Der_Mantie
Vintage lit
er is mij ook nog een Quad 44 voorver. Quad 405 eindver. aangeraden.
kan dit een goede keus zijn?
gr
jeroen
kan dit een goede keus zijn?
gr
jeroen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door Tactic
ja!
Daar ben ik het niet mee eens. Ik geef toe dat er audiofielen zijn die op dit gebied doorslaan naar een niveau waarvan je je moet afvragen of het nog zin heeft. Iedere schakel in de keten is van belang en is dus absoluut geen onzin. De vraag is alleen welk onderdeel de zwakste schakel is, bij veel mensen is dit bijvoorbeeld de microfoon, voorversterker of geluidskaart waardoor het nutteloos is om andere compunenten aan te pakken. Iedere prijsklassen heeft zijn kwaliteit en het is afhankelijk van welk kwaliteitsnuveau je wilt, welk geluid, hoeveel detail, etc.Origineel geplaatst door Chinetti
Netfilters zijn als de nieuwe kleren van de keizer... Niemand die verschil merkt, maar omdat er geen audiofiel is die dat zal toegeven blijft iedereen er in geloven. Ook de invloed van de speakerkabel is verwaarloosbaar, alleen de weerstand (dikte van de kabel) is bij verschillende lengtes van belang....

Niets mis mee, als je het geluid maar kent en weet hoe je het wilt laten klinken.Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
welke versterker..... dit heb ik me ook vaak afgevraagd....
zie ik net een post: liever geen hifi bak aan je monitors... maakt dit echt zoveel uit?
ik heb op t moment zelf trouwens hifi speakers + hifi versterker (sony + pioneer)![]()

Het uitgangspunt in deze test is, neem een aantal goede versterkers en luister of je daar verschil tussen hoort. Maar helaas zijn er niet zo veel hele goede versterkers, sterker nog, de meeste versterkers die ik heb meegemaakt zijn matig tot redelijk. Bijvoorbeeld in een prijsklasse tot 400 euro voor een stereo versterker. Afhankelijk van het ontwerp, hoe is de interne terugkoppeling, kwaliteit en tollerantie's van de gebruikte componenten, het geeft een versterker een bepaalde kleur. Bijvoorbeeld net wat voller laag, een beetje agressief midden en klein piekje in het hoog. Hoe de versterker op de speaker reageert heeft trouwens ook weer met de gebruikte kabel te maken etc. Er zijn kortom erg veel variabelen en op dat punt blijf je altijd bezig met experimenteren. Daarom ben ik ook voorstander van de actieve studiomonitor, hier heb je geen omkijken naar, de componenten zijn min of meer op elkaar afgestemd, dit is natuurlijk afhankelijk van het merk en model.Origineel geplaatst door Patat Met
Hier is een link naar een wetenschappelijke luistertest van eindversterkers.
Hieruit blijkt dat mensen, alleen als de versterker veel vervorming of geen rechte frequentie karakteristiek heeft, verschil kunnen horen.
Conclusie: Elke redelijke versterker is goed genoeg.
Dat ego van mij valt wel mee.Origineel geplaatst door Patat Met
Laatste waarschuwing: Deze wetenschappelijke tests kunnen ernstige schade aan het ego veroorzaken!

Origineel geplaatst door FrankH
Het uitgangspunt in deze test is, neem een aantal goede versterkers en luister of je daar verschil tussen hoort. Maar helaas zijn er niet zo veel hele goede versterkers, sterker nog, de meeste versterkers die ik heb meegemaakt zijn matig tot redelijk. Bijvoorbeeld in een prijsklasse tot 400 euro voor een stereo versterker. Afhankelijk van het ontwerp, hoe is de interne terugkoppeling, kwaliteit en tollerantie's van de gebruikte componenten, het geeft een versterker een bepaalde kleur. Bijvoorbeeld net wat voller laag, een beetje agressief midden en klein piekje in het hoog. Hoe de versterker op de speaker reageert heeft trouwens ook weer met de gebruikte kabel te maken etc. Er zijn kortom erg veel variabelen en op dat punt blijf je altijd bezig met experimenteren. Daarom ben ik ook voorstander van de actieve studiomonitor, hier heb je geen omkijken naar, de componenten zijn min of meer op elkaar afgestemd, dit is natuurlijk afhankelijk van het merk en model.
De conclusie: "Elke redelijke versterker is goed genoeg" klopt. Het punt is alleen dat ik niet meer tevreden ben met "goed genoeg" omdat ik daarmee bepaalde details in m'n mix niet te horen krijg die ik wel nodig heb om een goede mix te maken. Een kwestie van fijner gereedschap.
Dat ego van mij valt wel mee.![]()
Origineel geplaatst door FrankH
Het punt is alleen dat ik niet meer tevreden ben met "goed genoeg" omdat ik daarmee bepaalde details in m'n mix niet te horen krijg die ik wel nodig heb om een goede mix te maken. Een kwestie van fijner gereedschap.
Als ik met een versterker een betere mix kan maken omdat ik gewoon meer detail hoor dan met een andere versterker dan is die investering de moeite waard. Einde verhaal!Origineel geplaatst door Chinetti
Marketing managers mogen gefeliciteerd worden met het winnen van weer een zieltje... Geloof wat je wil geloven, hi-fi is tenslotte niet veel meer dan een religie. 'Audiophile or audiophool, that is the question'.
Origineel geplaatst door mischa
Mischien is het zinvol om de het standaard filter te upgraden inplaats van een duurdere versterker .
ik vermoed dat ze bij dynaudio dit wel okee geïmplementeerd hebben.