hallo hallo,

ik ben bezig met een beat, waarvan ik een sample heb gemaakt. Ik wil iets maken wat iig geluidstechnisch een beetje te doen is. Ik heb niet meer dan wat software tot mijn beschikking om uit te mixen zeg maar. En daarnaast heb ik ook geen 'mixreferentiekader', omdat ik mijn geluid over mijn gewone hi-fi versterker hoor, door 2 gewone hi-fi speakers beluister.

Ik vraag dus niet zozeer om commentaar over wat voor muziek je hoort, maar meer of het een beetje goed klinkt qua verhoudingen van frequenties e.d. En ik kan de tips heel hard gebruiken =) want ik ben een noep met dit.

luister naar Beat Sample

Alvast bedankt!

William

Hey,

Behalve de claps (die bijna niet te horen zijn op mijn speakertjes) klinkt het goed afgemixt.

Die claps hoor ik hier luid en duidelijk hoor. De rest is ook wel ok.

Best een catchy melodietje, verzin er eens een goeie tekst op dan kan het best wel eens een hit worden denk ik. ;)

Hehe,

Ik heb het ook niet over mijn studio monitors beluisterd maar over crappy altec lansing pc speakertjes.
Daar hoor je ze nauwelijks op ;)

Dankjulliewel voor de critics! Maarehm... Wat bedoelen jullie met die claps? Welke claps bedoelen jullie eigenlijk? De snare ofzo?

@ The Unholy: met de tekst ga ik bezig. Ik weet nog niet precies wat ik eronder ga zetten, omdat het best een rauwe boel is zeg maar. Maar bedankt iig!

Origineel geplaatst door Unregistrated
Dankjulliewel voor de critics! Maarehm... Wat bedoelen jullie met die claps? Welke claps bedoelen jullie eigenlijk? De snare ofzo?

Dat geluid wat je ook hoort als je je handjes tegen elkaar aan slaat, probeer maar eens. :D

Origineel geplaatst door gremlin23
Hehe,

Ik heb het ook niet over mijn studio monitors beluisterd maar over crappy altec lansing pc speakertjes.
Daar hoor je ze nauwelijks op ;)

hoe kun je dan zeggen dat het goed is afgemixt

Origineel geplaatst door krachtwerk
hoe kun je dan zeggen dat het goed is afgemixt

Een mix moet ook goed overkomen op 'crappy altec lansing speakertjes', als op autoradiotjes enz. ;)
Met 'crappy' refereer ik niet naar de technische staat maar naar de goedkope kwaliteit van het spul.

Origineel geplaatst door The Unholy
Dat geluid wat je ook hoort als je je handjes tegen elkaar aan slaat, probeer maar eens. :D
Mmm... dan heb je zeker geluisterd naar die demo van watsniekuburt ofzo... Maar die 'Beat Sample' heeft toch echt geen claps... O_o;

Origineel geplaatst door Unregistrated
Mmm... dan heb je zeker geluisterd naar die demo van watsniekuburt ofzo... Maar die 'Beat Sample' heeft toch echt geen claps... O_o;

1 groot misverstand... Als je die link aanklikt kom je direct bij die watskeburt track. Dat is ook de enige die je kunt luisteren zonder in te loggen. Ik denk dus dat iedereen die tot nu toe gereageerd heeft, dat stukje ook geluisterd heeft. Ik kon me ook al moeilijk voorstellen dat jij niet weet wat een clap is...

hmmm *zucht* kut acid planet! :o Ik zie het nu. Eheh... weet iemand een site waar je WEL je nummers ter gehore kan brengen???? XD

voor 5 euro per maand heb je je eigen domein, kun je zoveel nummers op internet zetten als je wil (bij wijze van spreken dan)

Back