Het principe van die Microwave programmer is wel goed, maar in de praktijk vond ik 'm niet zo goed als ik had gehoopt.
Houd er rekening mee dat een heleboel belangrijke functies van de Microwave niet worden gedekt... de modulatiematrix bijv. moet je nog steeds via het frontpanel editen.
Verder zijn een aantal knoppen dubbel belegd (bijv. de wavetable functies), wat niet heel erg handig is in de dagelijkse praktijk.
Het grootste probleem met de MW progger vond ik wel dat de draaiknoppen echt van hele slechte slappe kwaliteit waren. Niet fijn om precieze instellingen mee te doen en het voelt gewoon goedkoop aan.
Een voorbeeld van hoe ik het graag zou willen is wel de interface van de Microwave XT... die vind ik werkelijk erg goed.
Nadeel is dan wel weer dat ik de sound van de XT een heel stuk minder vind.
Ik dacht dat het theoretisch mogelijk zou moeten zijn om een Microwave te programmeren via de panel van 'n XT, maar misschien gaat dat alleen op voor de Microwave II en niet voor de I.
Oh ja, en de Access programmer gaat er wel van uit dat je OS 2.0 hebt geinstalleerd in je Microwave!