Mijn verslagje van mijn Feedback Eindh;
Ik kom binnen gelopen, steek mijn rechterhand op om te groeten en zet precies 46 stappen naar de synths-afdeling.
Kom binnen gelopen en ruik aan de nieuwe deurpost, dit doe ik 3 keer. Vervolgens groet ik de 3 heren die aan het werk zijn en.....
nee, zo ga ik het maar niet beschrijven...
Ik ben bijna 3 uur in het feedback gebouw geweest

das eigelijk te lang...
Ik ben eerst nog eens naar de motif ES gaan luisteren en die klonk bij 8,5 van de 10 dingen goed-uitstekend. Vooral de fluiten. de guitars vond ik iets minder, dan bij roland, maar dat komt door die aftertough die mij niet beviel bij een aantal guitar-sounds... \met appergiator worden ze vaak wel redelijk en de appergiator voor acoestische shit vind ik beter dan bij de fantom X lijn...
De saxen vielen mij toch wat tegen, omdat deze zo ontzettend goed zijn op de keyboard versies van hen, had ik dit niet verwacht.
Na op de motif ES gerammeld te hebben. Ben ik zelf maar een beetje de Korg OASYS gaan beluisteren. Ik had de verwachtingen hoog zitten... deze heb ik niet met de hoofdtelefoon beluisterd wat de verkoper volgens mij in de eerste instantie wel wilde. Maar ik stelde voor dit toch gewoon op boxjes te doen ( kleine genelec's ) om dat een synth in deze prijs-klasse dit gewoon vraagt.
Na het opstarten van de OASYS ( tering we waren een 2 minuten verder ? zal wel niet de nieuwste OS zijn geweest en dat ding moet natuurlijk al zijn demo's etc... laden. )
Ben ik in de comninatie mode gegaan en daarna in de program mode ( gewoon de single patches ) ik moet zeggen dat ik had verwacht dat Korg inmiddels de natuurgetrouwheid van Yamaha en Roland wel ongeveer had weten te evenaren. dmv; triton studio-extreme- OASYS. Maar dit viel me erg tegen. Ik had gehoopt in de program-mode wat veelzijdiger arsenaal aan patches te krijgen. Maar nog steeds wat van hetzelfde. De guitars zijn vaak veel van het zelfde....
Dit in tegenstelling tot roland en Yamaha....
De piano's zijn wel een flink stuk verbetered in de hoge en lage registers.
En ja ik heb de karma-technoligy hier en daar aangzet. Soms werd het wel leuk, maar toch.
Toch is dit natuurlijk geen rieeel beeld in een klein 15 minuten. Voor zo'n groot,complex machine. Maar de eerste indruk was op een of ander niet positief. Alhoewel dat ik de OASYS op de demo's beter vind klinken, de video-demos.
Na een klein 15 minuten. Heb ik de OASYS uitgezet. Ik kan hem toch niet betalen, om die reden alleen al. Ergens was ik opgelucht dat ik hem niet zo goed aanvoelde. Dat getuigd van het feit dat je voortaan in staat bent, dingen af te strepen...
Daarna heb ik even op de Radias gespeeld van Korg, op zich leuk maar een klein beetje onduidelijk en het kon mij niet echt bekoren op een of andere manier...
Ik heb het eigelijk niet echt een eerlijke kans gegeven, maar op de een of andere manier was ie het net niet. Alhoewel hij volgens mij wel een best grote veelzijdigheid heeft en flink gefreakt kan klinken...
Toen kwam ik bij de eerste synth die ik echt wel eens wilde testen, of ie het nu wel of niet voor me was; NORDLEAD 3.
Ding aangezet en alles begon te knipperen. Zo, dacht ik nog das een deftige binnekomer. Ik kon geen hoogte van het apparataat krijgen en wanneer ik naar de volgende patch wilde laadde hij eerst alle 128 patches weer eens...
Ik riep Remco, om te melden dat mijn eerste Nordlead ervaring ook meteen een rare was. En kreeg vervolgens te horen dat het gelukkig niet aan mij, lag maar aan de norlead zelf. Die disco-show in het begin, waren de eerste tekenen van ik ben zo stuk, als stuk maar zijn kan...
Toen maar de Nordrack 3 gaan uitproberen omdat ik toch benieuwd was naar de kracht van de nordlead.... om een lang verhaal kort te maken; OOK STUK en nog erger als zijn toetsen-broetje....
Maar op een of andere manier was de feeling ook niet echt denderend met de nordlead. Ik wil in die prijsklasse een synth die helemaal af; effecten,kracht,filters,OSC, VEELZEIJDIGHEID, veel patches, eigelijk usb etc.... en dan heb ik daar echt geld voor over. En zo mijn eerste feeling met nodlead, zonder eigelijk em echt te hebben kunnen bekijken was dat niet voor mij....
Toen Remco zei dat ie ( ik vroeg er eigelijk naar, zo van het zou wel leuk zijn wanneer... ) een supernova I had staan van een klant ( 3 de hands verkoop, lijkt me dan zo... ) was ik eigelijk wel benieuwd.
Ik heb altijd een stille goede verwachting gehad van supernova reeks, zonder em ook maar ooit te hebben aangeraakt.
Toen remco em voor me had aangesloten en aangezet. Begon het apparaat JAWEL 3 x is toch echt scheeprecht !!!!
helamaal te freaken. Deze was ook STUK !!!
Toen ben ik maar met de XT van Roland gaan spelen. Appart ding, vooral door de onbekende synthese. Hij klinkt wel super dik, af en vol. Zonder nog maar wat effecten, filters etc... gedaan te hebben. dat is ook meteen het jammere het arsenaal aan potmeters etc.. is niet groot en wat er opzit is niet echt breed, je moet het tenslotte ook zelf toewijzen maar dan toch. Ik werd qua sound betreft teveel naar een riching opgeduwd. Namelijk; AlTERNATIEVE pop,house etc...
Moet wel bijzeggen dat ik tot een beetje spijt de D50 en de V-crad niet heb uitegprobeert. Toch een klein half uur mee zitten freaken. De effecten zijn oke, maar wat wordt je displayte toch vies he ? ( toutchview )
En ja het had OS 2.00....
Toen nog iets gevraagd over effectenkastjes en een yamaha 01X waar ik voorlzichtig naar ga kijken, inforemeren etc...
Ben nog eventjes naar boven gegaan naar de keyboard afdeling en heb even op de tyros II van Yamaha zitten spelen.
Erg mooi, erg mooi geluid, dik af.... maar als je goed bekend bent met de psr 9000 reeks, is het niet zoveel heel verfrissend meer.
Die megavoice technoligy en die articulation voices zijn wel erg deftig en heel natuurgetrouw. En die saxen ....
de beste die ik ooit uit; synths,modules,workstation,VA's heb gehoord. Geld ook voor de flutes.... Ook een heel mooie nylon gitaar.
Verder laten ze je bij feedback ( de 3 mannen van de synth/recording/keys afdeling ) wel kijken en testen etc... maar toch een beetje met een soort van '' mes in de rug idee ''... Ik weet niet ik heb daar niet echt een heel relaxt sfeertje bij...
Behalve Remco, ik heb het idee dat hij ; je besluiten, keuzes etc... wel allemaal oke vind. Hij is wel behulpzaam en je kunt veel aan hem vragen. Hij maakt wel gewoon een relaxte indruk op me....
Verder was het wel leuk. Het pand is toch niet veel verenaderd ?? Toch gewoon het oude Conijn-idee ?? Of ben ik aar te weing geweest ??