wijzigende cc data in sx

sten

Ouwe rot
Wanneer ik CC data in mijn sequencer (SX) teken om mijn hardwaresynths aan te sturen gebeurt er af en toe iets vreemds. Wanneer ik naar een andere positie in mijn track ga, is de laatst ontvangen CC parameterdata op mn synth ongedaan gemaakt, met andere woorden, de huidige waarde v/d CC is ongelijk aan de laatst verstuurde waarde naar de synth.

Dit is nogal frustrerend omdat je dan (bijvoorbeeld) weer de cutoff van je synth open moet draaien om weer wat te horen.

Ik heb het idee dat dit een bug/feature in SX is. Iemand tips?

preferences - midi
dan reset on stop en reset on part end, uit zetten

dan werkt het zoals jij wilt.

De reset on stop en reset on part end had ik al gedisabled. De chase events (in het zelfde window) voor controllerdata heb ik nu uitgezet en dit lijkt al beter te werken.

Er wordt geen midi data meer verstuurd als ik de positie in mijn song wijzig.

Echter; wanneer ik mijn song start en deze voor de eerste keer pauzeer, wordt er nog steeds data naar (in dit geval) mijn Virus verstuurd waardoor mijn patch dus wijzigd. De overige midi poorten hebben dit probleem niet.

Wie weet raad?

dat is vermoedelijk een program change. waarschijnlijk heb je een patch gekozen in je inspector window in cubase.

Ik ben er nog niet achter of het een program change is. De midi monitor die ik momenteel gebruik kan geen midi output monitoren.

Ik maak geen gebruik van program changes in de inspector window. Heb al eens gelezen dat dat idd problemen kan geven.

Aan het begin van de track heb ik een controller dump van mijn virus opgenomen zodat altijd de juiste klank wordt geladen (op deze manier werk ik overigens altijd).

Iemand nog meer suggesties?

Ik heb ook zoiets, valt niets aan te doen en ben er ondertussen aan gewend. Het verschilt ook per synth.

Origineel geplaatst door sten

Aan het begin van de track heb ik een controller dump van mijn virus opgenomen zodat altijd de juiste klank wordt geladen (op deze manier werk ik overigens altijd).

Iemand nog meer suggesties?

ja, chase sysex events uit. dan wordt je controller dump ook niet meer gelezen als je niet op dat punt in je project staat.

Back