Sound to midi apparaatje gezocht!

djmachiel

Stamgast
Ik ben op zoek naar een sound-to-midi apparaat wat midi pulsjes genereerd op basis van een analoge audio lijn. Zoals velen van jullie mischien wel weten maar dan als de sound-to-ligt functie voor licht op ritme van muziek of de bekende beat-counter LED op een dj-mixer.

Weet iemand of dit bestaat en waar? Of wellicht een manier om dit zelfde te creeren via software?

Bij voorbaat dank.

Machiel

Het zou op zich te maken moeten zijn via software, als je tenminste een modular programmaatje hebt.

....alleen weet ik niet hoe. Ik heb helaas niet zo'n modulaire held ;)

M'n Korg DL-8000r delay (te koop! :P) genereert midi clock aan de hand van inkomende audio.
Ik geloof dat er wel meer apparaten zijn die zoiets kunnen.

De Nord Modular G2 kan dit. De waarde van het PitchTracker module aansluiten op een MidiOut module. De Gate uitgang kan gebruikt worden om de MidiOut te triggeren.
Hoe goed het werkt hangt af van de instellingen.
Gewoon inspelen gaat eenvoudiger :)

Wout

Ligt er een beetje aan wat die MIDI pulsjes moeten wezen.
Als ik hoor "beatcounter" dan lijkt het me toch echt iets van Midi Clock, zodat je een drumcomputer etc. kan syncen aan inkomende audio.

Volgens mij bedoelt Wout met zijn oplossing eigenlijk niets meer dan audio trigger -> midi noot (dus geen midi clock), en dat lijkt me een tikje onhandig. Of begrijp ik je nou verkeerd, Wout?

Back